אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> העונש על העלמת מס בגובה 440,000 ש': עבודות שירות

העונש על העלמת מס בגובה 440,000 ש': עבודות שירות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/03/2023 10:15:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Kelly Sikkema on Unsplash

הנאשם, מנהל חברה מתחום הפיתוח וההנדסה, נקלע למצב רפואי מורכב על רקע קריסתה הכלכלית. השופט התחשב גם בעובדה שזו הסתבכותו הראשונה עם החוק 

השופט שלמה בנג'ו מבית משפט השלום בחיפה גזר לאחרונה עונש מקל על חברה בתחום הפיתוח וההנדסה והמנהל שלה, שהורשעו על פי הודאתם בהעלמת מס של 440,000 שקל. זאת, על רקע אירוע לב שעבר המנהל בעקבות קריסה כלכלית ולאור עברו הפלילי הנקי. על החברה הוטל קנס סמלי של שקל אחד ועל המנהל ארבעה חודשי עבודות שירות לצד קנס כספי ומאסר על תנאי.

הנאשמת היא חברה הרשומה בענף עבודות עפר, סלילת כבישים, בניית גשרים ומסלולי טיסה. באפריל 2022 הוגש כנגד החברה ומנהלה כתב אישום שבהמשך תוקן וכלל שני אישומים בתחום המס – האחד, אי הגשת 5 דוחות תקופתיים; השני, הגשת 9 דוחות תקופתיים ללא צירוף תשלום המע"מ כנדרש בחוק. חוב המס הפלילי שיוחס להם עמד כאמור על 440 אלף שקל. הנאשמים הודו בכתב האישום המתוקן והורשעו.

בטיעונים לעונש ציינה המאשימה, שיוצגה באמצעות עו"ד יבגניה קומרניצקי, כי חרף הבטחותיהם החוזרות ונשנות של הנאשמים להסדיר את חובם, הם טרם עשו זאת. היא טענה שמדובר בפגיעה משמעותית בקופת הציבור ויש להטיל על הנאשמים עונש מרתיע.

מנגד טענה ההגנה, באמצעות עו"ד אלי סרור, כי יש להתחשב בנאשם, צעיר ואב ל-2, שעבר אירוע לבבי בעקבות קריסתו הכלכלית. הסנגור הסביר שמכיוון שהנאשם עבד מול קבלנים עם התקשרויות חוזיות בצורה של "גב אל גב", כשלא בוצע תשלום הדבר הוביל ל"אפקט דומינו" וגמר אותו כלכלית. לנוכח הנסיבות הוא ביקש להסתפק בעונש של עבודות שירות.

השופט בנג'ו כתב שנכון להיום החברה (הנאשמת) אינה פעילה ולכן הוא גוזר את עונשה באופן סמלי על שקל אחד. אשר לנאשם ציין השופט שמעשיו – או ליתר דיוק, מחדליו – הביאו לפגיעה בלתי מבוטלת בקופה הציבורית. לדבריו מתחם הענישה ההולם בהתחשב בהיקף המחדל, המושפע בין היתר מסכום המס הגבוה שהועלם, עומד על 4-9 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסר מותנה וקנס כספי בסך 20,000 עד 40,000 שקל.

עם זאת, השופט הואיל לסטות לקולה ממתחם העונש לנוכח מאפייניו הייחודיים של הנאשם. מדובר באדם בן 31, נשוי ואב לילדים, שמצבו הבריאותי אינו תקין. כמו כן, אין לו עבר פלילי ולמעשה זו הסתבכותו הראשונה עם החוק. לפיכך קבע השופט כי המאסר "יוטל בצד הנמוך של מתחם העונש ההולם, וכהקלה נוספת הוא ירוצה בעבודות שירות ולא בכליאה ממשית".

בסופו של דבר השופט גזר על הנאשם 4 חודשי מאסר בפועל שירוצו לאחר חג הפסח בעבודות שירות. בנוסף הוא גזר עליו 5 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20,000 שקל או 200 ימי מאסר תמורתו.

עוד כתב השופט כי הנאשם יגיש לבית המשפט התחייבות כספית בגובה 30,000 שקל במסגרתה הוא מתחייב להימנע מביצוע העבירות בהן הורשע למשך 3 שנים. השופט הסביר לנאשם כי במידה והוא לא יעמוד בהתחייבות היא תמומש ותהפוך לקנס לחובתו.

לגזר הדין המלא בתיק ת"פ 52335-04-22

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים
רשות המסים נתלית שלא בצדק במגורים בדירה ששייכת לאחד מבני הזוג
עו"ד יוסי אלישע, צילום: עדי כהן (סטודיו עדיגיטל)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ