אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> חויבה להתגרש אף שביקשה שלום בית: "הסרטון מעיד שבגדת"

חויבה להתגרש אף שביקשה שלום בית: "הסרטון מעיד שבגדת"

מאת: עו"ד מלכה ליברנט | תאריך פרסום : 01/05/2022 17:25:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה : Marissa Lewis on Unsplash

הבעל הציג לבית הדין הרבני סרטון של חוקר פרטי בו נראית האישה נכנסת לדירה של גבר אחר ויוצאת למחרת בבוקר. לא היה לה הסבר לכך והיא סירבה לבדיקת פוליגרף

בית הדין הרבני בתל אביב חייב לאחרונה אישה במתן גט לבעלה, על אף רצונה לשלום בית. חוקר פרטי ששכר הבעל צילם את האישה נכנסת בשעת לילה מאוחרת לדירתו של גבר אחר ויוצאת ממנה בבוקר. האישה הכחישה את הבגידה, אבל הדיינים קבעו שהיעדר הסבר מניח את הדעת לסרטון וסירובה להיבדק בפוליגרף מבססים את טענות הבעל.

הצדדים נשואים זה לזו אך חיים בנפרד מזה שנה, ויש להם שני ילדים. בתביעה שהגיש הבעל נגד האישה הוא טען שהיא מנהלת מערכת יחסים עם אדם אחר ומבלה איתו זמן רב כולל בלילות. לדבריו הדבר ידוע ברבים ומכרים אף פנו אליו ושאלו אותו על כך.

הוא הציג בפני בית הדין סרטון שצילם חוקר פרטי ששכר לעניין זה, בו נראית האישה נכנסת לדירה של אותו אדם ב-12 בלילה ויוצאת רק למחרת בשעות הבוקר המוקדמות. לדבריו, בית הדין הציע לאישה להיבדק בפוליגרף ובהתחלה היא הסכימה, אך כעבור שלושה ימים התחרטה והבדיקה לא בוצעה. האיש ביקש לקבל גט.

האישה הכחישה את הדברים וטענה שהבעל מאשים אותה בהאשמות שווא של בגידות עם אנשים רבים, כולל שכנים, עמיתים לשירות הצבאי ואף עם הבעל של אחותה. לדבריה הסרטון לא מעיד על כלום והיא דווקא מעוניינת בשלום בית. עוד לטענתה, הבעל הוא שהתנגד לבדיקת הפוליגרף והוא זה שמתרועע עם נשים אחרות.

סרטון חד משמעי

הדיינים, הרב ישראל שחור, הרב דניאל כ"ץ והרב נפתלי הייזלר חייבו את האישה במתן גט לבעל.

הם ציינו שהסרטון מציג באופן חד משמעי את האישה יוצאת מדירת הגבר בבוקר, לאחר שנראתה באותו סרטון נכנסת לדירה בחצות הלילה, כשהרכב שלה חונה ליד הדירה במשך כל הזמן הזה.  

הדיינים ציינו כי כאשר התבקשה האישה להסביר את פשר הסרטון, היא לא נתנה הסבר של ממש ורק הסתפקה באמירה כללית שאינה יודעת במה מדובר.

בעניין הפוליגרף הם קבע כי האישה היא זו שהתחמקה מבדיקה לאחר שבית הדין דחה את בקשתה שגם הבעל יבצע בדיקה שכזו בדבר יחסיו עם נשים אחרות. הם ציינו כי בדיקת הפוליגרף הייתה יכולה לברר את טענותיה.

הדיינים הסבירו כי אם היו שני עדים לכניסתה ויציאתה של האישה מדירת הגבר, די היה בכך כדי לחייב אותה בגט. במקרה זה, אף שאין שני עדים, ניתן לפי ההלכה לחייב את האישה בגט. הם הפנו לפסיקות של פוסקים ידועים בדין העיברי, בהן נקבע כי במידה שהנתבע אינו מספק תשובות למה שנשאל "ודאי רמאי הוא ויכול לפסוק לו כאילו השיב לו ונתברר השקר". כלומר, חוסר מענה של הצד הנתבע, מהווה עילה לקבלת עמדתו של הצד השני.

כך במקרה זה, בהיעדר הסברים מטעם האישה וסירובה להיבדק בפוליגרף, הדיינים שוכנעו כי יש אמת בטענות נגדה.

  • ב"כ הבעל: עו"ד שמואל בן אריה
  • שם ב"כ האישה לא אוזכר בפסק הדין
עו"ד מלכה ליברנט עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ