ת"א 26633/99 בנק לאומי לישראל בע"מ נ' באהר פילון ואח'
בימ"ש השלום בת"א דחה את תביעת הבנק כנגד הלקוח, לאחר שקבע כי עקב התניית שירות בשירות זכאים הנתבעים לקזז מסכום התביעה חיובי ריבית בלתי מוצדקים.
הנתבעים טענו כי לצורך קבלת אשראי אילץ אותם הבנק לרכוש תוכנית חסכון או להשקיע במניות, ובשל כך שילמו ריביות גבוהות בגין משיכת יתר.
השופט ד' ארנסט קבע כי שני הצדדים לא הביאו ראיות חד משמעיות, אך הוסיף כי על מנת להוכיח התניית שירות בשירות אין צורך בהוכחה פוזיטיבית, אלא מספיק להראות קשר סיבתי המבוסס על הנסיבות.
במקרה דנן, הראו הנתבעים כי לא היה הגיון כלכלי בפעולות שבוצעו, ולכן עובר הנטל לבנק להראות כי לא הייתה התניית שירות בשירות. הבנק מצידו לא הרים את הנטל ולא הסביר מה טעם היה ללקוחות לבצע פעולות שסופן בהפסד ידוע מראש.
ת"א 26633/99 בנק לאומי לישראל בע"מ נ' באהר פילון ואח'
למדור דיני בנקאות והוצל"פ
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.