אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> דרישה לחקירת חה"כ סויסה וגמליאל בגין הסתה והמרדה

דרישה לחקירת חה"כ סויסה וגמליאל בגין הסתה והמרדה

מאת: שחר ולנר, עו"ד | תאריך פרסום : 24/08/2000 21:45:00 | גרסת הדפסה

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד חברי הכנסת אליהו סויסה ואריה גמליאל, בשל דברי ההסתה וההמרדה לכאורה שהשמיעו אתמול נגד נשיא בית המשפט העליון ומערכת אכיפת החוק, בעקבות דחיית בקשתו של דרעי לדיון נוסף.

התנועה טוענת במכתב שהפנתה היום (ה') ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטין, כי דבריהם החמורים של סויסה וגמליאל חורגים מתחום הביקורת והביטוי הלגיטימיים ומהווים לכאורה עבירה פלילית של הסתה והמרדה, שכן יש בהם כדי להביא לידי שנאה, בוז או אי נעימות למדינה ולרשויות השלטון והמשפט שלה.

דרישת התנועה מתבססה על דבריו של אליהו סויסה, לפיהם: "החלטתו של ברק סובבה עוד סיבוב, את הסכין התקועה זה 52 שנה בגופם של הספרדים. בהחלטה זו החלה המהפכה האמיתית של יהדות ספרד בארץ ובעולם ואיש לא יעצור אותה... אני לא אעמוד בדרכו של ציבור שהתאפק..." ודבריו של אריה גמליאל: "המטרה שלהם לעקור את היהדות, לעקור את מורשת ספרד. ברור שתהיה מהפכה נוספת, במהלכה יוחלפו השופטים לספרדים. אני ממליץ לכל אנשי הרוח חולי הרוח שיעזבו את המדינה. החלטתו של השופט ברק הייתה במטרה לחסל את דרעי. הוא לא יכול לסבול שהספרדים שולטים. הדרך שלהם לחסל את הספרדים היא בהפללתם. אבל המהפכה תמשך וביתר עוז."

עוד טוענת התנועה כי השמעת הדברים, הקשרם ומועד אמירתם, כרקע לעצרת מחאה המונית, יוצרים סכנה מוחשית לאלימות כתוצאה מהם, במיוחד שעה שמודבר בדברים חמורים המושמעים מפיהם של חברי כנסת, שמוטלת עליהם החובה לנהוג באחריות ולשמש דוגמא לציבור.

משכך טונעת התנועה למען איכות השלטון כי על פי אמות המידה שקבע היועץ המשפטי לממשלה יש לפתוח בחקירה פלילית כנגד סויסה וגמליאל.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ