אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> בחירת עורך דין – מה שאתם רוצים הוא לא בהכרח מה שאתם צריכים

בחירת עורך דין – מה שאתם רוצים הוא לא בהכרח מה שאתם צריכים

מאת: עו"ד שרית לנגה כהן | תאריך פרסום : 23/02/2017 09:44:00 | גרסת הדפסה

עו"ד שרית לנגה כהן (צילום: אופיר הראל)

מדינת ישראל התברכה בעורכי דין. בתהליך הבחירה ביניהם חשוב לזכור שלא תמיד המשרד "הנוצץ" הוא הנכון עבורכם ולצד פרמטרים ברורים של מקצועיות ומומחיות, חשוב להביא בחשבון את המאפיינים הייחודיים לכם. 

כמעט כל אדם יידרש בשלב זה או אחר של חייו לליווי מקצועי של עורך דין. תהליך הבחירה, במיוחד בישראל בה השוק "מוצף", הוא מורכב. האם זה שיושב במגדל מפואר עם מערכת קפה מתקדמת, מספיק מקצועי לטפל בסכסוך? האם המשרד המעוצב בטוב טעם מעיד על רמה גבוהה?

מובן שלא בהכרח. בדרך כלל, עורך הדין שישיג עבורכם את התוצאה הטובה עבורכם הוא זה שיספק לכם מענה למה שאתם צריכים ולא למה שאתם רוצים.

כך לדוגמא, אם הגעתם לעורך דין עם סכסוך חוזי אתם בוודאי סבורים שנעשה לכם עוול גדול ומעוניינים לתבוע פיצוי על ההפסדים ועגמת הנפש שנגרמה לכם.

עורך דין שמעוניין לרצות אתכם ישים לנגד עיניו את מפח הנפש שלכם ולא את העובדות שבפניו ויפתח בתביעה. במצב כזה, ייתכן שהסיכונים המשפטיים שיש בתיק לא יקבלו את המשקל הראוי וההליך לא יניב את התמורה לה ציפיתם.

לעומת זאת, עורך דין שמתבונן על התמונה בכללותה יכול לכוון אתכם לדרכים אחרות לסיום המחלוקת באופן שיהיה משביע רצון עבורכם הרבה יותר מכניסה להליך משפטי.

אז מה מבדיל בין עורך דין שיודע מה הלקוח צריך לבין זה שרק מבקש לרצות את הלקוח?

מקצועיות

עורך דין מקצועי שמכיר היטב את הפרקטיקה הנוהגת בתחומו, את הדין והפסיקה ישקלל את כל הנסיבות (העובדות, הראיות והדין החל) במטרה להגיע לתוצאה הסופית הטובה ביותר.

עורך דין מקצועי לא יהסס להפנות אתכם למומחים (שמאים, אדריכלים, מהנדסים, אקטוארים וכיו"ב) כתנאי לטיפול בתיק. כך למשל, בעסקאות מכר דירה יד שניה, נדרשת בדיקה מקדמית של איש מקצוע לגבי תיק הבניין אך לא כל רוכשי הדירות מבצעים זאת, למרבה הצער.

שיקולי "אגו" – מחוץ לתחום

עורך דין שפועל למען טובת הלקוח יניח את ה"אגו" שלו בצד. בכל ליווי משפטי קיימים צדדים נוספים – צד השני לתביעה או להסכם; עורך דין של הצד השני; בית המשפט ועוד. עורך דין מקצועי ובטוח בעבודתו לא ימהר להגיב כשאין בכך צורך, ינהל משא ומתן תוך התעקשות על הפרטים החשובים וידע להתגמש במידת הצורך על מנת שהתוצאה הנכונה עבור הלקוח תוגשם בכל מקרה.

תחושת שליחות

האם עורך הדין "יוצא לעבודה" או פועל מהלב? המונח "שחקן נשמה" נכון בכל תחום ובוודאי בתחום של יחסי עו"ד-לקוח. קיים הבדל בין עבודה שנעשית מהלב ומתוך תחושת שליחות לבין ראיה של תיק כ"עוד תיק".

כולנו רוצים לדעת ש"רואים אותנו". בכל תיק יש היבטים רחבים מעבר לעניין המשפטי. כך למשל, כשמוגשת תביעה נגד בעל עסק מצד עובד או ספק שירותים, לעיתים הדבר מצביע על דרך ההתנהלות שלו בעסק. עורך דין בעל ראיה רחבה ועמוקה יותר, יבקש לעזור לאותו בעל עסק ולתרום מהידע שלו גם מעבר לעניין העומד על הפרק.

אמון

חשוב לזכור שיחסי עורך דין-לקוח מושתתים על אמון ללא רבב. ללא אמון בעורך הדין, יקשה על עורך הדין לבצע את עבודתו כראוי ובכלל, מדוע להתקשר עם איש מקצוע שמלכתחילה איננו מרגישים את החיבור הנכון עמו?

לסיכום

בבחירת עורך דין אין חוקים. כמו בכל תחום, מומלץ להיות מודעים לאינטואיציות ולהבהיר לעצמכם מראש מהם סדרי העדיפויות שלכם – עורך דין בעל שם ידוע? עורך דין מומחה בתחומו? אמינות? חיבור אישי? עורך הדין שתעריף שכר הטרחה שלו, הוא הזול יותר? ככל שתהיו מודעים יותר ומחוברים לפרמטר הנכון בבחירת עורך הדין, ושחשוב לשים עליו את הדגש במקרה שלכם – וכל מקרה הוא לגופו – כך תוכלו לסנן "רעשי רקע" שעלולים להטות את הבחירה שלכם לכיוון שעלול להיות לא הטוב ביותר עבורכם.

חשוב גם לזכור שהתייחסות לתוצאה הסופית של ההליך על מנת לבחון האם עורך הדין טוב או לא, אינה נכונה תמיד, משום שבכל ליווי משפטי יש מכשולים והיבטים שונים שמשפיעים על התוצאה. תדיר, אנשים נוטים להשוות בין המקרה שלהם למקרה של החבר או השכן, מתוך ציפייה שהתוצאה תהיה דומה, או לחילופין, חשש מתוצאה דומה. לכל תיק מערכת הנסיבות הספציפיות שלו, אין מקום ולא כדאי, להשוות מול מקרים אחרים.

*עורכת דין שרית לנגה כהן עוסקת בתחום הנדל"ן ובדיני עבודה

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
שיעורי מס שבח – ביחיד, בחברה, פריסה, שיעור מס בהפקעה, גילום
עו"ד איתי הכהן | צילום: ישראל מלובני [אילוסטרציה: 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ