אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תמ"א 38 >> פרויקט תמ"א התעכב – בעלי דירה יפוצו ב-370 אלף ש'

פרויקט תמ"א התעכב – בעלי דירה יפוצו ב-370 אלף ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 16/04/2024 09:34:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: shraga kopstein on Unsplash

מלבד האיחור של שנתיים וחצי במסירת דירתם, הסכום שחויבה היזמית לשלם מגלם גם פיצוי על הליקויים הרבים שנגרמו לנכס ועוגמת הנפש שחוו בני הזוג 

יזמית תמ"א שאיחרה במסירת דירה והסבה לה נזקים תפצה את בעליה במאות אלפי שקלים – כך נקבע לאחרונה בבית משפט השלום ברמלה. היזמית רכשה את פרויקט התמ"א מחברת בנייה אחרת שנכנסה לפירוק, אך לא עמדה בדד-ליין למסירת דירת התובעים. השופט הבכיר זכריה ימיני הבהיר כי חוק המכר, שמכוחו נפסקים פיצויים על עיכוב במסירת דירות, חל גם על עבודות תמ"א.

תחילת הפרשה באוגוסט 2013 אז חתמו דיירי הבניין נשוא התביעה, שברחוב האפרסק ביהוד, על הסכם לביצוע תמ"א 38 מול חברה בנייה אחרת שאינה הנתבעת. התכנון היה לבצע בבניין עבודות חיזוק, להוסיף ממ"דים ומרפסות לדירות הקיימות ולבנות 2.5 קומות נוספות הכוללות 13 דירות חדשות. בהסכם התחייבה החברה לסיים את הפרויקט ולמסור את הדירות עד לפברואר 2017.

אלא שבאמצע נקלעה החברה לפירוק והנתבעת רכשה ממנה את הפרויקט ונכנסה בנעליה תוך שלקחה על עצמה את ההתחייבות הקיימת ביחס למועד המסירה. ואולם בפועל הפרויקט התעכב והתובעים – בני זוג שבבעלותם אחת הדירות בבניין – הגישו בינואר 2019 את התביעה לבית המשפט באמצעות עו"ד דניאל כהן ועו"ד אחמד אמארה.

בתביעה נטען שנכון למועד הגשתה וחרף הסכמות הצדדים, עבודות הבנייה טרם הסתיימו ודירת התובעים לא נמסרה להם. בני הזוג הוסיפו שהתברר כי היזמית עושה בדירתם כבשלה, כאשר בביקור פתע שנערך נמצא כי הדירה נפרצה ופועלי בניין מתגוררים בה ללא ידיעתם תוך גרימת נזק למבנה ולריהוט שלהם.

לכן, לצד התביעה על האיחור במסירה תבעו בני הזוג אף דמי שימוש ראויים, וכן פיצוי על הליקויים ועוגמת הנפש שגרמה להם.

מנגד טענה היזמית, שיוצגה על-ידי עו"ד נמרוד כנפי, כי העבודות בפרויקט בוצעו באופן שלא מנע את מגורי בני הזוג בדירתם כך שאי אפשר לומר שהיא איחרה. אשר לליקויים נטען שהם מסתכמים לסכום זניח של 900 שקל.

השתמשה בדירה ללא רשות

תחילה קבע השופט ימיני כי היזמית מחויבת לפצות את בני הזוג ב-72 אלף שקל על עצם השימוש בדירתם בזמן ביצוע העבודות. הוא הדגיש שבמסגרת היחסים המשפטיים שחלו על הצדדים אסור היה ליזמית להשתמש בדירה ומשזו "עשתה שימוש בדירת התובעים במהלך הבנייה והחזיקה את מפתחות הדירה בידיה, עליה לשלם לתובעים דמי שימוש ראויים עבור השימוש שעשתה בדירה".

בסוגיית האיחור במסירה ציין השופט כי היזמית התעכבה בלפחות 30 חודשים עם השלמת הפרויקט, כך שעליה לפצות את בני הזוג ב-189 אלף שקל נוספים. בתוך כך הוא הבהיר כי סעיף 5א לחוק המכר, שמכוחו ניתן לחייב חברות בנייה בפיצוי בשל איחור במסירה, חל גם על חוזה תמ"א.

בנושא הליקויים אימץ השופט את ממצאי התביעה שלפיהם במהלך הבנייה נגרמו נזקים רבים לדירה, ובין היתר הריסה של שני מזגנים, שבירת קרמיקה במטבח, שבירת מנורות והריסת המקלחת, השירותים והריהוט. עבור הליקויים נפסק לבני הזוג פיצוי בסך 45,500 שקל.

לסיום קבע השופט שהיזמית תפצה את בני הזוג ב-30,000 שקל עבור עוגמת הנפש, כך שבתמונה הכוללת היא חויבה לשלם להם 336,500 שקל בתוספת שכ"ט עו"ד בסך 35,000 שקל והוצאות משפט.

  • ב"כ התובעים: עו"ד דניאל כהן ועו"ד אחמד אמארה
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד נמרוד כנפי
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תמ"א 38 באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תמ"א 38
חושבים פעמיים אם לחנות בחניה שקיבלתם מהקבלן? אתם לא לבד
עו״ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ