לפסק הדין בעניין ביטון רחלי נגד המשביר החדש לצרכן/סניף קריון
בית המשפט קבע, כי המשביר החדש לצרכן נהג בצורה לא ראויה כלפי לקוחה, שרכשה אצלו מכשיר בייבי ליס שהתקלקל לאחר שימוש חד פעמי בו. לפיכך, חויב המשביר להשיב ללקוחה את הסכום ששלמה בגין המכשיר ולפצותה בגין עגמת נפש.
התובעת רכשה ביוני 2007 אצל המשביר החדש לצרכן בסניף הקריון מכשיר בייבי ליס להחלקת שיער, אשר לאחר שימוש חד פעמי בו, התקלקל.
בתחילת יולי פנתה התובעת למנהל המשביר, והוא הציע שהמכשיר יישלח לבדיקת מעבדה. התובעת עמדה על כך, כי היא אינה מעוניינת במכשיר שהתקלקל לאחר שימוש חד פעמי, ובקשה לקבל זיכוי בגובה התשלום ששלמה עבורו.
לדבריה, מנהל המשביר התעקש שהמכשיר יישלח לבדיקה מעבדתית, ולכשיחזור, המשביר יעדכן אותה אודות המשך הטיפול בתלונתה.
התובעת פרטה את מסכת התלאות שעברה, שכן חלף זמן עד אשר המכשיר חזר מהמעבדה, והיחס שקבלה לא היה נאות.
במהלך הדיון הצדדים הגיעו להסכמה, כי המשביר ישיב לתובעת סכום כספי במזומן בסך 474.05 ש"ח , הוא מלוא הסכום אותו שלמה בעת רכישת המוצר. הסכמה זו קבלה תוקף של פסק דין חלקי.
הצדדים הסכימו כי לעניין ההוצאות ועוגמת הנפש, ביהמ"ש יקבע בנפרד ובהמשך.
המשביר "משך" את הלקוחה
השופטת זהבה (קאודרס) בנר מבית המשפט לתביעות קטנות בעכו קבעה, כי המשביר "משך" בהתנהגותו את התובעת פרק זמן ממושך, תוך שנגרמו לה הוצאות וטרדה, וכל זה בעבור מכשיר שמחירו איננו כה רב. לדברי השופטת: "שירות ראוי יותר מצד הנתבעת ויחס הוגן ומכבד יותר היה מונע אותה מלשאת בהוצאות עגמת הנפש..".
בהתאם לכך, חויב המשביר לשלם לתובעת סכום של 500 ש"ח נוספים בגין עגמת הנפש וההוצאות שנגרמו לה.
לפסק הדין בעניין ביטון רחלי נגד המשביר החדש לצרכן/סניף קריון
למדור צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.