אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> דרוזים בילו עם יהודיה במועדון והותקפו באכזריות: בעל המועדון יפצה

דרוזים בילו עם יהודיה במועדון והותקפו באכזריות: בעל המועדון יפצה

מאת: עו"ד הילל בבייב | תאריך פרסום : 18/01/2015 18:13:00 | גרסת הדפסה

photo by SDRandCo, www.morguefile.com

הצעירים הדרוזים, שהותקפו במכות ובדקירות סכין רק משום שבילו עם יהודיה, הגישו תביעה כנגד הבעלים בטענה שהמאבטחים לא מנעו הכנסת נשק למועדון. ביהמ"ש פסק להם כ-60 אלף שקל.

בדצמבר 2006, יצאו שני חברים דרוזים לבלות במועדון "המילניום" שבמפרץ חיפה. במועדון הם פגשו צעירה יהודיה ובילו עמה. לדבריהם, לאחר מספר שעות ניגש אחד הבליינים במועדון אל הצעירה, וסטר לה על פניה משום שהיא מתרועעת עם ערבים.

לייעוץ בענייני נזיקין:

פנה לעורך דין דיני נזיקין

לאחר שאחד מהם ניסה להרגיע את הבליין, טענו החברים ששניהם הותקפו באכזריות, גם באמצעות סכין, נפצעו והובהלו לבית חולים.

מאחר שזהות התוקפים אינה ידועה, השניים הגישו לבימ"ש השלום בחיפה תביעה כנגד בעלי המועדון, וכנגד עיריית חיפה והמדינה לפיצוי על הנזקים שנגרמו להם.

לטענתם, הם לא נבדקו על ידי שומר בכניסה למועדון, לא נשאלו שאלות באשר לנשיאת כלי נשק ובמקום אף לא היו גלאי מתכות או מצלמות אבטחה. לשיטתם, אמצעים אלה היו מונעים הכנסת נשק למועדון וממזערים את נזקיהם.

התובעים הוסיפו, כי העירייה לא דאגה לסגור את המועדון - שפעל ללא רישיון, והמשטרה גם היא התרשלה בכך שלא סגרה אותו אף שכחודש קודם לכן התרחש במקום אירוע תקיפה אחר.

בעל המועדון טען, שהתגרה התחוללה מחוץ לכותלי המועדון ואין להטיל עליו כל חבות. לדבריו, התובעים נבדקו על ידי מאבטחת, כמו כל באי המועדון, ועברו בדיקה מילולית, גופנית ובדיקה באמצעות גלאי מתכות. לשיטתו, יכול להיות שהסכין שבאמצעותה נדקרו התובעים נגנב מהמטבח, ולא ניתן היה לגלותה בכניסה למועדון.

בעל המועדון הוסיף, כי התובעים היו צריכים להזעיק את המשטרה ברגע שהיו עדים לאלימות כלפי הבחורה. במקום זאת, הם לקחו החוק לידיהם באופן שגרם לליבוי התגרה. בנוסף טען, כי הוא ושותף נוסף שלו נוכחים כל הזמן במועדון ומשמשים כסדרנים.

העירייה טענה, כי היא הגישה תביעות נגד העסק ועתרה לסגירתו, אך בתי המשפט לא הוציאו צווי סגירה.

המדינה טענה, כי המשטרה ערכה לאורך השנים בדיקות בעסק ולא מצאה בו ליקויים משמעותיים, ווידאה כי נוכחים בו מאבטחים. עוד טענה, כי אירוע התקיפה שהתרחש כחודש לפני תקיפת התובעים, התרחש כולו מחוץ למועדון ודווח למשטרה ביוזמת הבעלים ולכן הוחלט שלא להוציא צו סגירה בעקבותיו.

לקחו בזה חלק

סגן הנשיא, השופט שלמה לבנוני, ציין כי שהוא שוכנע שגם אם הייתה במועדון מאבטחת, היא כשלה בעבודתה כשחבורת התוקפים נכנסה למועדון מצוידת בסכינים.

השופט הוסיף, כי השערות בעל המועדון שהסכין נגנב מהמטבח אינן מבוססות, וכי אם היו במקום סדרנים מיומנים ומקצועיים, הם היו ערוכים לעצור את גילויי האלימות, ואולי אף למנוע אותם עוד לפני שהחלו.

סגן הנשיא דחה את התביעה כנגד העירייה והמדינה וציין, כי משיקולים של טובת הציבור וחופש העיסוק אין להוציא בקלות צווי סגירה. עם זאת, התביעה כנגד בעל המועדון התקבלה.

לבסוף, סגן הנשיא קבע כי התובעים זכאים יחדיו לפיצוי של 90,000 שקל, אולם מאחר שהם לקחו חלק פעיל בעימות ואף תרמו להתמשכותו, יש להפחית 35% מהפיצוי בשל אשם תורם.

לפיכך, בעל המועדון חויב לשלם לשני התובעים פיצוי של 58,500 שקל, בתוספת הוצאות ושכ"ט עו"ד בשיעור של 20%.

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצוי על הטרדה מינית: מדריך לקורבן
עו״ד שרית חרל״פ (צילום: סם יצחקוב)
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ