אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> "לא יכול לגעת בה": גבר שלא נמשך לאשתו ישלם לה את כל הכתובה

"לא יכול לגעת בה": גבר שלא נמשך לאשתו ישלם לה את כל הכתובה

מאת: עו"ד אייל גונן | תאריך פרסום : 21/02/2022 14:30:00 | גרסת הדפסה

עורך דין גירושין, הודה שלא נמשך לאשתו וישלם לה את כל הכתובהעו"ד אייל גונן | צילום: רווית דיזיין (אילוסטרציה: Claudia Wolff on Unsplash)

הבעל הצהיר בבית הדין הרבני שהתחתן רק כי אשתו הייתה בהיריון ואביו לחץ עליו, ומאז החתונה הם לא שכבו. הדיינים קבעו כי הוא "מורד" וחייבו אותו לשלם לה 126 אלף שקלים

בית הדין הרבני באשקלון קיבל לאחרונה תביעה לתשלום כתובה וחייב את הבעל ב-126 אלף שקלים לאחר שנקבע כי הוא "מורד מתשמיש". כלומר, מסרב לקיים יחסי מין. אב בית הדין הרב מאיר כהנא והדיינים הרב שלמה צרור והרב דניאל גודיס ציינו כי אפילו שהאישה הגישה את תביעת הגירושים ברור שהפרידה הגיעה בשל התנהגות הבעל, שהודה שאינו נמשך לאשתו ולא היה איתה מאז החתונה. עם זאת, מאחר שהאיש מובטל ושקוע בחובות, פרסו הדיינים את חוב הכתובה ל-180 תשלומים.  

בני הזוג התחתנו ב-2018, אחרי שכבר הייתה להם בת אחת והאישה הייתה בהיריון עם ילד נוסף. את תביעת הגירושים הגישה האישה כעבור שנה וחודשיים בלבד ביחד עם תביעת כתובה. לאחר שבני הזוג הסדירו את סוגיית הגירושים ויתר העניינים, ניגשו אב בית הדין כהנא והדיינים צרור וגודיס לדון בתביעת הכתובה.

בהקשר הזה טענה האישה כי מאז החתונה בעלה סירב לקיים איתה יחסים על אף שהיא רצתה, ולפיכך הוא אשם בגירושים אפילו שהיא זו שהגישה בפועל את התביעה. היא הוסיפה כי בעלה היה עם נשים אחרות ובילה לילות רבים עם חברים מחוץ לבית, לא פרנס את המשפחה, לא טיפל בילדים וסירב לטיפול זוגי.

הבעל, מצידו, טען שיש לפטור אותו מתשלום הכתובה כיוון שהאישה היא זו שגרמה לפרידה ורצתה להתגרש. הוא ציין כי היא הוציאה את הבגדים שלו מהבית וסירבה לכל ניסיון פיוס, ואף קיללה אותו, שרטה אותו וקרעה לו את החולצה.

כמו כן, הוא הכחיש שבגד בה אבל הודה שלא יכול היה לגעת בה אחרי הנישואים כיוון שהוא כבר לא נמשך אליה. כשהדיינים שאלו אותו למה הוא התחתן איתה אם זה המצב הוא השיב שאביו לחץ עליו בגלל ההיריון.

האישה הודתה בפרץ אלימות רגעי אבל טענה שעשתה זאת מתוך ייאוש מוחלט אחרי שבעלה סירב שוב ושוב להתקרב אליה.

קיללה מייאוש

אב בית הדין כהנא ציין כי למעשה "הבעל הודה בפה מלא בדיון השני... שהוא אשם בגירושין ושלא קיים יחסי אישות עם אשתו, חוץ מלילה החתונה, למרותה שרצתה, מכיון שלא נמשך אחריה". משכך, מדובר בבעל "מורד מתשמיש" שגרם לגירושים בהתנהגותו, ומחויב בתשלום מלוא הכתובה.

הדיין ציין כי הטענה של הבעל שלא רצה בגירושים וניסה לפייס את אשתו לא עוזרת מאחר שלא נראה שהוא מוכן לקיים את חובתו ליחסי אישות. עוד הוסיף הדיין כי אמנם האישה קיללה אותו והרימה עליו יד אבל בנסיבות האמורות, כשהאישה טענה שעשתה זאת מתוך ייאוש בשל ההתנהגות של בעלה, זה לא מוביל להפסד הכתובה.

עם זאת, הוחלט לפרוס את חוב הכתובה לתשלומים מאחר שהבעל מובטל ושקוע בחובות. לפיכך קבעו הדיינים כי הבעל ישלם לאשתו את הכתובה לאורך 15 שנים ב-180 תשלומים של 700 שקלים. עם זאת אם מצבו ישתפר תוכל האישה לתבוע את יתרת הכתובה מיידית.

עו"ד אייל גונן עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ