אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> בן 40 שנפצע בתאונת דרכים יפוצה ביותר מ-3 מיליון שקל

בן 40 שנפצע בתאונת דרכים יפוצה ביותר מ-3 מיליון שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/12/2021 15:32:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Gabriel Santos, Unsplash

האיש עבד כנהג משאית. בית המשפט קיבל את טענתו כי בעקבות התאונה הוא לא מסוגל לעבוד בעבודות פיזיות. באופן חריג הנפגע יקבל פיצוי על שווי רכב צמוד שהיה לו במקום עבודתו

השופט יואב פרידמן קיבל לאחרונה תביעה שהגיש תושב הצפון שנפגע בתאונת דרכים לפני כ-6 שנים. האיש נפצע קשה ונותר עם נכות של מעל 50%. השופט קבע שמכיוון שהנפגע ללא השכלה מקצועית והועסק כנהג משאית, הוא איבד 70% מכושר השתכרותו. בפסק הדין התקבלה טענת הנפגע כי במסגרת הפסדי ההשתכרות יש להביא בחשבון הטבת רכב צמוד לה זכה מהמעסיק, אף שלא גולמה בתלוש.

התובע, כבן 46, היה מעורב בתאונת דרכים באוקטובר 2015. הוא נפגע כנוסע ברכב בו נהג מעסיקו ושאותו ביטחה חברת ״מנורה״. הכיסוי הביטוחי והחבות לא היו במחלוקת, והדיון התמקד בשאלת הנזק.

הפגיעה הגופנית הייתה משמעותית. לתובע נגרמו שברים באגן, בקע בטני עם פיתולי מעיים, שבר בברך ושברים בצלעות ובחוליות.

התובע אושפז למשך כחודשיים במחלקה האורתופדית של בית החולים נהריה, שם עבר ארבעה ניתוחים. משם הועבר לאשפוז שיקום בבית החולים שם שהה עד ינואר 2016, בסך הכל 71 ימי אשפוז.

התאונה הוכרה כתאונת עבודה על ידי ביטוח לאומי ולתובע נקבעה נכות צמיתה של 53%. (הנכות מחייבת בהליך לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים).  

התובע, שיוצג על ידי עו״ד ג׳האד ח׳ורי, סיפר כי מאז התאונה אינו עובד ואינו יכול לעשות כן היות וניסיונו התעסוקתי הוא כנהג משאית ומפעיל ציוד כבד, וזו עבודה פיזית המחייבת בין היתר גם עליה וירידה ממשאית לה אינו מסוגל.

הוא ציין כי שכרו הממוצע במקום עבודתו האחרון עמד על 6,890 שקל וכי בנוסף מעסיקו אפשר לו להשתמש ברכב של מקום העבודה לצרכיו הפרטיים. התובע צירף חוות דעת של מומחה בתחום הכלכלה שאמד את שווי ההטבה בהיקף של כ-2,760 שקל לחודש. 

הנתבעת, שיוצגה על ידי עו״ד ארז בלוך, הטילה ספק באותנטיות של תלושי השכר שהציג התובע והתנגדה לפסיקת פיצוי בגין הרכב הצמוד.

רכב צמוד

השופט יואב פרידמן מבית משפט השלום בחיפה ציין כי לצורך חישוב הפסדי השכר שנגרמו לתובע בגין התאונה, יש להתחשב עליות השכר הממוצע במשק שהיו בשנים האחרונות. הוא כתב כי במועד התאונה עמד שכרו של התובע על 60% יותר משכר המינימום. התאמת נתון זה לשכר המינימום של היום תביא לשכר של 8,480 שקל.

השופט קיבל את טענת התובע כי מלבד השכר, יש לזקוף לזכותו גם את שווי השימוש ברכב הצמוד.

השופט הוסיף כי בשים לב להשכלה יסודית בלבד, ניסיון תעסוקתי בענף אחד בלבד של הובלה והפעלת ציוד כבד, גיל הפגיעה, ואובדן אותו מקצוע בו עסק כל השנים, נכון יהא לקבוע נכות תפקודית העולה באופן ניכר על זו הרפואית. בשקלול הנתונים קבע השופט כי התובע איבד 70% מכושר השתכרותו.

עבור הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, עזרת צד ג׳, הוצאות רפואיות וכאב וסבל פסק השופט לטובת התובע 3,048,954 שקל, מתוכם כ-730,500 שקל עבור שווי הרכב הצמוד. לאחר ניכוי תגמולי ביטוח לאומי חויבה הנתבעת לפצות את התובע ב-901,633 שקל.  

בנוסף חויבה הנתבעת בשכ״ט עו״ד בסך 137,138 שקל והחזר אגרה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ