אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> יובל כהני הנאשם בהרצת מניות באינטרנט כופר באשמה

יובל כהני הנאשם בהרצת מניות באינטרנט כופר באשמה

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 09/01/2002 17:27:00 | גרסת הדפסה

משפטו של יובל כהני מנתיבות החל בראשית השבוע בפני סגנית הנשיא של בית משפט השלום בתל אביב, השופטת זיוה הדסי הרמן. כהני מואשם כי הריץ מניות באמצעות הודעות שפירסם בפורום הגולשים באתר האינטרנט הכלכלי "אנליסט און ליין".

כהני, המיוצג על ידי עוה"ד שוקי שטיין ועופר רוקח, כפר בהאשמות המיוחסות לו והתיק נדחה לשלב ההוכחות. הדיון הבא נקבע לחודש יוני. תוך 30 יום אמורים להגיש עורכי הדין את כתב תשובתם להאשמות.

בראשית חודש נובמבר הגישה עו"ד ציפי גז מפרקליטות מחוז תל אביב - מיסוי וכלכלה - כתב אישום נגד כהני, באשמה של הרצת מניות באמצעות האינטרנט. בכתב האישום, נטען כי בפברואר 2000 רכש כהני בבורסה מניות של חברת גילאון השקעות (1979), שהיתה אז לא פעילה, בשווי 4,270 שקל.

המדינה טוענת כי ביום המסחר שלאחר הרכישה, הפיץ כהני - שהציג עצמו כעובד חברת גילאון, תוך שהוא משתמש בשם בדוי - באמצעות לוח ההודעות של אתר "אנליסט און ליין", מידע כוזב על חברת גילאון, בכדי להניע אחרים לרכוש מניות גילאון ולהשפיע על שערי המניות של גילאון בבורסה. המידע שהפיץ כהני, כך נטען, היה כי יצחק תשובה מנהל מו"מ לרכישת חברת גילאון.

בהודעה שהפיץ נאמר: "מי זה יצחק תשובה שרוצה לקנות את החברה שלנו? (שאני עובד בה), אני לא מתעסק בבורסה ורציתי לדעת מי זה יצחק תשובה, כיוון שאני עובד בחברת גילאון והבנתי שהוא מנהל מו"מ עם בעלי הבית של החברה. האם מצב זה יכול להועיל למניה או להזיק לה, והאם כדאי לי לקנות את המניה, כי היא נסחרת גם בבורסה? מי שיכול לעזור, שישאיר כאן תשובה בהקדם".

ביום פרסום ההודעה, נטען בכתב האישום, עלה שער המניה ב-58% ולמחרת עלה ב-90% נוספים. באותו מועד מכר כהני את כל החזקותיו במניות גילאון, תמורת 15 אלף שקל. בכתב האישום נאמר כי לאחר פרסום ההודעה הכוזבת, נוצר גידול בביקושים ובמחזורי המסחר של מניית גילאון, אשר הביא לעליית שער המניה. לטענת התביעה, כהני השפיע בדרכי תרמית על תנודות השער של המניה. הרווח שנוצר לכהני לפיכך היה כ-8,550 שקל.

זהו המקרה השני בו מגישה פרקליטות מסוי וכלכלה כתב אישום כנגד אדם שביצע עבירות של הרצת מניות באמצעות אתר אינטרנט. בשני המקרים דובר על אתר אנליסט או ליין. המקרה הקודם זכה לתהודה תקשורתית רבה שכן הנאשם היה טל פודים, בנו של יאיר פודים משרם פודים קלנר.

פודים הבן נענש על ידי השופט בינימיני ב-300 שעות עבודות שירות ללא הרשעה, לאחר עסקת טיעון בה הודה במעשים של פרסום 8 הודעות מטעות בלוח המודעות של האתר. ההחלטה שלא להרשיע את פודים עומדת כיום למבחן בערעור שהגישה המדינה על קולת העונש

(פ' 10121).

באדיבות www.TheMarker.com

ת"פ 010334/00 מ"י נ' פודים

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני
עישון קנביס: דעו את הסיכונים (והסיכויים)
עו"ד רוני ברוש. צילום: אילנה ברוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ