אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> ביהמ"ש: הורים שחולקים במשמורת יחלקו גם במזונות

ביהמ"ש: הורים שחולקים במשמורת יחלקו גם במזונות

מאת: עו"ד ללי פרלמן גלעדי | תאריך פרסום : 17/11/2014 12:52:00 | גרסת הדפסה

ביהמ"ש למשפחה קבע לאחרונה בהחלטת ביניים כי הורים לחמישה קטינים, שחולקים ביניהם את המשמורת, יחלקו גם את המזונות. לפי ביהמ"ש, כשהורים נושאים בנטל גידול הילדים בצורה מאוזנת, צריך להיות ביניהם גם שוויון כלכלי.

הורים לחמישה ילדים קטנים, בגילאי 3 עד 11, נקלעו למשבר והחלו בהליכי גירושין. במסגרת ההליכים בבית הדין הרבני, נקבע כי שלושת הילדים הגדולים, בני 8 עד 11, יהיו במשמורת האב, ושני הילדים הצעירים, בני 3 ו-4 יהיו במשמורת האם.

לכתבות נוספות בנושא:

במסגרת תביעת המזונות שהתנהלה בביהמ"ש לענייני למשפחה באשדוד נקבע בהחלטת ביניים, כי האב ישלם מזונות של 2,070 שקל בכל חודש עבור שני הילדים שבמשמורת האם.

כעבור כשנה, עתר האב לביהמ"ש, וביקש להורות על כך שהוא לא חייב בתשלום מזונות הילדים שאינם בחזקתו. לדבריו, הוא עצמו נושא בהוצאות של שלושת הילדים שבמשמורתו, ובמצב דברים זה – אין לחייב אותו עוד במזונות שני ילדיו הקטנים.

האם, שהתנגדה לעמדת האב, טענה כי חיוב האב במזונות הוא חיוב אבסולוטי ועליו להמשיך לשאת בהם.

שוויון כלכלי

השופטת ענת אלפסי הסבירה, כי אף שלפי ההלכה העברית האב מחויב במזונות קטינים עד גיל 6 חיוב אבסולוטי, עדיין בנסיבות המקרה המיוחדות, יש מקום לסטייה. במצב שבו חלק מהילדים נמצאים במשמורת האב וחלק במשמורת האם, חלוקת הנטל בעול גידול הילדים צריכה לקבל ביטוי גם בסוגיית פרנוסם.

לשיטת השופטת, כששני ההורים נושאים בנטל גידול הילדים באופן מאוזן, עליהם להיות גם בשוויון כלכלי. השופטת ערכה חישוב, שלפיו אם יישא האב בהוצאות כל הילדים, לא יוותר לו דבר למחייתו, בעוד שלאם יוותרו כ-4,000 שקל פנויים בחודש. קבלת עמדת האם עשויה ליצור מצב בו האב יהיה נטול פרנסה לחלוטין וזאת לא ניתן לקבל.

משכך, השופטת ביטלה את חיוב האב במזונות הילדים שבמשמורת האם, וקבעה כי כל אחד מההורים יישא במזונות ילדיו – הוא. עם זאת, השופטת קבעה כי האם לא תצטרך להחזיר לאב את המזונות ששילם עד כה. פסק הדין הסופי טרם ניתן.

פסק הדין מהווה המשך ישיר למהפכה המתחוללת בתחום המזונות והמשמורת, לפיה על שני ההורים מוטלת החובה לכלכל את ילדיהם לפי יכולתם הכלכלית ובהתאם לזמן שבו שוהים הילדים אצל כל אחד מההורים. לא אחת השינוי הגדול הביא את בתי המשפט למשפחה לקבוע כי מאחר שלהורים משמורת משותפת ומשכורות דומות – אין צורך במזונות כלל. אין ספק שגם לפסק דין זה יצטרפו מדי יום פסקי דין דומים ושווים בקבועותיהם.

 

* עו"ד ללי פרלמן גלעדי ממשרד עוה"ד פרלמן גלעדי, עוסקת בדיני משפחה.

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

הידד כך נאה וכך יאה

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ