אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האוטובוס בלם בפתאומיות, סטודנטית נפגעה. הפיצוי: 766 אלף שקל

האוטובוס בלם בפתאומיות, סטודנטית נפגעה. הפיצוי: 766 אלף שקל

מאת: עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז גבאי | תאריך פרסום : 27/01/2016 14:56:00 | גרסת הדפסה

באוגוסט 2009 נסעה הסטודנטית בקו של חברת "דן" לכיוון מכללת אריאל. בלימה פתאומית גרמה לה ליפול על הגב, ולחטוף מכה בראש. דן הכחישה את אחריותה לתאונה, מאחר שלא היה תיעוד של כרטיס נסיעה. תביעתה שהוגשה בבימ"ש השלום בנתניה התקבלה, לאחר שהציגה מסמכים רפואיים ודיווח למשטרה.

סטודנטית לתואר ראשון בפסיכולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך במכללת אריאל, הגישה לפני כחמש שנים תבעה לבית משפט השלום בנתניה נגד חברת האוטובוסים "דן".

לייעוץ בתחום

פנו ל - עורך דין תאונות דרכים

הסטודנטית סיפרה שבאוגוסט 2009 היא עלתה על קו 186 של חברת "דן" מפתח תקווה ללימודים באריאל. לטענתה, מיד לאחר שעלתה לאוטובוס, ובזמן שעמדה ליד כיסא הנהג והתכוונה לשלם באמצעות כרטיס הרב-קו שהיה ברשותה, הנהג בלם בפתאומיות. היא איבדה שיווי משקל, תוך כדי שגופה מטלטל קדימה ואחורה, עד שנפלה, ולטענתה נחבלה בגב ובראש.

הסטודנטית הציגה מסמכים לפיהם מיד לאחר התאונה היא ניגשה למיון בבית החולים "מאיר" שבכפר סבא, ויומיים לאחר מכן פנתה למשטרת אריאל ודיווחה על התאונה, וגם לדן ולנהג. לטענתה, על דן לפצות אותה, בין היתר, על כאב וסבל, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות ונסיעות. 

דן מצידה הכחישה כל אחריות לפגיעות בגופה של הסטודנטית, וטענה כי ישנן סתירות בגרסתה. לטענתה לסטודנטית אין שום תיעוד שעלתה על אותו האוטובוס באותו יום (במעקב אחר כרטיס הרב-קו או בקבלה ידנית). לעומת זאת, ישנו תיעוד לפיו היא הייתה חולה עם חום ביום לפני התאונה, מה שמעורר ספק שבכלל נסעה למכללה באותו יום. לטענת החברה, היא גם סתרה את עצמה בעדותה –  כשפעם אמרה שאחרי הנפילה חטפה מכה בראש מהכיסא, ובפעם אחרת טענה שהמכה היא ממדרגה.

הסטודנטית השיבה כי אין לה תיעוד וכבר איננה זוכרת אם שילמה לבסוף על הנסיעה, משום שזה הדבר האחרון שהטריד אותה לאחר שנחבלה, ועל כל פנים, אין זה משנה ממה נחבלה – עצם החבלה היא החשובה.

גרעין האמת

סגנית הנשיאה השופטת חנה שניצר-זאגא קיבלה את התביעה. היא שוכנעה כי התובעת נפגעה במהלך נסיעה באוטובוס, לאחר שהציגה תיעוד רפואי מזמן אמת, וכן את עדותה במשטרה ואת ההתכתבויות שניהלה עם הנתבעת יומיים אחרי התאונה.

אמנם, ציינה השופטת, היו אי דיוקים בגרסת התובעת ולא ברור  האם שילמה על הנסיעה באמצעות הרב-קו, והאם נפגעה ממדרגה או מכיסא. התובעת גם  לא הביאה את המרצה שהסיע אותה למיון להעיד שהייתה בלימודים באותו היום - אך כל הבעיות האלו אינן פוגעות בגרעין הקשה של האמת, כי התובעת נחבלה בזמן שהייתה באוטובוס, קבעה השופטת שניצר-זאגא בפסק הדין.

נזקי התובעת – שהוערכו על ידי מומחים – הועמדו על-ידי השופטת על סך כולל של 766 אלף שקל. ואולם, מאחר שביטוח לאומי שילם לה חלק ניכר מהסכום – 573 אלף שקל –  תצטרך דן לשלם לה רק 193 אלף שקל, אליו יצורפו הוצאות משפט ושכ"ט בשיעור 13%.

 * עוה"ד ד"ר ערן אגו והילה בועז גבאי עוסקים בדיני נזיקין, תאונות דרכים ותאונות עבודה

** הכותבים לא ייצגו בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברים ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ