אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> הוגש כתב אישום נגד עורך הדין של גרגורי לרנר

הוגש כתב אישום נגד עורך הדין של גרגורי לרנר

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 07/09/2000 15:11:00 | גרסת הדפסה

כתב אישום חמור הוגש אתמול (ד') לבית משפט השלום בתל-אביב, נגד עו"ד שמואל קמחי, מי שמאז שנת 1993, שימש כעורך דינו, יועצו ואיש סודו הקרוב, של צבי בן ארי (גרגורי לרנר), שהיה גם לקוחו העיקרי באותה תקופה. כתב האישום, הוגש ע"י עו"ד טליה נג'רי מפרקליטות מחוז מרכז תל-אביב (מסוי וכלכלה), והוא מכיל תשעה סעיפי אישום.

בינואר שנת 1995, רכש בן ארי בעקבות פעילות של הנאשם בנק מקומי בקפריסין התורכית, שם הבנק היה קיבריס אינטר בנק, ושמו שונה לאינדפנדנט טרייד יוניון בנק. תאגיד זה, לא קיים פעילות בנקאית, אלא עסק בהעברות של מטבע חוץ, באמצעות חשבונות שנפתחו בבנקים בישראל.

הנאשם רכש עבור בן ארי, חברות מדף רבות נטולות כל תוכן כלכלי, חברות הרשומות במקומות שונים בעולם. חברות אלו או חלקן, הוצגו במסמכים של הבנק הקפריסאי-אינדפנדנט טרייד, כלווים, שלוו עשרות מליוני דולרים מהבנק הקפריסאי של בן ארי, הלוואות אלו היו כביכול לפי מסמכי הבנק עיקר נכסיו.

בתקופה הרלבנטית לכתב האישום (1995), "פיקדון לא תושב" היה חשבון בנק שרק "תושב חוץ" היה רשאי לפתוח ולנהל. חברה זרה הרשומה "כחברה נוכרית" בישראל הינה "תושב ישראל" ולא "תושב חוץ" וחברה זרה שמקום עסקיה העיקריים אינו מחוץ לישראל, גם היא "תושב ישראל". פיקדון לא תושב " כפי שבן ארי באמצעות הנאשם ניהלו, ע"י פתיחת חשבונות בארץ לחברות המדף שרכשו, אפשרו להם לבצע תנועות מטבע חוץ חופשיות, ללא פיקוח הרשויות וללא המצאת תיעוד כלשהו,וזאת בניגוד ל"פיקדון תושב", שהפעילות בו כפופה להגבלות רבות.

קמחי נאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר באמצעות מצג שווא על חברות המדף כלווי הבנק בקפריסין, קיבלה חברתו של בן- ארי היתר לבצע עיסקאות פיננסיות, אך לא ניהלה את עסקיה בהתאם להיתר. קמחי קיבל לפי הנטען את הרשות במירמה תוך הונאת הרשות המפקחת.

בנוסף, נאשם קמחי במסירת מסמך הכולל ידיעה לא נכונה בנסיבות מחמירות. הנאשם, לפי הנטען, הציג לאגף הפיקוח על מטבע החוץ נתונים שקריים, הכוללים בין השאר נתונים לגבי רכישת אגרות חוב על ידי ממשלת רוסיה, והעביר רשימת לקוחות שקרית, תוך שהוא מנצל את מעמדו כעורך דין, להונות רשות מפקחת.

באישום שלישי, מואשם קמחי ברישום כוזב במסמכי תאגיד, בזה שזייף פרוטוקול של " אסיפה כללית יוצאת מן הכלל ", שבה הוחלט כביכול לחלט את מניות בנק " מוסטרוי" בחברה, בשיעור 50 אחוז מכלל מניות החברה. הנאשם עשה זאת ביודעו שלא הייתה כל אסיפה.

באישום הרביעי, מואשם עו"ד קמחי בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הנאשם בעזרת מסמכים מזויפים, רשם אצל רשם החברות, את אחת מחברותיו של בן ארי (לרנר) כחברה נכרית בישראל, אף שידע שהחברה מתכוונת להשתמש בחשבון לשרות נציגות ישראלית של החברה. ע"פ אישום נוסף על קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות הודיע קמחי, כי חברה של בן ארי "פירסט טראסט פיננשל" הינה חברה נוכרית, ועל סמך מצג שווא נפתח עבורה חשבון ללא תושב. חשבון דומה נפתח גם עבור הבנק הקפריסאי למרות שידוע היה שעיסוקיו של הבנק יהיו בישראל - על זה מואשם קמחי בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

עוד אישום העוסק ברישום כוזב במסמכי תאגיד ועשייה ללא היתר, של פעולה הטעונה היתר בנסיבות מחמירות, עוסק בכך כי הנאשם על סמך מסמכים כוזבים שתורגמו לתורכית, העביר לרואה חשבון בקפריסין, מסמך הקובע, כי הונו של הבנק בקפריסין בשנת 1995, הינו 46 מליון דולר.

באישום שמיני, בו מואשם עו"ד קמחי ברישום כוזב במסמכי תאגיד ובנסיון לקבלת דבר במרמה, הציג הנאשם חשבונות כוזבים של חברות של בן ארי, בפני הבנק המרכזי בברבדוס, וזאת במטרה לקבל עבור בן- ארי, רשיון להקמת בנק בברבדוס.

באישום התשיעי, מואשם עו"ד קמחי בהשמטת הכנסות מתוך דו"ח. נטען, כי בשנים 95-1994, השתמש עו"ד קמחי במרמה, ערמה ותחבולה, כדי להעלים הכנסות משלטונות המס בישראל. לפי הנטען, פתח הנאשם חשבון ביחד עם בנו, ולחשבון בנו, הועבר סכום של כ- 1.5 מליון שקל, עליו לא דווח לשלטונות המס.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ