אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> ניכור הורי >> הילדים לא נפגשים עם האב ״בגלל הקורונה״ – האם תשלם קנסות

הילדים לא נפגשים עם האב ״בגלל הקורונה״ – האם תשלם קנסות

מאת: עו"ד אילן אוזן | תאריך פרסום : 04/02/2021 12:01:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Hedgehog Digital, Unsplash

שני מתבגרים מסרבים לפגוש את אביהם למרות החלטה שיפוטית שקבעה הסדרי שהות ושיחות טלפון יומיות עמו. בית המשפט קבע שהאם מעודדת אותם באופן לא מודע 

השופטת הילה גורביץ עובדיה קיבלה לאחרונה בקשה של אב שילדיו לא מקיימים עמו את הסדרי השהות והטילה סנקציות כספיות על האם. האם טענה כי הסיבה לכך שהמפגשים לא מתקיימים כסדרם הוא חשש הילדים מהתחלואה הגבוהה. השופטת התרשמה כי האם לא מכירה בכך שהאב הוא דמות משמעותית שיש לתת לה מקום בחיי הילדים ובעקיפין מעודדת את ילדיה להפר החלטות שיפוטיות. האם חויבה ב-4,000 שקל ונקבע כי על כל מפגש או שיחת טלפון שלא יקוימו בעתיד היא תשלם קנס.

לבני הזוג לשעבר שני ילדים, בן 13.5 ובת 15.5.

בדיון שהתקיים לפני כחודש התברר כי זמני השהות בין האב לקטינים אינם מתקיימים כסדרם. זאת, אף שנקבעו זמני שהות מאוד מצומצמים ושיחה יומית אחת, על מנת להפחית מהתנגדות הילדים ולאפשר להם להסתגל לקיים זמני שהות. השופטת שלחה את הצדדים לטיפול.

לפני כשבועיים הגיש האב בקשה בה נטען כי הקטינים מסרבים לקיים את זמני השהות בשל ״התחלואה הגבוהה״ בוירוס הקורונה.

האב טען כי האם מסכלת את זמני השהות וביקש שבית המשפט יטיל עליה סנקציות. הוא פירט כי מתוך 50 שיחות טלפוניות שהיה אמור לקיים עם ילדיו התקיימו 13 שיחות בלבד. בנוסף, מתוך 8 מפגשים התקיימו 5. עוד טען האב כי האם לא נפגשה עם המומחית.

האם טענה בתגובה כי בזמן שהילדים אצל האב הם מתווכחים איתו במקום לנצל את הזמן לפעילות מהנה. היא הוסיפה כי לנוכח התחלואה הקטינים חוששים לקיים את זמני השהות.

גיבתה את הסירוב

השופטת הילה גורביץ עובדיה מבית המשפט למשפחה בחיפה דחתה את עמדת האם. היא הבהירה כי לא ניתן להמשיך ולאפשר את אי קיומם של זמני שהות קבועים ויציבים והדבר אינו לטובת הקטינים.

עוד ציינה השופטת כי אין סיבה אובייקטיבית חיצונית למניעה לקיים את זמני השהות והרושם הוא שהאם מגבה את סירוב הקטינים בחוסר רצונה להתעמת עימם והאב מצידו אינו משקיע מספיק מאמץ בהתגברות על הסירוב.

השופטת קבעה כי הגיעה העת להטיל סנקציות לשם אכיפת זמני השהות. היא קבעה כי לא ברור מדוע מצאה האם לנכון לגבות את סירוב הקטינים לקיים את זמני השהות בשל ״התחלואה הגבוהה״. חמורה עוד יותר אמירתה כי הילדים מתווכחים עם האב במקום ליהנות, אמירה המגלמת בחובה הסכמה עם אי קיום זמני השהות, הטחת האשם באב, ביקורת כלפיו ומתן לגיטימציה והבנה לסירוב הקטינים להיפגש עמו.

השופטת התרשמה כי האם אינה מסוגלת להכיר בנחיצות הממשית של הקטינים בנוכחות האב, כאב לגיטימי וראוי בחייהם. באופן מודע או לא מודע היא משלימה ותומכת בהדרת האב מחיי הקטינים ונותנת לכך גיבוי.

לדבריה, אמנם מתקיים קשר כלשהו בין האב לבין הילדים אך ניכר כי התיק נמצא בפתחו של ניכור הורי.

בנסיבות אלה קבעה השופטת כי בגין כל מפגש שלא התקיים בחודש שקדם להגשת הבקשה האם תשלם 500 שקל ובסך הכל 1,500 שקל.

באשר לשיחות הטלפון שלא התקיימו נקבע קנס של 300 שקל לכל שיחה ובסך הכל 11,100 שקל אך השופטת חייבה את האם רק בחלק מהסכום, 2,500 שקל.

ביחס לעתיד הותרה השופטת כי בגין כל מפגש שלא יתקיים תשלם האם לאב 500 שקל וסך של 300 שקל בגין כל שיחת טלפון שלא תתקיים. עוד חייבה השופטת את שני ההורים לשתף פעולה עם המומחית.

  • ב״כ האב: עו״ד נחמני אורי
  • ב״כ האם: עו״ד ליאור מרקוביץ
עו"ד אילן אוזן עוסק/ת ב- ניכור הורי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום ניכור הורי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום ניכור הורי
מלחמה היא כר פורה לניכור הורי
עו"ד ענבר לב | צילום: ענת קזולה. אילוסטרציה: Piron Guillaume on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ