אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> יצרניות הסיגריות חויבו לשלם 145 ביליון דולר

יצרניות הסיגריות חויבו לשלם 145 ביליון דולר

מאת: שחר ולנר, עו"ד | תאריך פרסום : 15/07/2000 18:04:00 | גרסת הדפסה

בצעד חסר תקדים, החליט חבר המושבעים בבית המשפט בפלורידה לחייב את יצרניות הסיגריות בתשלום פיצויים בסכום של כמעט 145 ביליון דולר, בתביעה הייצוגית שהוגשה על ידי כ- 700,000 מעשנים שחלו במחלות שונות כתוצאה מעישון.

ההחלטה שנתקבלה אתמול (ו') הינה הראשונה מסוגה לפיה חוייבו חברות הסיגריות לשאת בתשלום הנזקים שנגרמו לציבור המעשנים. עד כה מרביתן של התביעות הייצוגיות בעניין נדחו כבר בשלבים המקדמיים.

עוה"ד של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס, שהיתה אחת מבין 5 הנתבעות ושחוייבה בסכום הגבוה ביותר (73.9 ביליון דולר), ציין מיד לאחר פסק הדין, כי לפסק הדין לא תהיה השפעה מעשית כשלהי על החברה ועובדיה.

עורך הדין מטעמם של התובעים, סטנלי רוזנבלט, הציע לחברות הסיגריות להתקשר עמו על מנת להגיע להסדר, בכדי למנוע את הדיון בערעור. חברות הסיגריות מצידן הודיעו כי אין בכוונתן להגיע לפשרה, וכי הן בטוחות כי פסק הדין יתהפך בערעור.

טענתם העיקרית של עורכי הדין מטעם חברות הסיגריות הינה כי חיוב של מעל 15.3 ביליון דולר הינו בבחינת "גזר דין מוות" לתעשיית הסיגריות, ומשכך הוא מנוגד לחוק במדינת קליפורניה, הקובע כי אין בסמכותו של חבר מושבעים כדי להביא לפשיטת רגל של חברה, ובשעה שהוא עושה כן - מחוייב השופט היושב בדין להפחית את החיוב.

החוק עליו מסתמכים באי כוחן של חברות הסיגריות, חוקק בעקבות התביעה הנדונה, ועורכי הדין מטעם התובעים הודיעו כי בכוונתם לתקוף את נפקותו מבחינה חוקתית. במסגרת הליך הבאת הראיות שהתנהל בבית המשפט, טענו חברות הסיגריות כי שוויין אינו עולה על 15.3 ביליון דולר, ולעומתם טענו התובעים כי שוויין של חברות הסיגריות מגיע לכדי 157 ביליון דולר.

המשך ההליך נקבע לדיון ביום שני הקרוב.

הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי "פסק דין" www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
ביקור בבית משפט בסין וסקירת שיטת המשפט הסינית
השופט ד"ר מנחם (מריו) קליין באולם המשפטים של השופט  WOUNG SEE

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ