אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> חברת מועצת העיר שהואשמה בגזענות כלפי חרדים הגישה תביעת דיבה

חברת מועצת העיר שהואשמה בגזענות כלפי חרדים הגישה תביעת דיבה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/07/2020 10:21:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Sander Cromlech, Unsplash

ד״ר לורה ורטון תובעת את עו״ד אריה ארבוס ויזמית נדל״ן שאותה הוא מייצג בסכום של 100,000 שקל. היא טוענת כי הם פרסמו עליה דברים שקריים ופוגעניים כחלק ממאבק על עתיד נכס בשכונת בית הכרם בירושלים

עורך הדין ערן לב הגיש לאחרונה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בשם חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת מרץ, ד״ר לורה ורטון. התובעת טוענת כי הנתבעים, עו״ד אריה ארבוס וחברת מ.ק.ש אחזקות שאותה הוא מייצג, פרסמו בעיתונות כי היא מנצלת את מעמדה כדי להנהיג אכיפה בררנית של החוק נגד הציבור החרדי. בכתב התביעה נטען כי מדובר בפרסומים שקריים, פוגעניים ומסיתים.  

בחודשים האחרונים מתנהל מאבק בין תושבי בית הכרם לבין חברת מ.ק.ש אחזקות, יזמית ובעלת נכס בשכונה.

התושבים טוענים כי היזמית מבקשת להקים בנכס בית הבראה ליולדות חרדיות, דבר שיפגע בצביון השכונה ומנוגדת לתב״ע שמדברת על בית אבות. עתירה לעיכוב ביצוע שהגישה עיריית ירושלים נגד היזמית עדיין מתבררת בבית המשפט.

היזמית הגישה בדצמבר 2019 קובלנה הפלילית נגד חברת המועצה ד״ר לורה ורטון, תושבת בית הכרם, שמסייעת למאבק התושבים.

היא טענה כי ההתנגדות מונעת מתוך עוינות כלפי הציבור החרדי ורצון להדיר ציבור שלם מהשכונה ומקבלת שירותים נצרכים. עוד נטען בקובלנה כי ורטון מתנהלת מתוך מניעים פסולים וגזעניים.

בתביעת הדיבה שהוגשה באמצעות עו״ד ערן לב, נטען כי זמן קצר לאחר הגשת הקובלנה התפרסמה בעיתון ובאתר האינטרנט ״כל העיר״ כתבה שכותרתה: ״סערת בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם: היזמים הגישו קובלנה פלילית נגד חברת המועצה ורטון״.

הכתבה עוסקת בקובלנה הפלילית שהגישה היזמית ועורך דינה עו״ד ארבוס. במסגרת הכתבה אמר עו״ד ארבוס כי התובעת מנצלת את מעמדה וקשריה בעירייה על מנת להוביל הליכי אכיפה בררנים שלא כדין וממניעים פסולים. עוד צוטט עורך הדין כמי שאומר את הדברים הבאים: ״כחלק ממאבק חברת המועצה ורטון נגד הציבור החרדי, הסיגה חברת המועצה ורטון את גבול היזם ונכנסה לשטח פרטי ללא הרשאה, ובנסיבות מחמירות ממניעי עוינות כלפי ציבור שלם״.

לא טרח להתנצל

לטענת התובעת, מדובר בדברים שקריים המהווים לשון הרע. הדברים חמורים במיוחד שעה שהם נאמרים מפיו של עורך דין בישראל.

במכתב שנשלח מטעמה לעו״ד ארבוס הוא התבקש להודיע שהוא חוזר בו מהדברים שצוטטו בשמו ולהתנצל עליהם אך עד עצם היום הזה לא טרח הנתבע להשיב למכתב.

זאת ועוד, בסוף דצמבר 2019 התפרסמה בעיתון Jerusalem Post כתבה הנושאת את הכותרת ״מחלוקת בית הכרם״. במסגרת כתבה זו המתייחסת למאבק תושבי השכונה מצוטטת תגובת היזמית הכוללת את הדברים הבאים: ״לורה ורטון עושה שימוש במעמדה כדי להנהיג אכיפה בררנית של החוק״. לטענת התובעת, גם דברים אלה מהווים הוצאת לשון הרע נגד התובע כנציגת ציבור.

לטענת התובעת, הפרסומים המסיתים נעשו מתוך כוונה לפגוע בה בשל מאבקה כשליחת הציבור. היא העריכה את סכום הפיצוי כתוצאה מהפרסומים המשמיצים בסך של יותר מ-600,000 שקל אך העמידה את התביעה על סך של 100,000 שקל בלבד מטעמי אגרה.

עורך הדין ברק קדם שמייצג את יזמית בית ההבראה ואת עורך דינה מסר, כי תמוה הדבר שבמקום להתמודד עם הטענות שבקובלנה בגין מעשיה הפליליים בבית המשפט, בחרה גב' ורטון להגיש תביעת השתקה להשתקת הביקורת הציבורית כלפיה. נבחרת ציבור ממפלגה שחרתה על דגלה ערכים ליברליים כשלה פעמיים. בראשונה, בשנאת האחר שהפגינה כלפי האוכלוסייה החרדית כפי שנטען בקובלנה. בשנייה, בניסיון השתקת ביקורת ציבורית לגיטימית באמצעות תביעת סרק. זו עדות נוספת לכך כי דגל הליברליזם מונף על ידה לקידום אג'נדה בלבד ללא שום כבוד לערכי הליברליזם ולחוק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ