אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> דרעי- לכלא בעוד עשרה ימים

דרעי- לכלא בעוד עשרה ימים

מאת: מירב ישראלי | תאריך פרסום : 23/08/2000 16:09:00 | גרסת הדפסה

נשיא ביהמ"ש העליון אהרון ברק, דחה הבוקר (ד') את בקשתו של אריה דרעי לדיון נוסף, וקבע כי בשלושה בספטמבר יתחיל דרעי לרצות את שלוש שנות המאסר שהוטלו עליו.

דרעי הורשע בביהמ"ש המחוזי בעברות שוחד ומרמה ונגזרו עליו ארבע שנות מאסר אולם ביהמ"ש העליון שדן בערעורו הפחית את עונש המאסר לשלוש שנים.

מס' ימים לאחר ההחלטה בערעור הגישו פרקליטיו של דרעי בקשה לדיון נוסף בעניינו וכן בקשו לדחות את תחילת ריצוי העונש עד שתתקבל ההחלטה בעניין. השופט ברק נענה לבקשה השנייה אולם כעת, משנדחתה הבקשה לקיום דיון נוסף יתחיל דרעי בריצוי העונש.

עו"ד יורם סגי זקס, המתמחה במשפט פלילי מסביר, כי בקשה לדיון נוסף הינה בקשה המוגשת לנשיא ביהמ"ש העליון או למשנה לנשיא בתוך 15 יום מיום מתן פסק הדין של הערעור ובה מבקש העותר לדון בעניינו בהרכב מורחב של שופטים.

ההרכב המקורי בערעור הינו הרכב של שלושה שופטים ואלו ההרכב בדיון הנוסף יכול להגיע ל- 5, 7, 9 ואפילו 11 שופטים. ככל שהסוגייה המשפטית חשובה ומשפיעה יותר על הציבור בכלל ועל מערכת המשפט בפרט כך יהיה מס' השופטים בדיון הנוסף גבוה יותר.

עו"ד סגי-זקס מוסיף, כי דחיית הבקשה לדיון נוסף שהגישו סנגוריו של אריה דרעי לביהמ"ש העליון אינה חורגת מהקו הנהוג בביהמ"ש העליון בדרך כלל לפיו דיון נוסף יינתן במשורה ורק במקרים נדירים ויוצאי דופן כשהסוגייה המשפטית העומדת לדיון היא קשה, חדשה או מעניינת באופן מיוחד.

עניינו של דרעי, הגם שניתנה לו ארכה לעיכוב הביצוע עד להחלטה בדיון הנוסף, לא נכנס לגדר זה ולפיכך נדחתה בקשתו. עיקר טענות הסנגורים נגעו למהימנות עד המדינה ובשאלות כאלו לא נעתר נשיא ביהמ"ש העליון בדרך כלל לדיון נוסף ולא היתה חריגה גם במקרה דנן מנוהג זה.

הנשיא ברק אף דחה את טענתו של העותר לפיה יתחזק אמון הציבור בביהמ"ש אם תינתן בעניינו אפשרות לקיום דיון נוסף והדגיש כי לא זהותם של הטוענים אלא משקלם של הטיעונים הוא זה שמכריע את הכף. דברים אלו, אומר עו"ד סגי-זקס מבטאים את המשקל המכריע שנותן ביהמ"ש העליון לעקרון השויון בפני החוק ממנו לא סטה גם במקרה זה, על אף עובדת היותו של המבקש אשיות ציבורית חשובה. ביהמ"ש נהג ע"פ הנורמות הרגילות לפיהן שאלת משקלן של הראיות אינה עניין לדיון נוסף אלא רק שאלות משפטיות עקרוניות בעלות השלכה ציבורית רחבה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ