אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> בחירת המועמדים לכנסת של הליכוד תערך בתנאי ביהמ"ש

בחירת המועמדים לכנסת של הליכוד תערך בתנאי ביהמ"ש

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 08/12/2002 13:27:00 | גרסת הדפסה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, קיבלה את עתירתם של שני חברי מרכז תנועת הליכוד - הרב מרדכי הלפרין ועוזי כהן. השופטת נתנה צו מניעה האוסר על תנועת הליכוד לקיים את הבחירות לרשימת מועמדי הליכוד שנקבעה להיום (8.12.02), וזאת כל עוד לא התקיימה ההצבעה החשאית בהצעות לתיקון "תקנון הבחירות רשימת מועמדי הליכוד לכנסת ה- 16 " .

המבקשים הנם חברי הליכוד. בעוד הרב הלפרין מתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת ה- 16.

ב- 12.11.02 החליטה נשיאות ועידת הליכוד השלישית לקיים מושב נוסף של הועידה. לשם עריכת הדיון והצבעה החשאית בדבר הצעות לתיקונים בתקנון לבחירת רשימת הליכוד לכנסת המבקשים הגישו הצעות מטעמם.

ב- 1.12.02 התכנסו צירי הועידה כדי לדון בנושא ולהצביע, וכל ציר קיבל טופס הצבעה.

לקראת תום הדיונים נתן יו"ר נשיאות הועידה, אורי שני, זכות דיבור לציר יחיאל חזן, לשם העלאת הצעה שלא לשנות את תקנון הבחירות. משחלק מצירי הועדה עזבו את האולם, חזר חזן וערך הצבעה ידנית גלויה בנושא שהעלה, וללא ספירת הידיים שהורמו - כך טוענים המבקשים, נקבע כי הרוב תומך בהצעה באי עריכת שינויים בתקנון.

העותרים טוענים, כי מצירי הועידה, נשללה הזכות החוקתית הקבועה בחוקת הליכוד, להצביע הצבעה חשאית. זאת כאשר הדבר גם נקבע מראש וחברי הועידה הגיעו לועידה שכונסה שוב, כשעל סדר יומה דיון והצבעה חשאית בלבד.

השופטת פלפל קבעה, כי גם אם ההצעה שהועלתה לערוך הצבעה ידנית גלויה היתה תקינה, אזי ביצועה בפועל מעורר למעלה מתהיות, כאשר הוא לא איפשר לכל החברים לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע בנושא.

לפיכך למרות קוצר הזמן, קבעה השופטת כי מספר אפשרויות עומדות על הפרק: האפשרות הראשונה היא לערוך היום את ההצבעה בדבר רשימת מועמדי הליכוד לכנסת ועובר להצבעה בנושא שינוי התקנון, ובעקבותיה במידת הצורך את ההצבעה החשאית.

אפשרות שניה שהעלתה השופטת היא לדחות את ביצוע הבחירות למועמדים לרשימה לכנסת למחר. השופטת ציינה כי מה שעשוי לתמרץ את המארגנים הוא שאם מפלגת העבודה יכולה לבחור את מועמדיה לכנסת מחר, הרי שגם הליכוד יכול.

השופטת נעתרה למבקשים כמפורט לעיל וחייבה את הליכוד לשאת בתוצאות הבקשה בסך של 20 אלף ש"ח.

למדור משפט מנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ