אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> יחס מזלזל והתעלמות מהודעות: חברת אלומיניום תובעת 1.5 מיליון שקל

יחס מזלזל והתעלמות מהודעות: חברת אלומיניום תובעת 1.5 מיליון שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 29/11/2020 11:02:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Annie Spratt, Unsplash

החברה ביצעה עבודות אלומיניום בפרויקט ברמת גן. היא טוענת שהקבלן הראשי לא שילם לה את התמורה המוסכמת אף שסיימה את עבודתה באתר

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה לאחרונה תביעה של חברת ״בן סימון תעשיות אלומיניום״ נגד חברת ״מ.ג.א.ד בניין והשקעות״. התובעת טוענת שהנתבעת חייבת לה סכום של מעל 1.5 מיליון שקל על עבודות שביצעה בפרויקט שלה. בכתב התביעה מתוארת התנהלות מזלזלת ומתלהמת מצד נציגי הנתבעת כלפי התובעת מה שלטענתה נועד להכשיר את השטח לאי תשלום החוב.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו״ד צבי ילינק, סיפרה התובעת שב-2017 חתמה עם הנתבעת על חוזה במסגרתו הזמינה ממנה הנתבעת עבודות אלומיניום וזיגוג בפרויקט הקמת שני בנייני מגורים ברמת גן. העבודה כללה בין היתר חלונות, משקופים סמויים, דלתות, קירות מסך מאלומיניום ועוד.

התובעת סיפרה כי פנתה מספר פעמים לנתבעת בבקשות חוזרות ונשנות לאישור שינויים במוצרים או בבנייה ובהתאם אישור דרישות התשלום אך נותרה ללא מענה. היעדר התגובה הותיר אותה ללא יכולת להתקדם בפרויקט.

עיכוב נוסף נגרם לדבריה בנסיבות בהן הנתבעת עצמה לא התקדמה בעבודות הבנייה וכך גם עבודתה של התובעת נדחתה לאור חוסר יכולתה להתקין את מוצריה.

התובעת הוסיפה כי כשפנתה לנתבעת לקבל הנחיות היא נענתה לאחר זמן רב ולפעמים לא קיבלה תשובה כלל.

עמדה בזמנים

התובעת ציינה אירוע בו פנתה למנהל הפרויקט מטעם הנתבעת בבקשה לאישור חשבונית של חודש יולי 2019 בסך כ-807,000 שקל תוך שהדגישה כי התשלום חיוני לתזרים המזומנים שלה. בתגובה ענה לה מנהל הפרויקט בגסות כי ״לשלוח חשבונות אתם אלופים חבל שבעבודה אתם לא ככה״. לטענתה, התכתבות זו היא אחת מבין הרבה התכתבויות בהן מנהל הפרויקט התחמק מלענות בצורה עניינית וענה באופן מתלהם. לדבריה, אופי המענה היה מכוון כדי לבסס את הקרקע לאי התשלום.

עוד צירפה התובעת התכתבויות בהן הודיעה לנתבעת כי יש עיכוב בביצוע החוזה והתקנת מוצרי החברה שנובע מכך שהבנייה עדיין לא מוכנה.

לדבריה, באוקטובר 2019 שלחה עדכון לנתבעת לפיו לא הוכנו הפתחים להרכבה כפי שהובטח חודשיים קודם לכן ולכן העבודות בלובי וה״סטריפים״ של החלונות מתעכבים. בתגובה ענה מנהל הפרויקט, גם הפעם בגסות, ״תתחילו כבר לעבוד ולא לספר סיפורים״. 

התובעת הוסיפה כי על אף שעמדה בזמנים המוסכמים בחוזה בהתאם להתקדמות הבניינים הנתבעת שלחה לה בפברואר 2020 מכתב בו נטען כי היא לא עומדת בהתחייבויותיה וכי היא בפיגור של ארבעה חודשים. גם טענות אלה נועדו לדברי התובעת להכין את הקרקע לאי תשלום חובות הנתבעת כלפיה ותו לא. 

התובעת הוסיפה כי מאז הגשת החשבון הסופי על ידה לנתבעת באפריל 2020 על סך 1,557,178 שקל ועד היום הנתבעת לא הביעה הסתייגות כלשהי מתוכנו ושתיקתה מעידה על הסכמתה.

עוד דרשה התובעת כי הנתבעת תחזיר לה  ערבות בנקאית שהפקידה בבנק לטובת הפרויקט בסך 700,000 שקל. לטענתה, הנתבעת מחזיקה את הערבות ככלי מיקוח נגדה בחוסר תום לב ובניגוד להסכמות אף שהיא סיימה את עבודתה באתר.

התובעת סיכמה כי עיון בחומר הראיות מלמד על התעלמות מתמשכת של הנתבעת ממנה ומבקשותיה, זלזול בזכותה של החברה לקבל תשלום עבור עבודתה, מענה בצורה מתלהמת ולא עניינית והתעלמות מההשפעה הקשה שיש לסכום החוב על התנהלותה השוטפת.

מחברת מ.ג.א.ד נמסר בתגובה: מדובר בקבלן משנה שביצע עבודות לקויות ואף איחר בלוחות הזמנים. בכל מקרה, הקבלן טרם השלים את מלוא עבודותיו בפרויקט, כאשר ישנם ליקויים מהותיים ולמכביר בעבודותיו. כמו כן, הקבלן איחר בלוחות הזמנים. בגין כל אלה מעוכבים כספים המגיעים למ.ג.א.ד מהיזם. בהתאם להסכם בין הצדדים עומדת למ.ג.א.ד זכות קיזוז ו/או הפחתה ו/או תביעה שכנגד בגין הנזקים שנגרמו לה, ואשר עולים על סכום התביעה. מדובר בתביעה שהומצאה למ.ג.א.ד בימים האחרונים והיא מתעתדת להגיש את הגנתה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
עם בוא החורף מגיע גם גשם של ליקויי בנייה
[אילוסטרציה חיצונית: anant-jain, unsplash.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ