אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בית הדין הרבני: טובת הילדה ללמוד בקרבת האם

בית הדין הרבני: טובת הילדה ללמוד בקרבת האם

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 28/11/2019 15:03:00 | גרסת הדפסה

עורך דין לענייני משפחה, בית הדין הרבני: טובת הילדה ללמוד בקרבת האםאילוסטרציה: stem.T4L on Unsplash

האב דרש שהילדה תישאר בבית הספר שליד ביתו אך הדיינים דחו את תביעתו. נקבע כי הילדה צריכה להתחנך במוסד לימודי שקרוב לבית האם, בו לומדות חברותיה ואליו יצטרף בעתיד גם אחיה הקטן.

בית הדין הרבני באשקלון הכריע לאחרונה בסכסוך בין הורים גרושים לגבי המקום בו תלמד בתם בת ה-7, והורה על העברתה לבית ספר חדש הקרוב יותר לבית האם מאשר לאב. הרב מאיר כהנא, הרב שלמה צרור והרב דניאל גודיס קיבלו את עמדת האם כי טובת הילדה להיות בקרבתה וללמוד בבית הספר שאליו עברו החברות שלה ואחיה הקטן ילמד בו בשנה הבאה. בכך, נדחתה תביעתו של האב להשאיר את הילדה בבית הספר הישן, שבקרבת ביתו.

בני הזוג לשעבר התגרשו לפני מספר חודשים. בהסכם הגירושין שלהם נקבעה משמורת משותפת על שני ילדיהם (5,7), והסדרי השהות חולקו כך שהילדים ישנים אצל האם שלושה לילות בשבוע ואצל האב שניים וכל סוף שבוע שני.

יצוין כי לאחר הפרידה נשאר האב לגור ביישוב בו גרו יחד ואילו האם עברה ליישוב אחר במועצה מקומית, במרחק 25 קילומטר מביתו.

בשנה שעברה למדה הילדה בבית ספר ביישוב קרוב לבית האב אך השנה רשמה האם את הילדה ללמוד בבית ספר חדש שנבנה בקרבת ביתה.

האב, שהתנגד למעבר, הגיש באמצעות עו"ד אביטל אדרי-כהנא תביעה בה טען כי טובת הילדה להישאר בבית הספר בו לומדים הילדים מהיישוב בו גדלה, במיוחד כשהמשמורת משותפת ואין סיבה להעדיף את בית הספר הקרוב לבית האם. עוד הוא טען כי האם ביצעה את המעבר כדי להרחיק ממנו את הילדה וליצור ניכור הורי.

האם, המיוצגת על ידי עו"ד עודד הכהן, טענה מנגד כי כל חברות הכיתה של בתה עברו לבית הספר החדש. בנסיבות אלה השארתה בבית הספר הקודם עם ילדים מכיתה אחרת יגרום לה טלטלה מיותרת. האם הוסיפה כי הגיוני יותר שבתה תתחנך בבית ספר קרוב לביתה מאחר שהיא שוהה אצלה יותר לילות בשבוע ובשנה הבאה גם אחיה הקטן ילמד בבית הספר החדש –  ויש חשיבות פרקטית ופסיכולוגית ששניהם ילמדו באותו מקום.

עוד נטען כי ממצאי תסקיר שנערך על המשפחה מעידים שהאב גורם בעצמו לריחוק הילדים משום שהוא מערב אותם בסכסוך ולא קשוב לצרכיהם.

שאלות של בנות

הדיינים כהנא, צרור וגודיס הבהירו כי השיקול המרכזי הוא טובת הילדה ולא זכויות ההורים. בהקשר זה, הנחת הבסיס במשפט העברי היא "טובת הבת אצל אמה".

 "... ראיית טובת הילדה בטווח הארוך, כשהיא מרגישה נוח לשתף את אמה ב'שאלות של בנות', הקשורות לחיי החברה ולמקום הלימוד, נותנים עדיפות בסיסית לקביעת מקום החינוך והסביבה החברתית, בסביבתה של האם, כל עוד לא התרשם בית הדין באופן ברור שטובת הילדה היא אחרת במקרה שבפניו", נכתב.

הדיינים הוסיפו כי עקרון זה חל גם כאשר המשמורת משותפת אם כי צוין שההכרעה "דקה מאוד" מאחר שחשוב שהילדה תהיה בקשר חם וקרוב עם שני ההורים ותתחבר עם הילדים בשני היישובים.

מכל מקום, הדיינים קבעו כי ברמה המעשית יש עדיפות לבית הספר החדש וזאת לנוכח הנתונים שהציגה האם לגבי חברותיה של הילדה, מספר הלינות בביתה ואחיה הקטן.

לבסוף קראו להורים לעצור את המאבקים המשפטיים המיותרים שמשפיעים לרעה על הילדים וחייבו אותם לפנות בדחיפות להדרכה הורית.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ