אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> התפטרה כי הפסיקו לה הפרשות לפנסיה ותפוצה בכ-300 אלף ש'

התפטרה כי הפסיקו לה הפרשות לפנסיה ותפוצה בכ-300 אלף ש'

מאת: עו"ד ורד שדות | תאריך פרסום : 02/12/2021 09:05:00 | גרסת הדפסה

עו"ד לענייני עבודה, התפטרה כי הפסיקו לה הפרשות לפנסיה, ותפוצה בכ-300 אלף ש'עו"ד ורד שדות | צילום: אלדד רפאלי (אילוסטרציה: Josh Duke on Unsplash)

בית הדין לעבודה קבע כי מדובר בהרעה מוחשית בתנאי העבודה ולכן העובדת זכאית לפיצויי פיטורים בנוסף להפרשות החסרות. בשל התנהלות בעלי החברה והחשש שהיא נמצאת בקשיים, הם חויבו לשלם מכיסם

מנהלת פרויקטים שהתפטרה מחברת "קאדרון טכנולוגיות תעופה" משום שהפסיקו להעביר לה הפרשות לקרנות פנסיה והשתלמות זכתה לאחרונה בפיצויים של כ-300 אלף שקלים. סגן נשיאת בית הדין לעבודה בתל-אביב דורי ספיבק קבע כי מאחר שהעובדת התפטרה בשל הרעה מוחשית בתנאי העבודה היא זכאית לפיצויי פיטורים מלאים ואף פסק לה פיצויי הלנה. עוד נפסקו לה כספים עבור ההפרשות החסרות והוצאות משפט. מאחר שיש חשש שהחברה בקשיים ונוכח המעורבות האישית של בעליה במחדלים, הם חויבו באופן חריג להשתתף בפיצויים מכיסם הפרטי.   

מנהלת הפרויקטים עבדה בחברה, העוסקת באינטגרציה של מערכות כלי טיס, יותר מ-13 שנים (2005-2018). במהלך שנת העבודה האחרונה היא קיבלה התראה מחברת הביטוח על פגיעה בזכויות הפנסיוניות שלה וביקשה מהמנכ"לית, שהיא גם בעלת החברה, להסדיר את העניין.

בכל פעם שפנתה הובטח לה כי הנושא יטופל אבל בפועל לא נעשה דבר, גם לא אחרי שהתריעה שאם זכויותיה לא יוסדרו תיאלץ להתפטר משום שמדובר בהרעה מוחשית בתנאי העבודה. בסופו של דבר החברה העבירה תשלומים חלקיים בלבד ולאחר שהביטוח שלה על אובדן כושר עבודה בוטל, העובדת התפטרה והגישה תביעה נגד החברה ובני הזוג שהחברה בבעלותם.  

בתביעה היא טענה כי הנסיבות שבהן התפטרה מזכות אותה בפיצויי פיטורים ובפיצויים על ההפרשות החסרות.

החברה טענה לעומת זאת כי העובדת התפטרה מרצונה, אחרי שהתריעו בפניה כי היא ממרידה את העובדים ופוגעת בחברה.

התעקשו לא לשלם

סגן נשיאת בית הדין השופט דורי ספיבק קבע שאין ספק שהתובעת זכאית לפיצויי פיטורים, שכן הפסקת תשלומי פנסיה היא הרעה מוחשית בתנאי העבודה שמזכה עובד להתפטר בדין מפוטר. השופט הדגיש כי במקרה הזה העובדת שלחה במשך תקופה ארוכה התראות למעסיקים שלה אבל פניותיה לא הובילו לפתרון, ובסופו של דבר רק חלק קטן מהחובות סולק.

השופט הוסיף כי גם בהנחה שהתובעת המרידה עובדים, זה לא משנה דבר לעניין זכאותה לפיצויים. גם אם ההידרדרות במערכת היחסים בינה לבין המעסיקים הייתה חלק מהשיקולים שהובילה אותה להתפטרות, אין ספק שהסיבה העיקרית הייתה הפגיעה בזכויותיה הסוציאליות.

עוד נקבע כי מאחר שבמקרה הזה מאוד ברור שהעובדת הייתה זכאית לפיצויי הפיטורים והנתבעים התעקשו שלא לשלם לה את המגיע לה, היא זכאית גם לפיצויים חלקיים על הלנת הפיצויים. התובעת זכתה לפיכך בפיצויי פיטורים של 162,897 שקלים ובפיצויי הלנה של 80,000 שקלים. כמו כן, נפסקו לה פיצויים עבור ההפרשות החסרות בסך של כ- 36,864 שקלים, וכן הוצאות משפט של 20,000 שקלים.

באופן חריג השופט חייב את בעלי החברה להשתתף בתשלום הפיצויים מכיסם. ההחלטה התבססה על כך שהם היו מודעים לעוול שנגרם לתובעת ולא עשו דבר, וכן על חשש כי החברה נמצאת בקשיים ולא תוכל לשלם לתובעת את הסכומים שנפסקו. 

עו"ד ורד שדות עוסק/ת ב- דיני עבודה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
מעסיקים, מדוע כדאי לכם לשמור על זכויות העובדים שלכם?
עו"ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ