אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> חודש פסילה ללא קנס לנהגת ששתתה אלכוהול וגרמה לתאונה

חודש פסילה ללא קנס לנהגת ששתתה אלכוהול וגרמה לתאונה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 13/12/2021 13:31:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נהיגה בשכרות, חודש פסילה ללא קנס לנהגת ששתתה אלכוהול וגרמה לתאונהאילוסטרציה: Steve Buissinne from Pixabay

מדובר בתאונה עצמית שבמסגרתה נפגעה הנאשמת בלבד. למרות כתב אישום חמור החליטה השופטת להקל עליה. "הנאשמת נושאת את תוצאות התאונה בגופה ובנפשה עד עצם היום הזה"

עונש קל ביותר של חודש פסילה, 3 חודש מאסר על תנאי ו-3 חודשי פסילה על תנאי הוטל על נהגת שגרמה לתאונה עצמית כשנהגה אחרי ששתתה אלכוהול. סגנית נשיאת בית המשפט לתעבורה בחיפה טל תדמור-זמיר קיבלה את טענות הסניגוריה וקבעה כי בהתחשב בכך שהנהגת היא זו שנפגעה בתאונה ונושאת עד היום את התוצאות בגופה ובנפשה, אין מקום להחמיר איתה. דרישת התביעה לעונש שכולל פסילה של 11 חודשים וקנס נדחתה.  

התאונה התרחשה לפני כשנה וחצי, כשהנאשמת נסעה בשעות הבוקר המוקדמת בשדרות ההסתדרות בחיפה וסטתה מנתיב הנסיעה, התנגשה בשטח הפרדה, התהפכה ופגעה בעץ דקל. בעקבות התאונה היא נפגעה באורח קשה בלסת ובגפיים וכיום עדיין נמצאת בשיקום.

כתב האישום המקורי שהוגש נגדה ייחס לה עבירות של נהיגה בשכרות, סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה בקלות ראש, גרימת נזק לרכוש וחבלה של ממש לגוף. אבל לאחר שלב שמיעת הראיות בתיק הגיעו התביעה והסניגור, עו"ד קובי טל, להסדר טיעון שבמסגרתו הומרה העבירה החמורה של נהיגה בשכרות לעבירה קלה יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. הנאשמת הודתה במיוחס לה והורשעה, והוסכם כי העונש שיותר עליה יכלול פסילת רישיון בטווח של 3-11 חודשים, לצד ענישה נלווית.

במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה עו"ד מעיין יתח מטעם התביעה, לגזור על הנאשמת פסילה ברף העליון של ההסדר בנוסף למאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס.

לעומת זאת, עו"ד טל ביקש לגזור על הנאשמת 3 חודשי פסילה תוך ניכוי 60 ימי פסילה מנהלית שהוטלו עליה אחרי התאונה. הסניגור הדגיש כי כתב האישום תוקן בעבירה מהותית וכי יש הצדקה לענישה מקלה כיוון שהנאשמת היא היחידה שנפגעה בתאונה. עוד הוא ציין שמדובר באם יחידנית לשתי בנות, שעדיין נמצאת בטיפולים רפואיים ושיקומיים – אורתופדיים ונפשיים, וביקש להתחשב בה.  

נענשה מספיק

סגנית נשיאת בית המשפט השופטת טל תדמור-זמיר קיבלה את טיעוני הסניגור. "עיון בפסיקת בתי המשפט לתעבורה מעלה כי מקום שבו הנאשם הוא שנחבל חבלות של ממש... הנטיה היא שלא להטיל עליו פסילה ממושכת, שכן עונשו כבר ניתן לו 'מידי שמיים'", כתבה.

עוד החליטה השופטת להתחשב בכך שהנאשמת הודתה במעשיה וחסכה זמן שיפוטי יקר, בכך שאין לה עבר תעבורתי מכביד ביחס לוותק הנהיגה ובנסיבות האישיות שלה. "דומה כי הנאשמת נושאת את תוצאות התאונה בגופה ובנפשה עד עצם היום הזה ואני סבורה כי יש בכך כדי להטיל עליה פסילה ברף התחתון של הסדר הטיעון", כתבה.

בהתאם לכך, נגזרו על הנאשמת 3 חודשי פסילה בפועל בניכוי החודשיים שהייתה בפסילה מנהלית. בנוסף לכך, הוטלו עליה 3 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים ועוד 3 חודשי פסילה על תנאי למשך 3 שנים ו-14 ימי פסילה על תנאי למשך שנה, ללא קנס.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ