אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> העונש על 84 עבירות מע"מ: 8 חודשי עבודות שירות וקנס של 50,000 ש'

העונש על 84 עבירות מע"מ: 8 חודשי עבודות שירות וקנס של 50,000 ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 06/04/2022 12:51:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Kelly Sikkema, Unsplash

השותף העסקי של הנאשם היה אמור להגיש לרואה החשבון חשבוניות מס בהיקף של כ-5 מיליון שקלים אבל הסתבר שלא עשה זאת. בית המשפט התחשב בכך שהנאשם הודה ושיתף פעולה עם רשות המיסים

8 חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקלים נגזרו על גבר בן 39 שהורשע ב-84 עבירות של הוצאת חשבוניות מס מבלי לשלם מע"מ ולכלול אותן בדוחות התקופתיים. בגזר הדין שניתן לאחרונה על-ידי סגנית נשיא בית משפט השלום בבאר שבע נועה חקלאי נקבע כי מצד אחד הנאשם הורשע בעבירות מס חמורות ולא שילם את המע"מ עד היום. מצד שני, אין לו עבר פלילי, הוא הודה במעשיו ושיתף פעולה עם רשות המיסים ואף שלשותף שלו בעסק היה חלק נכבד בביצוע העבירות – הוא לא נחקר או הועמד לדין.

הנאשם, שהיה בעלים של עסק להתקנות אינטרנט, הואשם ב-2020 בכך שלא הגיש חשבוניות מס על עסקאות בהיקף של כ-5 מיליון שקלים, לא כלל אותן בדו"חות התקופתיים ולא שילם מע"מ בסכום של כ-425 אלף שקלים.

בהסדר טיעון שגובש בין המדינה, שיוצגה על-ידי עו"ד נוי אוקמן סבן לבין סניגוריו של הנאשם, עו"ד אלי סרור ועו"ד ורד בן שטרית, הודה הנאשם בביצוע 84 עבירות של הוצאת חשבוניות מס מבלי לשלם את המס ומבלי לכלול אותן בדוחות התקופתיים. בהסדר סוכם שהוא ישלם קנס של 50,000 שקלים, המדינה תבקש עונש של 12 חודשי מאסר ואילו הסניגור יוכל לטעון באופן פתוח.

במסגרת הטיעונים לעונש, ביקש עו"ד סרור להקל בעונשו של הנאשם ולהסתפק בעבודות שירות. הוא טען כי העבירות בוצעו ללא ידיעתו של הנאשם, שכן רק אחרי שרשויות המע"מ יצרו איתו קשר התגלה לו שהשותף שלו, שהיה אחראי על הקשר עם רואה החשבון, לא הגיש את החשבוניות, גנב את הכסף והשאיר אותו לשאת לבד באשמה. עוד הוא ציין כי התברר שרואה החשבון הגיש למע"מ דו"חות אפס על דעת עצמו.

הסניגור טען לאכיפה בררנית, כיוון שהשותף לא נחקר ולא הועמד לדין על מעשיו. עוד הוא ביקש להתחשב בכך שלנאשם אין עבר פלילי, הוא תומך באם חולה ומגדל שני ילדים וההסתבכות הביאה אותו לקריסה כלכלית.

לא ניסה להסתיר

סגנית הנשיא נועה חקלאי קבעה כי הנאשם ביצע את העבירות בתקופה של 4 חודשים על רקע מצוקה כלכלית. העבירות לא היו מתוחכמות או מתוכננות והנאשם לא ניסה להסתיר את הפעילות וכשהתבקש הגיש למע"מ את כל החשבוניות.

השופטת הוסיפה כי יש להתחשב בכך שרואה חשבון הגיש את הדוחות מבלי שבירר מול הנאשם את היקף הפעילות העסקית וכן בחלקו העיקרי של השותף – שלא נחקר ולא הועמד לדין.

עוד ציינה השופטת לטובת הנאשם את העובדה שלקח אחריות על מעשיו, הודה במיוחס לו בהזדמנות הראשונה ואין לו עבר פלילי. כמו כן, היא לקחה בחשבון את ההשפעה של ההליך על משפחתו ועל מצבו הכלכלי.

עם זאת, היא הבהירה שהנאשם ביצע עבירות חמורות שמהוות פגיעה בכיס של כל אזרח ואזרח ובסולידריות החברתית, ולא שילם את המס המלא עד היום.

בסיכומו של דבר החליטה השופטת להטיל עליו עונש קל יותר מזה שביקשה המדינה. היא גזרה עליו 8 חודשי עבודות שירות, 4 חודשי מאסר על תנאי, קנס של 50,000 שקלים כפי שסוכם וחתימה על התחייבות של 40 אלף שקלים שלא לבצע עבירות מע"מ ב-3 השנים הקרובות.  

לגזר הדין בת"פ 37024-12-20

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים
מומלץ להזדרז: גילוי מרצון עד סוף החודש
עו"ד איתי הכהן, צילום: ישראל מלובני
מס על ריבוי דירות: מורה נבוכים
עו"ד איתי הכהן. צילום: ישראל מלובני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ