אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לאישור ייצוגית: תחנת הרדיו החרדית מסרבת להשמיע קול אישה

בקשה לאישור ייצוגית: תחנת הרדיו החרדית מסרבת להשמיע קול אישה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 30/08/2012 17:32:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין קולך- פורום נשים דתיות נ' רדיו קול ברמה

עמותת קולך הגישה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה', בטענה שהיא מפלה ומדירה נשים שלא כדין, בסירובה להשמיע קול אישה מעל גלי האתר. הסעדים שהתבקשו: פיצוי של 104,000,000 שקל לכ-64,000 מאזינות וצו האוסר על אפלייתן.

"השמיעני את-קולך: כי-קולך ערב, ומאריך נאוה" (שיר השירים, ב', י"ד), כך נפתחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית שהגישה עמותת קולך באמצעות עוה"ד אסף פינק, אורלי ארז-לחובסקי ונעמי מה-נעים, כנגד תחנת הרדיו החרדית-ספרדית, 'קול ברמה', בה נטען כי למן היום בו החלה את פעילותה, היא נוקטת במדיניות בלתי חוקית של הפליית נשים והדרתן.

בעתירה נטען, כי תחנת הרדיו, שזכתה במכרז שפרסם משרד התקשורת וקיבלה זיכיון שידור מהרשות השנייה, מסרבת להשמיע קול אישה, בין אם כמראיינת ושדרנית ובין אם כמרואיינת או מומחית, כך שהמאזינות לא יכולות להגיב ולהביע דעתן בתכניות המאפשרות זאת, ואף אינן רשאיות להביע את דעתן המקצועית כמומחיות בנושאים שונים. מאזינה שרוצה להגיב על דבר מה, כך נטען, מגיעה למענה קולי לשם השארת הודעה, שיכול ותוקרא לאחר מכן על ידי השדרן, הכל כדי שקול אישה לא יישמע מעל גלי האתר.

לדוגמא, כך נטען, בתלונה שהגיש דובר בית החולים רמב"ם לרשות השנייה, נטען כי התחנה ויתרה על אייטם רק כיוון שבבסיסו מחקר של פרופ' צופיה איש שלום, והתחנה סירבה לראיין אותה. תלונה זו, נטען, הצטרפה לתלונות רבות נוספות, שבגינן קיימה הרשות דיונים בסוגיה, שלאחריהם הוציאה הנחיות שקבעו בין היתר, כי התחנה מחויבת לשדר תכנית שבועית לנשים, אלא שהנחיות אלה אינן מספקות, מה גם שהתחנה לא מקיימת אותן.

עוד נטען, כי בהחלטה נוספת של הרשות השנייה, אישרה את לוח השידורים לשנת 2012 בכפוף להקצאת ארבע שעות שבועיות של רצועת שידור נשית, אלא שלמרות שישנה תכנית בשם 'כותרת ראשית', המשודרת בין השעות 7:00 ל 8:00 בבוקר שאמורה לשמש כבמה נשית, בפועל הנשים שמבקשות לעלות לשידור, נאלצות להמתין זמן רב ללא מענה.

גטו נשי

"יצירת 'גטו נשי' של שעה שבועית אחת, מבין 143 שעות שידור שבועיות, שרק במסגרתה יותר לנשים להשמיע את קולן, אין בה כדי לרפא את האפליה הפסולה", נכתב בבקשה.

המבקשת הוסיפה, כי בסקר שערכה בקרב מאזינות התחנה נמצא, כי קבוצה משמעותית מתוכן חשה כי התחנה מפלה נשים ופוגעת בהן והביעו את רצונן לשמוע נשים בתחנה, וכי אין כל איסור הלכתי לשמוע נשים בדיבור, שכן האיסור חל רק על שירת נשים.

"(...) לא ניתן להתייחס למגזר החרדי כאל מקשה אחת. דרישות ההפרה מועלות על ידי קבוצה קיצונית בתוך המגזר החרדי, ואינן מקובלות על נשים וגברים חרדים רבים(...)", נכתב בבקשה ונטען, כי במעשיה מפרה התחנה את חוק איסור הפלייה במוצרים ושירותים ואת עקרון השוויון.

לפיכך, ובהתאם לסקר שערכה המבקשת, ממנו עולה כי כ- 64,000 נשים נפגעו במידה רבה מהדרתן, התבקש בית המשפט לפסוק פיצוי כולל של 104,000,000 שקל לחברות הקבוצה ולהורות לתחנה לחדול מההפלייה האסורה לאלתר.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין קולך- פורום נשים דתיות נ' רדיו קול ברמה

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ