אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תמ"א 38 >> יזמיות שאיחרו במסירת דירות בפרויקט תמ"א 38 ישלמו מעל 800 אלף שקלים

יזמיות שאיחרו במסירת דירות בפרויקט תמ"א 38 ישלמו מעל 800 אלף שקלים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 20/02/2022 16:28:00 | גרסת הדפסה

עורך דין תמ"א 38, יזמיות שאיחרו במסירת דירות בפרויקט תמ"א 38 ישלמו מאות אלפי שקליםאילוסטרציה: Maria Ziegler on Unsplash

חברות הבנייה האשימו את הקורונה והסגרים, אבל לאחר הליך גישור הן ויתרו על רוב התשלום האחרון שחייבים הרוכשים, התחייבו לשלם להם פיצויים ולתקן ליקויים בבניין ובדירות. שווי הפיצוי הכולל מגיע ליותר מ-800 אלף שקלים

השופט אמיר ויצנבליט מבית משפט השלום בהרצליה אישר לאחרונה הסדר גישור שנחתם בין חברות הבנייה "מעלות הבונים הנדסה ובניה" ו"א.ב. יעל ישראל" ובין רוכשי דירות שהגישו נגדן תביעה עקב איחור במסירת דירות וליקויי בנייה בפרויקט תמ"א 38 בבת-ים. על פי ההסדר, החברות יוותרו לרוכשים על כ-80% מהתשלום האחרון עבור דירותיהם וישלמו להם פיצויים. שווי הפיצוי הכולל מגיע ליותר מ-800 אלף שקלים.

בשנה שעברה הגישו נציגות הבית המשותף וארבעה רוכשי דירות בבניין שברחוב מסריק תביעה באמצעות עורכי הדין ארז אסרף ואורון אבקסיס נגד החברות, ששימשו כיזמיות וקבלניות בפרויקט החיזוק. בתביעה נטען כי הדירות החדשות שרכשו מהשתיים תמורת יותר מ-2 מיליון שקלים כל אחת, היו אמורות להימסר להם במהלך 2018 אבל בסופו של דבר הם קיבלו אותן רק בהוראת בית המשפט, באיחור של יותר מ-20 חודשים. הרוכשים טענו כי נגרמו נזקים אדירים, בין היתר משום שנאלצו להמשיך לשכור דירות ולא קיבלו את הפיצויים המגיעים להם על-פי ההסכם וחוק המכר, עקב האיחור. 

הודו באיחור

החברות, שיוצגו באמצעות עו"ד זהר אנגלנדר, טענו בכתב ההגנה כי הבניין היה מוכן בזמן אבל טופס האכלוס התעכב בגלל משבר הקורונה והסגרים שבעקבותיהם לא היה כמעט כוח אדם פעיל בעיריית בת-ים. עוד נטען כי לחלק מהעיכובים אחראים הרוכשים עצמם, בין היתר משום שנמנעו לחתום על כתב שירות מול ספק המעלית וגרמו לעיכוב בקבלת אישור הג"א. למעשה, החברות הודו באיחור כולל של כ-16 חודשים אבל טענו שהוא לא נגרם באשמתן. עוד נטען כי כשהדירות כבר היו מוכנות, הרוכשים סירבו לשלם להן את התשלום האחרון.

כאמור, עם הגשת התביעה עו"ד אסרף ועו"ד אבקסיס פנו לבית המשפט בבקשה שיאפשר לרוכשים לקבל את דירותיהם. בדיון שהתקיים לאחר מכן הגיעו הצדדים להסכמה, שלפיה הרוכשים ייכנסו לדירותיהם אחרי שכל אחד מהם יפקיד 112 אלף שקלים בקופת בית משפט, ומתוכם יועברו לחברות כ-20 אחוזים מהתשלום האחרון של כל רוכש.

בהמשך, הצדדים פנו לגישור שבסופו הגיעו להסדר שאושר לאחרונה על ידי השופט אמיר ויצנבליט וקיבל תוקף של פסק דין. על פי ההסדר, הרוכשים יקבלו חזרה את הכספים שנשארו בקופת בית המשפט. בנוסף החברות ישלמו לרוכשים פיצויים ויוותרו על יתרת התשלום האחרון של כל רוכש, כך שכל אחד מהם יקבל באמצעות הפיצוי והקיזוז סכום שנע בין 130 אלף שקלים ל-250 אלף שקלים.

  • ב"כ התובעים: עו"ד ארז אסרף, עו"ד אורון אבקסיס
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד זהר אנגלנדר
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תמ"א 38 באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תמ"א 38
בהתחדשות עירונית הגודל כן קובע?
עו"ד אוהד הרן | צילום: פוטו פרג׳, אילוסטרציה: zanck FL on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ