אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> התחזה ליהודי, ניצל כלכלית את זוגתו – ויחזיר את הכסף

התחזה ליהודי, ניצל כלכלית את זוגתו – ויחזיר את הכסף

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 24/11/2022 13:06:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Adrian Dascal on Unsplash

בית המשפט נתן תוקף לפשרה בתביעה נגד אזרח בדואי, בה זוגתו לשעבר טענה כי סחט ממנה במרמה 48 אלף שקלים. כעת הוא ישלם 60 אלף שקלים

אישה שניהלה במשך כשנתיים זוגיות עם אדם שלטענה הציג עצמו היהודי, גרוש ועתיר בנכסים, נדהמה לגלות כי שיקר לה וסחט ממנה כספים לצורך רכישת מגרש. השופטת סיגלית גץ אופיר מבית משפט השלום בחיפה נתנה לאחרונה תוקף של פסק דין לפשרה בין הצדדים, לפיה הגבר ישלם לאישה 60,000 שקלים לצורך סיום המחלוקות ביניהם.

ההנתבע הוא ישראלי ממוצא בדואי שהואשם בעבר בקבלת דבר במרמה לאחר שקיים יחסי מין עם אישה שחשבה שהוא יהודי וריצה עונש מאסר. 

בינואר השנה הוגשה נגדו תביעה על ידי מי שניהלה איתו זוגיות החל מספטמבר 2018. התובעת, שיוצגה על ידי עו"ד חגית יחזקאל, טענה כי הנתבע הציג עצמו כגרוש עתיר בנכסים ובעל קשרים במשרד הביטחון. בשלב מסוים, הוא ביקש ממנה להלוות לו סכום של 48,308 שקלים לצורך תשלום לרשות מקרקעי ישראל עבור רכישת מגרש. האישה – אם חד הורית לילדה נכה – הסכימה לאור אהבתה אליו לקחת הלוואה מהבנק ואף שילמה בעצמה לרשות.

לדברי האישה היא סיכמה עם הנתבע שיחזיר לה את ההלוואה תוך חודשיים, אך החודשים חלפו והוא נעלם עם הכסף.

בכתב התביעה היא טענה בין היתר כי הנתבע פעל כלפיה באותה שיטה שפעל בה בעבר כדי להונות ולנצל נשים תמימות ולגזול את כספן. לדבריה, היא החלה לנקוט בהליכים נגדו לאחר שאמר לה שאין בכוונתו להחזיר את הכסף.

הנתבע, שיוצג על ידי עו"ד חורש ששון מהסיוע המשפטי, טען להגנתו שהאישה נתנה לו את הכסף מרצונה מבלי שביקש. בכל אופן, לטענתו, הוא החזיר לתובעת 45,000 שקלים שביקש מאימו למשוך עבורו, ועל 3,000 השקלים הנותרים התובעת ויתרה לו.

סתירות בגרסאות

במהלך דיון ההוכחות העלה הנתבע מספר גרסאות לנסיבות שבהן לכאורה החזיר לתובעת את הכסף. תחילה העיד כי אינו זוכר את התאריך שבו הכסף הוחזר, ובהמשך אמר ש"יכול להיות" שפגש את התובעת במכון הכושר יחד עם בן דודו ושם נתן לה את הכסף. 

אלא שבן הדוד מסר בתצהיר לבית המשפט שהמפגש במכון הכושר אירע במאי 2020 - מועד בו הנתבע אמור היה לשהות במעצר בית. כשהנתבע נשאל האם הפר את מעצר הבית כדי להחזיר לתובעת את הכסף הוא השיב בשלילה, ולאחר מכן שינה גירסה ואמר שאולי יצא מהבית בתום לב.

גם בן הדוד נחקר בבית המשפט על מועד מסירת הכסף, והשיב כי יכול להיות שטעה בתצהיר ובפועל הוא לא זוכר מתי הכסף נמסר לתובעת.

על רקע זה, בתום דיון ההוכחות בית המשפט המליץ לצדדים להתפשר, והם הגיעו לפשרה שלפיה הנתבע ישלם לתובעת 60,000 שקלים לצורך סיום המחלוקות ביניהם.

השופטת נתנה להסכמת הצדדים תוקף של פסק דין.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

בהצלחה בהוצל"פ...

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ