אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> הסדר פירעון מקל לפושט רגל שהעסק שלו קרס ואשתו חלתה בסרטן

הסדר פירעון מקל לפושט רגל שהעסק שלו קרס ואשתו חלתה בסרטן

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/02/2021 14:08:00 | גרסת הדפסה

עוד פשיטת רגל, הסדר פירעון מקל לפושט רגל שהעסק שלו קרס ואשתו חלתה בסרטןאילוסטרציה: Tom Pumford on Unsplash

אף שהוגשו נגד החייב בן ה-33 תביעות חוב של יותר מ-800 אלף שקלים הוא יזכה בהפטר אם ישלם 48 אלף שקלים בלבד. בית המשפט לקח בחשבון שהסתבך כלכלית בתום לב והתחשב במצבו המשפחתי המורכב

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר לאחרונה תוכנית פירעון מקלה במיוחד לפושט רגל בן 33 שנקלע לחובות של מאות אלפי שקלים לאחר שהעסק שלו קרס. לפי התוכנית שגיבש המנהל המיוחד החייב יקבל הפטר מוחלט מחובותיו לאחר שישלם לקופת הכינוס 48,000 שקלים ב-48 תשלומים, מבלי שדירתו תמומש. השופטת טל לוי-מיכאלי התרשמה שהחייב נקלע למצב כלכלי בלתי אפשרי בתקופה שבה אשתו אובחנה עם סרטן והוא נדרש לטפל בה ובשני ילדיו הקטנים, ועל כן יש הצדקה להתחשב בו ולאפשר לו להשתקם.

החייב פתח בהליכי פשיטת רגל לפני כשנה וחצי. לפי דו"ח שהגיש עו"ד שגיא שוורץ שמונה לשמש כמנהל מיוחד בתיק, החייב פתח ב-2018 חברת שירותי קייטרינג לאירועים יחד עם אחיו אבל העסק קרס לאחר שאירועים רבים בוטלו והגן שעמו עבדו לא שילם להם את הכסף. במקביל, אשתו של החייב אובחנה עם סרטן בצוואר הרחם והחייב נדרש לטפל בה ובשני ילדיהם, בני 5 ו-6.

המנהל המיוחד ציין כי הוגשו בתיק 12 תביעות חוב על סך כ-809 אלף שקלים שטרם נבדקו. בנוסף, לחייב ולאשתו יש דירה ששוויה כמיליון שקל אלא שרובצת עליה משכנתה של יותר מ-700 אלף שקלים. בנוסף, מאחר שהחייב ואשתו גרים בה עם שני הילדים הקטנים היא תצטרך להימכר כתפוסה, ומכאן שלא יתקבל מהמימוש סכום משמעותי לנושים.

בסיכום הדו"ח סבר המנהל המיוחד כי לנוכח הנסיבות האישיות של החייב והרושם שנקלע לחובות בתום לב, יש לאפשר לו לפתוח דף חדש בחיים. בהתאם לכך, הוא הציע שלא לממש את הדירה, ולקבוע לחייב תוכנית פירעון שלפיה ישלם 1,000 שקלים בחודש למשך 4 שנים ולאחר מכן יקבל הפטר.

בדיון שהתקיים בפני השופטת טל לוי-מיכאלי הודיעה עו"ד מור מהלל מטעם כונס הנכסים הרשמי תל-אביב שמדובר בתוכנית סבירה לאור הנתונים שהוצגו.

עו"ד אביעד גלס, שייצג את החייב, ציין כי הוא עובד היום כשכיר ומשתכר כ-6,000 שקלים בחודש, מתגורר בדירה צנועה ואשתו עברה לאחרונה סדרת הקרנות ומטופלת נפשית. הוא ביקש לפיכך לתת ביטוי לאינטרס השיקום של החייב ולאפשר לו לצאת לדרך חדשה באמצעות אישור תוכנית הפירעון המתחשבת שהציע המנהל המיוחד.

תוכנית מאוזנת

השופטת טל לוי-מיכאלי קיבלה את תוכנית הפירעון המוצעת והסכימה עם עמדת המנהל המיוחד שלפיה אין טעם לממש את זכויותיו של החייב בדירה בהתחשב בנסיבות.

"התרשמתי כי קריסתו הכלכלית [של החייב] אינה תוצר של חוסר תום לב אלא היא נגזרת של עסק שכשל, כמו גם בעיות בריאות של רעייתו", כתבה בהחלטתה. עוד הוסיפה השופטת כי מדובר בחייב שעושה הכל כדי למצות את פוטנציאל ההשתכרות שלו בצל העובדה שהוא צריך לטפל באשתו ובילדיו וחי בצניעות.

השופטת ציינה כי אמנם סכום החובות של החייב גבוה והדיבידנד שיקבלו הנושים לפי תוכנית הפירעון המוצעת נמוך מאוד אבל היא סבורה שבמקרה הנוכחי מדובר בתוכנית מאוזנת.

לפיכך השופטת הוציאה לחייב הפטר על תנאי וקבעה כי יזכה בהפטר מוחלט אחרי שיוסיף לקופת הכינוס 48,000 שקלים ב-48 תשלומים.

  • ב"כ המנהל המיוחד עו"ד שוורץ: עו"ד יצחק זכריה
  • ב"כ החייב: עו"ד אביעד גלס
  • ב"כ כונס הנכסים הרשמי: עו"ד מור מהלל
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
פושט רגל? כך תגן על הדירה שלך
עו"ד מיכל שחר | צילום: IF PRODUCTION
חזון אחרית הקורונה – מדינה בפשיטת רגל
עו"ד מירית מועלם | צילום: שמרית קרמר
על רקע המלחמה: נכה צה"ל ייצא מחובות באמצעות הלוואה ממשרד הביטחון
עו"ד ניר ויינרמן | אילוסטרציה חיצונית: Nik Shuliahin 💛💙 on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ