אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> גזר דין ללא הרשעה לבן 16 שנהג ללא רישיון: ״נער חיובי ונורמטיבי״

גזר דין ללא הרשעה לבן 16 שנהג ללא רישיון: ״נער חיובי ונורמטיבי״

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 06/04/2021 14:48:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Erik Mclean, Unsplash

הנאשם הודה כי נהג ללא רישיון וביטוח. שופטת בית המשפט לנוער הדגישה את חומרת העבירה אך העדיפה להטיל עליו ענישה טיפולית 

ב-2019 נהג נער בן 16 ברכב ללא רישיון נהיגה תקף וללא ביטוח. הוא הודה בעובדות כתב האישום לאחר מחיקת עבירה מסוג נהיגה בקלות ראש. מתסקיר שהוגש בתיק עלה שהנער נטל אחריות על המעשה והביע חרטה מלאה. עוד עלה כי מדובר במשפחה נורמטיבית וההורים גינו מאוד את התנהגותו. השופטת שרון עצמון הלוי לא הרשיעה אותו והטילה עליו 50 שעות לתועלת הציבור, פסילת רישיון למשך חודש והתחייבות להימנע מעבירה דומה.

מכתב האישום עלה כי בדצמבר 2019 נהג הנאשם ברחוב מרכזי בכפר ללא רישיון נהיגה תקף ובשל כך ללא פוליסת ביטוח תקפה. הנער הודה במעשה. 

המאשימה, שיוצגה על ידי עו״ד אריאל אודרברג, עמדה על חומרת העבירות ועל העובדה שהן נפוצות בקרב נהגים צעירים. כמו כן היא הפנתה לסיכון הטמון בנהיגה ללא רישיונות ולצורך להרתיע בני נוער ואת הנער עצמו. היא ביקשה להרשיע את הנאשם ולהטיל עליו קנס ופסילה בפועל לתקופה ממושכת. 

מנגד, עו״ד אחמד אבו בכר שייצג את הנאשם ביקש שלא להרשיע אותו. הוא הפנה לכך שמדובר בנער נורמטיבי, ללא עבר פלילי אשר שיתף פעולה עם שירות המבחן והשתתף בקבוצה טיפולית. הסנגור הדגיש כי מרשו למד את הלקח ואין צורך בהרשעה כדי להרתיעו.

עוד הדגיש הסנגור כי נהיגתו של הנאשם הייתה קצרה ביותר, מסביב לבית ולא נגרם נזק ממעשיו. 

קצין המבחן המליץ גם הוא להימנע מהרשעה. מהתסקיר עלה כי מדובר בנער אשר לקח אחריות מלאה על העבירות והביע חרטה. כמו כן, המשפחה מקיימת אורח חיים נורמטיבי וההורים גינו מאוד את התנהגותו של הנער.

סיכון גדול

״לפני נער צעיר אשר אינו מבצע עבירות בדרך כלל״, כתבה סגנית נשיאת בית המשפט לנוער בפתח תקווה, השופטת שרון עצמון הלוי. היא הוסיפה כי מדובר בנער חיובי ונורמטיבי על פי התסקיר וגם הוא כמו רבים אחרים התפתה ונהג ברכב ללא רישיון נהיגה.

עוד כתבה השופטת כי מדובר בעבירה נפוצה מאוד בקרב צעירים וחשוב מאוד להרתיע אותם, במיוחד לנוכח העובדה שהסיכון הטמון בעבירה זו גבוה.

השופטת ציינה כי היא סבורה שהעונש המרתיע ביותר עבור צעירים הוא עונש של פסילה ממשית בפועל בהתחשב ברצונם הגדול לנהוג. עוד היא כתבה כי אין להרשיע את הנאשם כדי להרתיעו שכן להתרשמותה הוא הבין את טעותו והורתע דיו. 

בסיכומו של דבר גזרה השופטת על הנאשם 50 שעות לתועלת הציבור, חתימה על התחייבות כספית בסך 1,500 שקל להימנע מעבירות דומות במשך שנתיים, איסור לקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של חודש ופסילה על תנאי. 

  • ב״כ המאשימה: עו"ד אריאל אודרברג
  • ב״כ הנאשם: עו"ד אחמד אבו בכר
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ