אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הלקוחות לא 'הצליחו' להתנתק - הוט תפצה ב 3,000 שקלים

הלקוחות לא 'הצליחו' להתנתק - הוט תפצה ב 3,000 שקלים

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 21/10/2010 11:28:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ענבל קנקה גרינברג נגד הוט-טלקום שותפות מוגבלת

לקוחות הוט שביקשו להתנתק משירותי הכבלים, נותקו רק כעבור זמן רב, ולאחר פניות רבות באמצעות הפקס והאינטרנט. הוט טענה כי לא קיבלה את הפקסים וכי ניסתה 'לשמר' את המבקשים כלקוחותיה, אך בית המשפט חייב אותה לפצות את הלקוחות ביותר מ 3,000 שקלים.

התובעים היו מנויים על שירותי האינטרנט והכבלים של חברת הוט. לטענתם, בסוף חודש דצמבר, כחודש לפני שהגיעה לסיומה חבילת השירות שלהם על שירותי הכבלים, ביקשו להתנתק מהשירות, אך כשפנו למוקד השירות, נאמר להם כי קיימת בעיה במחשב והם התבקשו להתקשר למחרת. לטענתם, שלחו להוט מספר הודעות באמצעות הפקס בהן ביקשו התנתק משירותי הכבלים, ואף הוסיפו כי לאור השירות, הם מבקשים להתנתק גם משירותי האינטרנט, אך ללא הועיל.

התובעים טענו, כי כחודש לאחר פנייתם, משהסתיימה חבילת השירות שלהם, פנה אליהם נציג הוט וביקש להמשיך את ההתקשרות, אך הם שבו והודיעו כי הם מעוניינים דווקא להתנתק מהשירות, ואף פנו בעניין באמצעות האינטרנט ובדואר רשום, אך שוב ללא מענה. לפיכך, ביטלו את אמצעי התשלום והגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א תביעה, בה דרשו מהוט להשיב להם 691 שקלים עבור חיובים שנעשו לאחר הודעת ההתנתקות, החזר פיקדון של 590 שקלים, פיצוי של 10,000 שקלים לפי חוק הגנת הצרכן, ופיצוי של 3,000 שקלים בגין עגמת נפש וטרטור.

הוט טענה, כי לא קיבלה את הודעות הפקס ששלחו לה התובעים, וכי לאחר שקיבלה את הודעת האינטרנט שלהם, עמדה עמם בקשר על מנת לנסות "ולשמר" אותם כלקוחותיה, אך פניותיה לא נענו. עוד טענה, כי משקיבלה את הודעת התובעים בדואר רשום, פנתה שוב אל התובעת, אך זו מצידה הפנתה אותה אל התובע אשר לא ענה כלל, ובסופו של דבר, התובעים נותקו מהשירות בחודש מאי.

במקום לנתק, הוט ניסתה 'לשמר'

השופטת לימור ביבי-ממן קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה כי הוט הפרה את חובתה הקבוע בחוק, לנתק לקוח המבקש לסיים את ההתקשרות עמו תוך שלושה ימי עסקים כאשר מדובר בעסקה מתמשכת.

השופטת קיבלה את גרסת התובעים, לפיה פנו להוט פעמים רבות ובדרכים שונות על מנת להתנתק מהשירות, ודחתה את טענת הוט כי לא קיבלה את הפקסים.

"...הנתבעת מודה כי קיבלה הודעה באמצעות האינטרנט ובה ביקשו התובעים לנתקם מן השירות. במקרה זה במקום לנתקם כקבוע בחוק, פעלה הנתבעת על מנת "לשמרם" כלקוחות ובחרה שלא לנתקם עד למועד שבו תוכל לדבר איתם טלפונית" כתבה השופטת, והוסיפה כי גם אם אינטרס החברה בשימור לקוחותיה מובן, הרי שעליה לעשות זאת תוך פרק הזמן הקבוע בחוק.

לפיכך נקבע כי הוט הפרה את החוק ומשכך עליה לפצות את התובעים. נקבע, כי הוט תשלם לתובעים 691 שקלים בגין חיובים מחלוף שלושה ימי עסקים ממועד הודעת הניתוק, תשיב להם פיקדון של 590 שקלים, ותפצה אותם ב 3,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

לפסק הדין בעניין ענבל קנקה גרינברג נגד הוט-טלקום שותפות מוגבלת

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ