אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> ביהמ"ש קבע הגבלה על גידול תרנגולי הודו

ביהמ"ש קבע הגבלה על גידול תרנגולי הודו

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 24/11/2002 13:57:00 | גרסת הדפסה

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דליה מארק- הורנצ'יק, דחתה את בקשתה של חברת הוד עין גיל, למתן צו מניעה שיורה למועצה לענף הלול ולחברת יפה הוד, א.ש. חקלאית, להימנע מלפעול על פי ההסכם בין המשיבות, הסכם שלטענת המבקשת, עומד בניגוד להסכם שבין המבקשת לחברת יפה הוד.

חברת הוד, העוסקת בגידול תרנגולי הודו בלולים במושב גילת, מבקשת שבית המשפט ייתן צו זמני המורה לחברת יפה הוד, אשר משמשת "קבלן רבייה" ועוסקת במכירת אפרוחים למגדלים של הודים, לספק 20 אלף תרנגולים מידי שלושה שבועות - כמוסכם ביניהם.

המבקשת טענה, כי מאז 1996 היא רכשה מחברת יפה הוד, אפרוחים כשכמותם משתנה מזמן לזמן. חברת עין הוד משמשת למעשה "קבלן מורשה" לפי חוק המועצה לענף הלול, לשיווק חומר רבייה - אפרוחי תרנגולי הודו. משהתברר בשנת 2001 שענף ההודים סובל מעודפי היצע גדולים, ביקשו נציגי המגדלים מהמועצה לענף הלול לערוך "סדר" בענף ההודים שיצמצם את עודפי התוצרת. המועצה קבעה הגבלה על כמות האפרוחים המשווקת, תשלום פיצוי למגדלים על הגבלת הייצור, קביעת סנקציות בגין חריגה והגדלת ההיטל שהמועצה גובה מכל ק"ג בשר הודו.

המבקשת טענה כי נקבע למעשה שהמכסה היא של המדגרות ולא של המגדל, וכי בעקבות ההסכם יוכלו בענף המדגרות להעלות את המחירים - ולמעשה ליצור קרטל.

השופטת קבעה, כי המבקשת לא הראתה כי לכאורה קנויה לה זכות לכמות מסוימת של אפרוחים וללוח זמנים קבוע. עוד קבעה השופטת כי המבקשת לא באה לבית המשפט בידיים נקיות וזאת מפני שבמהלך שנת 2002 רכשה ממדגרות אחרות אפרוחים בכמות מהותית.

עוד קבעה השופטת כי בבקשתה לא צרפה המבקשת את כל הצדדים העלולים להיפגע באם יינתן הסעד שהיא מבקשת, וכן לא גילתה המבקשת, כי בנוסף לחברת יפה- הוד יש חברות נוספות הקשורות בהסכם עם מועצת הלול כגון - "מקור ההוד", "הוד בר" ו"רמות".

בסיכום קבעה השופטת, כי העילות למתן צו מניעה זמני אינן קיימות, וכי למבקשת אין זכות קנויה כנגד מי מהמשיבות. עוד קבעה השופטת כי מתן צו מניעה זמני אינו דרוש כדי לשמור על המצב הקיים וכי כאמור המבקשת לא באה לבית המשפט בידיים נקיות.

בשא 131106/02 חברת הוד עין גיל בע"מ נ' המועצה לענף הלול ואח'

למדור דיני חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים
פתיחה וניהול של עסק עצמאי: טיפים שימושיים
עו"ד מלי חיימוב. צילום: יניב דותן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ