אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> הודיע על עבירות בנייה בביתו – הרשויות מתעלמות

הודיע על עבירות בנייה בביתו – הרשויות מתעלמות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/11/2018 14:46:00 | גרסת הדפסה

עורך דין, הודיע על עבירות בנייה בביתו – הרשויות מתעלמותתמונת אילוסטרציה: iriana88w,123RF

עתירה יוצאת דופן: תושב שדות משה טען כי חרף הודאתו בביצוע עבירות בנייה הוועדה המקומית ורשות מקרקעי ישראל מסרבות להורות על הריסת ביתו. הוא ביקש מבית המשפט להורות להן להפעיל את סמכותן לאלתר.   

בעתירה מנהלית שהוגשה לאחרונה התבקש בית המשפט המחוזי בלוד להורות לרשות מקרקעי ישראל ולוועדה המקומית לתכנון ובנייה שקמים לקיים את חובותיהן על פי דין ולהרוס בנייה בלתי חוקית שביצע מהנדס, תושב שדות משה, המתכנן להתמודד על משרה ציבורית במסגרתה יידרש לחתום על צווי הריסה. בחירתו להודות במעשיו נועדה לאפשר לו לכהן במשרה כשהוא נקי כפיים.

העותר דיווח לוועדה המקומית על כך שבביתו חריגות בנייה רבות כיוון שחש שלא יוכל להתמודד ולכהן במשרה הציבורית כשהוא עצמו ביצע בנייה לא חוקית. במכתב ששלח באוקטובר שנה שעברה לוועדה המקומית הוא הודיע כי ביתו נבנה בשטח של כ-320 מ"ר בעוד שהיתר הבנייה אישר לו לבנות רק כ-144 מ"ר, וביקש כי הוועדה תפעל בדחיפות לתיקון המצב באמצעות צו הריסה לבנייה הלא חוקית.

בין לבין הוא נדהם לגלות כי רשות מקרקעי ישראל – ששלחה למקום פקח שאישר כי הבית נבנה שלא כחוק – הציע לו לפנות לוועדה המקומית כדי שתעזור לו להסדיר את מעמד הבית בתוך 60 יום. זאת, כאשר ברור שלא ניתן לאשר בנייה לא חוקית בסדר גודל כזה בזמן כה קצר.

בעקבות הצעה תמוהה זו שלח  העותר באמצעות עוה"ד אורן וינברג ויגאל זנדר מכתב לרמ"י שבו דרש התייחסות להודאתו בביצוע עבירה על חוק התכנון והבנייה, שאחרת ייאלץ לפנות ליועץ המשפטי ולבית המשפט.

למרות מכתב זה הוא לא קיבל התייחסות משני הגופים האמונים על הסדרת הבנייה ואף אחד לא טרח לאכוף את החוק ולהרוס את הבנייה הלא חוקית. זאת, אף שהבית עומד על תילו במתכונתו החורגת מזה כעשור.

בעתירה שהגיש באמצעות עוה"ד וינברג וזנדר נטען כי מדובר בחריגה מהותית מסמכות, כאשר דווקא בימים שבהם מיוחסת חשיבות אדירה לאכיפת דיני התכנון והבנייה והרשויות מקפידות על הוצאת צווי הריסה ללא הרף, הן בוחרות להפנות את מבטן מהודאה בבנייה חוקית מטעם אזרח שמכה על חטא ומבקש להשיב על כנו את שלטון החוק והסדר הציבורי התקין.

בית המשפט התבקש לפיכך להורות לשתי המשיבות לקיים את חובותיהן על פי דין ולהרוס את הבנייה הלא חוקית שבוצעה בביתו של העותר בניגוד לתוכנית ולהיתר. בנוסף התבקש בית המשפט לחייבן בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר בתגובה: 

רמ"י שלחה לעותר התראות לפני הגשת תביעה ונמצאת במגעים עם כונס הנכסים, עו"ד יוסי דרור שמונה לו. ככל שמגעים אלה לא יניבו תוצאות מספקות תוך זמן סביר, רמ"י תנקוט באמצעים המשפטיים העומדים לרשותה לפינוי הפלישה והריסת הבניה הבלתי חוקית.

מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה שקמים טרם התקבלה תגובה.

 

לקריאת העתירה המלאה בעת"מ 619-11-18 לחצו כאן

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
2

לא הזוי. טקטי

העותר כנראה בפשיטת רגל ולכן מונה כונס נכסים. העתירה נועדה למנוע או לעכב את המכירה. היה יכול להרוס בעצמו אם היה רוצה כל כך, אבל לנוכח קיומו של הכונס, אסור לו לפעול בעצמו. אם לא היה כונס נכסים הוא כנראה לא היה מבקש להרוס לעצמו את הבית.
1

איזה הזוי...

מקרה מיוחד זה
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
כך פוגעת רפורמת הקנאביס במטופלים החלשים ביותר
עו״ד טל-אור מועלם (צילום: אושר שילוק)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ