אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הוציא 300 אלף שקל מהחשבון המשותף, ביהמ"ש: העיתוי חשוד

הוציא 300 אלף שקל מהחשבון המשותף, ביהמ"ש: העיתוי חשוד

מאת: PsakDin | תאריך פרסום : 10/02/2014 15:05:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד רחל מור

לפסק הדין בעניין א.ס. נ' א.ס.

עם פרוץ סכסוך הגירושין, העביר הבעל לאביו 300 אלף שקל מהחשבון המשותף. כשהאישה תבעה חצי מהכסף, שלטענתה שייך גם לה, טען הבעל להגנתו, כי החזיר לאביו הלוואה. על הברחת כספים, הלוואות ומתנות.

בינואר 2012 נקלעו בני זוג לסכסוך גירושין מר. בין יתר התביעות שהתנהלו בין הצדדים בבית המשפט לענייני משפחה בנצרת, הוגשה בידי האישה גם תביעה להשבת כספים, שלטענתה, בעלה הבריח מחשבונם המשותף.

היא טענה, כי בסמוך לפרוץ הסכסוך, מיהר בעלה להעביר 300 אלף שקל מהחשבון לידי אביו, אף שמחצית הכספים שייכת לה.

הנתבע התגונן בטענה שנדרש להחזיר לאביו הלוואה, אותה העניק לו ולאשתו, על מנת שיסייעו לבנם לבנות בית. לדבריו, בשל הסכסוך עם אשתו הבית לא נבנה, ולכן אביו ביקש את הכספים בחזרה.

התעקש על טענה שגויה

השופט אסף זגורי ציין, כי כספים שהורים העבירו לילדיהם נחשבים למתנה, כל עוד לא הוכח אחרת. במקרה זה, כשל הנתבע מלהוכיח שמדובר בהלוואה.

כך, במסגרת הליכי חלוקת הרכוש בין הצדדים, מעולם לא העלה הנתבע טענה, כי עליו להחזיר לאביו כספים ועניין ההלוואה אף לא נכלל בהסכם גישור לחלוקת רכוש, עליו חתמו הצדדים.

גם אם הייתה זו הלוואה, קבע השופט, לא היה רשאי הנתבע להשיב את הכספים באופן חד-צדדי ולמשוך אותם ללא ידיעת התובעת, שעה שבין הצדדים יש מחלוקות תהומיות.

עוד לפי השופט, העיתוי שבו בחר הנתבע למשוך את הכספים, מחזקת את הסברה כי אביו העניק את הכספים לשניים במתנה. זאת, בהתחשב בכך שגרסאות הנתבע ואביו בנוגע להעברת הכספים לא היו אמינות.

עם זאת, נקבע כי גם עדות התובעת לא חפה מסתירות, והטענה כי הייתה זו מתנה סתם אינה מדויקת. לעמדת השופט, ככל הנראה מדובר במתנה על תנאי: אבי הנתבע העביר לבני הזוג כספים על מנת שיבנו בית לנכדו. בניית הבית הייתה תנאי למתנה.

השופט ציין, כי אילו היה הנתבע מפסיק להתעקש על הטענה כי מדובר בהלוואה, וטוען לחילופין כי מדובר במתנה על תנאי, ייתכן שניתן היה לקבוע כי התנאי לא התקיים ולכן הכספים צריכים לחזור לידי האב. אולם, בית המשפט אינו רשאי להעניק לנתבע סעד שלא ביקש מפורשת, משלא טען הנתבע, ומן הסתם אף לא הוכיח, כי מדובר במתנה על תנאי, אין ברירה, אלא לקבל את התביעה.

משכך, הורה השופט לנתבע להשיב לתובעת 150 אלף שקל, בתוספת 4,000 שקל עבור הוצאות ושכר טרחת עורך דין.

פסק הדין מחדד שוב את החשיבות בעריכת הסכמים כתובים בין בני המשפחה בכלל, ובפרט כאשר מוענקת מתנה או ניתנת הלוואה על ידי ההורים למי מבני הזוג. בפסק דינו, הדגיש בית המשפט את האיסור על הברחת נכסים בין בני זוג, שעה שהם נמצאים באיבו של ההליך המשפטי, ואת החובה לנהוג האחד כלפי השני בתום לב.

לפסק הדין בעניין א.ס. נ' א.ס.

*הכותבת הינה עורכת דין העוסקת בדיני המשפחה ודיני מקרקעין.

** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ