אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הרכבת איחרה בשל פגיעת ברק - הנוסעים לא יפוצו

הרכבת איחרה בשל פגיעת ברק - הנוסעים לא יפוצו

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 15/02/2010 09:41:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פראג' נ' רכבת ישראל

בליל חורף גשום חל שיבוש בתנועת הרכבות, דבר שגרם לחלק מהנוסעים לשכור שירותי מונית יקרים. בית המשפט לתביעות קטנות קיבל את הטענה באשר לטיפול הלקוי של נציגי הרכבת באירוע, אך דחה את התביעה לפיצוי בגין האיחורים, מכיוון שנבעו מאילוץ בטיחותי.

בליל ה- 24/03/09, התרחשה פגיעת ברק ששיבשה את התקשורת ברכבת ישראל ושיתקה את תנועת הרכבות. באותו לילה ממש, ביקשו כמה מלקוחות הרכבת לנסוע באמצעותה לנתב"ג. בשל הדמיון בין התביעות, דן בהן בית המשפט לתביעות קטנות בעכו במאוחד.

התובעים בתביעה הראשונה טענו, כי רכשו כרטיסי רכבת כדי לנסוע לנתב"ג, אולם כשהרכבת איחרה, הודיע להם השומר כי היא לא תגיע, ונאמר להם שהם יכולים לפנות לתחנת חוף הכרמל. התובעים נסעו במונית ספיישל לחוף הכרמל, אך גם שם נאמר להם כי הרכבת תאחר והם נאלצו להמשיך ולנסוע במונית עד לנתב"ג. התובעים הלינו על כך שהמידע לא הועבר אליהם באופן יעיל ומיידי ע"י הממונה במקום, ובשל כך, תבעו 663 שקלים בגין הוצאות המונית ו-6,000 שקלים בגין עוגמת נפש כתוצאה מ"אירוע כמעט-תאונתי" שחוו באותו הלילה במונית.

התובעת בתביעה השנייה טענה, כי נאלצה לשלם 500 שקלים למונית לנתב"ג בשל אי הגעת הרכבת לתחנת נהריה, ולא יכלה להמתין לרכבת הבאה, בשל מועד הטיסה. בדיון עצמו התברר, כי לא התובעת היא שמיהרה לטיסה, אלא אורחת שלה, שנסעה לבסוף לבדה במונית לנתב"ג.

רכבת ישראל טענה מנגד, כי לא הייתה לה שליטה על פגיעת הברק ששיתקה את תנועת הרכבות, ואם לא הייתה מופסקת התנועה עלול היה להיגרם אסון. כן נטען, כי מנהל תחנת עכו הודיע בכריזה כי ניתן יהיה לעלות על הרכבת הבאה לנתב"ג, וכך פעלו מרבית הנוסעים.

מהעדויות שנשמעו בדיון עלה, כי בשל השעה המאוחרת והעומס לא ניתן היה לשלוח רכבת חלופית והפתרון היחיד היה להוציא רכבת מתחנת חוף הכרמל. מעדותו של מנהל תחנת עכו עלה, כי נאמר לנוסעים באמצעות מערכת הכריזה שהרכבת מבוטלת וכן צוינה שעת היציאה של הרכבת הבאה.

היה על מנהל התחנה לטפל בנוסעים באופן אישי

השופטת זהבה (קאודרס) בנר קיבלה את התביעה הראשונה בחלקה בקובעה, כי היה על הנהלת הרכבת לנקוט בכל האמצעים על מנת להבהיר לנוסעים שהרכבת לא תצא בזמן- "לא היה די בהכרזה הבודדת אותה הכריז מנהל התחנה", כך נפסק, "היה עליו לתלות שלטים מאירי עיניים ולחזור ולכרוז ההודעה על דבר ביטול הרכבת". בנוסף, היה עליו לצאת ממשרדו ולטפל בנוסעים באופן אישי. התביעה השנייה נדחתה במלואה, שכן התובעת לא הוכיחה כי היא ששילמה את עלות הנסיעה במונית וניזוקה בעצמה מהאירוע.

על כן נפסק, כי על רכבת ישראל לשלם לתובעים בתביעה הראשונה 200 שקלים בגין "העדר התייחסות הולם וטיפול מתאים ואישי", אולם אין עליה חובה לפצות בגין אי יציאת הרכבת בזמן, שכן הוכח כי הדבר נגרם בשל בעיה בטיחותית.

לפסק הדין בעניין פראג' נ' רכבת ישראל

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ