אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> גידל 16 שתילי קנאביס, ירצה 6 חודשי עבודות שירות בלבד

גידל 16 שתילי קנאביס, ירצה 6 חודשי עבודות שירות בלבד

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/03/2019 09:35:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, גידל 16 שתילי קנאביס, ירצה 6 חודשי עבודות שירות בלבדאילוסטרציה: openrangestock, 123rf.com

אף שקבעה כי העונש ההולם נע בין 8 ל-20 חודשי מאסר בפועל, השופטת שוכנעה שיש להתחשב במצבו של הנאשם, ששנים רבות סובל מהלם קרב לאחר שחבריו נהרגו לנגד עיניו בלבנון.

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 8,000 שקל, על גבר כבן 44 שהורשע בעבירה של גידול סמים, לאחר שנמצאו בביתו 16 שתילי קנביס במשקל כולל של כ-5 ק"ג.

השופטת אליאנא דניאלי החליטה להקל עם הנאשם, בין היתר כיוון שהאיש סובל מהלם קרב קשה, לאחר שראה את חבריו נהרגים לידו ממש, בעת שירותו הצבאי בלבנון.

עקב מצבו הנאשם 50% נכה, ואף בעל רישיון לקנאביס רפואי של 50 גרם. לאחר שנמצאו השתילים בביתו, יחד עם ציוד לגידול, הוא הודה והורשע הגידול סמים, כאשר נושא העונש נותר במחלוקת.

המדינה, אותה ייצגו עורכי הדין קרן פינקלס ושחר יערי, ביקשה להטיל על הנאשם 10 חודשי מאסר בפועל, לנוכח הכמות הגדולה של הסם. בעניין זה המדינה אף הדגישה שהנאשם לא נבדק על ידי שירות המבחן – שבדרך כלל עורך תסקיר במקרים שכאלה – וכל המידע שניתן עליו התקבל מאינפורמציה שבאה ממנו ומחבריו.

הנאשם, שיוצג על ידי עו"ד אברהם זריהן, הודה שמדובר בעבירה חמורה, אך ביקש להסתפק בעונש של 6 חודשי עבודות שירות. בין היתר, הוא ביקש להתחשב בכך שמזה שנים רבות הוא סובל מהלם קרב, לאחר שנפצע קשה במהלך שירותו הצבאי כלוחם בגולני בלבנון, ואף ראה את חבריו נהרגים לנגד עיניו.

בנוסף נטען כי מצבו של הנאשם לא פשוט, בהיותו גרוש ואב לשלושה, המתקיים מקצבה של משרד הביטחון.

בכל הקשור לסם, הנאשם הדגיש שלא מכר ולא התכוון למכור את הסם לאף אחד.

לסטות ממתחם העונש

בהתחשב בכמות הסם והשתילים, ובכך שמדובר במעשה מתוכנן הפוגע בבריאות הציבור, השופטת דניאלי קבעה כי מתחם העונש העולם נע בין 8 חודשי מאסר לכל הפחות, ועד ל-20 חודשי מאסר.

יש לציין כי במהלך ההליך גם המדינה הסכימה להסתפק בעונש של מאסר שירוצה בעבודות שירות (עבודות שירות ניתן לרצות רק במאסר של עד 6 חודשים), וזאת לנוכח מצבו הרפואי של הנאשם, אולם מכיוון שבסופו של דבר הצדדים לא הגיעו להסדר בעניין זה, המדינה עמדה על דרישתה ל-10 חודשי מאסר בפועל.

השופטת הבהירה כי אמנם לא נערכה חוות דעת מסודרת בעניינו של הנאשם על ידי רשויות הרווחה, אולם מהראיות והמסמכים הרפואיים עלה כי הוא אכן סובל מהלם קרב בשל החוויה הטראומטית שעבר בלבנון, ומאז מטופל נפשית ופסיכיאטרית.

מעבר לכך, השופטת המשיכה והבהירה כי למרות מצב מורכב זה, נמצא כי הנאשם כשיר לביצוע עבודות שירות. לכך השופטת סברה שיש הצדקה לחרוג ולסטות ממתחם העונש, כך שהנאשם לא ירצה מאסר מאחורי סורג ובריח. לעניין זה השופטת אף התחשבה בכך שמדובר באדם ללא עבר פלילי.

את הפחתת עונש המאסר השופטת החליטה "לאזן" באמצעות קנס על סך 8,000 שקלים. בנוסף לכך, על הנאשם נגזרו 4 חודשי מאסר על תנאי.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

אתם פשוט לא נורמליים!!!

הבנאדם הזה הגן על המדינה, כמעט נהרג וראה את חבריו נהרגים, בשביל שלכבוד השופטת עדיין יהיה תחת לשבת ולחמם את הכיסא. כנ״ל עורכי הדין. לא עשיתם שום דבר מועיל! הקשיתם יותר על מישהו שנתן לכם חיים פה. תתביישו לכם, הייתם צריכים לומר תודה שנלחמת עבורינו, לך הביתה. תתביישו.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ