אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> אישום באונס הומר במעשה מגונה – התוקף ישתחרר עוד שנתיים

אישום באונס הומר במעשה מגונה – התוקף ישתחרר עוד שנתיים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 19/12/2022 10:52:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Karsten Winegeart, Unsplash

סוהר לשעבר הואשם כי אנס את בת זוגו והפעיל נגדה אלימות לאחר שביקשה להיפרד ממנו. לאחר שהמתלוננת הפסיקה את עדותה הושג הסדר טיעון וכתב האישום החמור רוכך 

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר לאחרונה את עונשו של אדם שהורשע בביצוע עבירות מין ואלימות בבת זוגו לשעבר. בין השניים הייתה מערכת יחסים והעבירות התרחשו לאחר שהאישה ביקשה להיפרד. האיש הודה בין היתר בביצוע מעשה מגונה בכוח, בתקיפת בת זוג, איומים, כליאת שווא וסחיטה באיומים. לצד מאסר בן 40 חודשים ומאסרים על תנאי הוטל עליו גם פיצוי של 30,000 שקל למתלוננת.

לפי כתב האישום המתוקן הנאשם והמתלוננת ניהלו מערכת יחסים זוגית במשך כשלוש שנים עד לספטמבר 2021. בשלב זה המתלוננת ביקשה להיפרד מהנאשם והוא בתגובה תקף אותה במספר הזדמנויות.

בין היתר הוא שפך על ראשה תבלינים, לקח את הטלפון הנייד שלה, חנק אות ואיים "אם לא תהיי שלי לא תהיי של אף אחד". כמו כן הוא חיכך את איבר מינו בגופה בכוח וכלא אותה בחדר השינה. 

במועד אחר הנאשם שלף את אקדחו האישי והכניס אותו לפיו תוך שאמר למתלוננת שיאשימו אותה במותו. לקראת סוף חודש ספטמבר 2021 הגיע הנאשם לדירת המתלוננת ללא רשותה, ולנגד עיניה לקח סכין מטבח ודקר את עצמו פעמיים בבטן.

בסמוך לאחר מכן שוחחה המתלוננת עם הנאשם והבהירה לו שאינה רוצה יותר שום קשר עמו. למרות זאת הוא הוא התקשר אליה 667 פעמים עד מועד מעצרו.

הנאשם הודה בעבירות והורשע במעשה מגונה בכוח, כליאת שווא, תקיפת בת זוג, איומים, סחיטה באיומים, הסגת גבול והטרדה באמצעות מתקן בזק.

במסגרת הטיעונים לעונש המדינה, שיוצגה על ידי עו״ד טל מושקוביץ, הדגישה את הפגיעות הקשות שנגרמו למתלוננת כתוצאה מהאירועים. היא ביקשה לקבוע כי מתחם העונש ההולם לעבירות שביצע הנאשם נע בין 5 ל-10 שנות מאסר בפועל.

בא כוחו של הנאשם, עו״ד יובל זמר, הבהיר כי כתב האישום המקורי כלל אישום חמור של אינוס ותוקן לעבירה חמורה הרבה פחות של מעשה מגונה בכוח.

לדבריו, התיקון נבע מקשיים ראייתיים ממשיים שעלו כבר בחומר הראיות הגולמי, ואשר התחדדו בעת שמיעת עדותה החלקית של המתלוננת, שנפסקה בטרם התחילה חקירתה הנגדית על האונס.

לטענת הסנגור, כשהמתלוננת עומתה עם הבעיות והקשיים העולים מגרסתה היא נשברה וביקשה להפסיק את העדות. לנוכח קשייה של המתלוננת הנאשם החליט לקחת אחריות על מעשיו ולהודות, והכל במטרה שלא להחזיר אותה שוב לדוכן העדים.

מעשים חמורים

השופטת אוסילה אבו-אסעד כתבה כי מדובר במעשים חמורים שהביאו לפגיעה קשה במתלוננת, שנותרה עם פוסט טראומה.

לאחר סקירת הפסיקה הרלוונטית כתבה השופטת כי מתחם העונש ההולם נע בין 36 ל–60 חודשי מאסר בפועל, בצירוף עונשים נלווים.

לזכות הנאשם שקלה השופטת את העובדה שאין לו עבר פלילי ושמלבד התנהלותו האלימה כלפי המתלוננת ידע לנהל חיי משפחה ועבודה רגילים ונורמטיביים.

עוד היא ציינה כי הנאשם הודה בביצוע העבירות בשלב מוקדם וכי הוא נתון במעצר מאחורי סורג ובריח מאז אוקטובר 2021 בתנאים קשים בשל תפקידו הקודם כסוהר.

בסיכומו של דבר גזרה השופטת על הנאשם 40 חודשי מאסר שיימנו מיום מעצרו, מאסרים על תנאי ופיצוי של 30,000 שקל למתלוננת. 

הנשיאה אסתר הלמן והשופטת יפעת שיטרית הצטרפו לגזר הדין.

לגזר הדין המלא בתיק 58432-10-21 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
מעשנים קנביס? יש לכם סיבה לשמוח
עו"ד רן תגר, צילום: איל תגר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ