אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית נגד פרוקטר אנד גמבל בגין פרסום מטעה לסכיני-גילוח פיוז'ן

בקשה לייצוגית נגד פרוקטר אנד גמבל בגין פרסום מטעה לסכיני-גילוח פיוז'ן

מאת: הדר מורג | תאריך פרסום : 06/12/2010 15:14:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תביעה ייצוגית בעניין הופמן נ' פרוקטר אנד גמבל ישראל אמ.די.או בע"מ

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת פרוקטר אנד גמבל, בגין הטעיית ציבור הצרכנים באמצעות פרסומת לסכיני גילוח הגורמת לצרכנים להחליף בתדירות גבוהה יותר את הסכין, וכך לגרום להם להוצאות גדולות יותר מהנדרש.

המבקשים, צרכנים קבועים של סכיני גילוח ג'ילט, המיוצרים על-ידי חברת פרוקטר אנד גמבל (G&P), הגישו באמצעות עו"ד אסף פינק בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה בגין הטעיה בפרסום אודות אורך החיים של סכיני גילוח.

לטענת המבקשים, בפרסומת של סכיני הגילוח החדשים של החברה הנקראים "פיוז'ן" (FUSION POWER), פורסם כי אם פס הלחות הממוקם בסכיני הגילוח מעל הלהב הופך צבעו מכחול ללבן, טיבו יורד והוא גורם לגירוי בעור הפנים, ולכן יש להשליכו לפח ולהחליפו בלהב חדש, אולם לטענתם, בפועל, איכות הסכין עדיין טובה גם לאחר שפס הלחות הופך ללבן, וניתן לעשות בה שימוש לעוד כחצי שנה. כמו כן לטענתם, לא נגרם להם כלל גירוי בעור הפנים.

נטען, כי בעקבות פרסום זה לקוחות רבים טועים לחשוב כי עליהם להחליף את המוצר בתדירות גבוהה יותר מהנדרש, ומשכך, מתעשרת החברה שלא כדין על גב לקוחותיה באמצעות מוצר בעל מרכיב מטעה, ובכך עוברת, בין היתר, על חוק הגנת הצרכן וחוק עשיית עושר ולא במשפט.

בית המשפט התבקש לחייב את החברה לפרסם הודעה בכל אמצעי התקשורת לפיה פורסמו פרסומים מטעים לגבי סכיני הגילוח "פיוג'ן" וכי בפועל שינוי צבעו של הפס לא מעיד על טיבו של הסכין. כן התבקש בית המשפט, לחייב את החברה להשיב ללקוחותיה את הסכומים אשר נאלצו להוציא בגין סכיני הגילוח בתדירות גבוהה מהנדרש, ולפצותם בגין ההטעיה שנגרמה להם.

לבקשה לאישור תביעה ייצוגית בעניין הופמן נ' פרוקטר אנד גמבל ישראל אמ.די.או בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ