אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בקשות לייצוגית נגד תנובה ושטראוס- ביוגורט עם הפרי כמעט אין פרי

בקשות לייצוגית נגד תנובה ושטראוס- ביוגורט עם הפרי כמעט אין פרי

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 09/08/2012 15:16:00 | גרסת הדפסה

בבקשות לאישור תובענה ייצוגית שהוגשו נגד 'תנובה' ו'שטראוס' נטען, כי החברות מטעות את הצרכנים, כשהן משווקות יוגורטים ככאלה המכילים פירות ואגוזים טבעיים, למרות שאחוז הפרי או האגוז הוא מזערי.

בבקשות לאישור תובענה ייצוגית שהוגשו נגד 'תנובה' ו'שטראוס', באמצעות עוה"ד א' גולדנברג ו- ע' קסטנבאום, נטען, כי תנובה, המשווקת את המוצר 'יוגורט עם גרנולה ופירות', ושטראוס המשווקת את המוצר הנקרא 'יוגורט עם גרנולה ואגוזים', מטעות את הצרכנים, כיוון שבפועל, הם מכילים פחות משישה אחוז פרי, כך שעל פי החוק, היה עליהן לקרוא למוצרים יוגורט בטעם פרי או אגוז לכל היותר.

המבקש בשתי הבקשות, אב ל- 4 ילדים, טען כי כבעל מודעות צרכנית ובריאותית גבוהה, הוא נוהג לרכוש עבור בני משפחתו מזונות בריאים וטבעיים, ולפיכך נהג לרכוש את היוגורטים שמייצגות תנובה ושטראוס, מתוך אמונה כי הם כוללים, כרכיב מהותי, פירות ואגוזים טבעיים, אלא שלטענתו, הוא גילה לתדהמתו, כי כמות הפירות והאגוזים היא שולית והמוצרים מכילים בעיקר חומרי טעם מלאכותיים.

לפיכך טען, כי תנובה ושטראוס הטעו את לקוחותיהם, הציגו בפניהם מצג שווא, פגעו באוטונומיה שלהם והתעשרו על חשבונם שלא כדין, וביקש מביהמ"ש להורות לשתיים לשנות את אופן הצגת המוצר, וכן לחייב את תנובה בפיצוי הצרכנים ובהשבת כספי המוצר שרכשו בסכום כולל של 142.5 מיליון ש"ח, ואת שטראוס ב 72 מיליון ש"ח.

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ