אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> בזכות ייצוגית: עיריית נתניה תנגיש את העיר ותעניק הטבות לבעלי מוגבלות

בזכות ייצוגית: עיריית נתניה תנגיש את העיר ותעניק הטבות לבעלי מוגבלות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 04/01/2022 13:26:00 | גרסת הדפסה

בזכות ייצוגית: עיריית נתניה תנגיש את העיר ותעניק הטבות לבעלי מוגבלותאילוסטרציה: Possessed Photography on Unsplash

הבקשה לייצוגית נגד העירייה הוגשה עקב אי-הנגשת מערך התחבורה הציבורית בעיר. בהסדר פשרה שאושר כעת היא התחייבה לסיים את עבודות ההנגשה, להקים שביל אופניים נגיש, להקצות מבנה למען בעלי מוגבלויות ועוד

בזכות בקשה לאישור ייצוגית שהוגשה לבית המשפט לעניינים מנהליים בלוד נגד עיריית נתניה עקב מחדל בהנגשת מערך התחבורה הציבורית בעיר, אישרה לאחרונה השופטת מיכל נד"ב הסדר פשרה שמעניק הטבות משמעותיות לבעלי מוגבלויות ולקשישים. בין היתר התחייבה העירייה לסיים את עבודות ההנגשה ברחבי העיר תוך 42 חודשים, להקים שביל אופניים נגיש, להקצות מבנה לארגון שפועל למענם, לקיים פעילויות לרווחתם ולהפעיל עבורם חוג ריקוד. למגישי הבקשה ישולם גמול של 200 אלף שקלים ולעורכי הדין המייצגים שכר טרחה של 936 אלף שקלים.

את הבקשה הגישו עורכי הדין טל לביא ונירה לביא ב-2015 בשם חמישה בעלי מוגבלות תושבי נתניה, בטענה לכשלים נרחבים בפעילות העירייה למען בעלי מוגבלויות. בעקבות טענות שונות של העירייה, כעבור 3 שנים הוגשה בקשה מתוקנת שהתייחסה ספציפית לבעיות בתחבורה הציבורית בעיר.

לפי טענת המבקשים, העירייה הפרה את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות ההנגשה של התחבורה הציבורית, כיוון שהשאירה יותר מ-70% מהתחנות בעיר ללא הנגשה ראויה.

בבקשה נטען כי כתוצאה מהמחדל של העירייה נפגעה היכולת של בעלי מוגבלות להתנייד בה והם נאלצו להשתמש בתחבורה פרטית או במוניות או לוותר על סידורים הכרחיים. בעקבות זאת, נגרמו להם עגמת נפש, פגיעה באיכות החיים ותחושות שליליות. הנזק הכולל שנגרם לכלל בעלי המוגבלויות בעיר ואלה שהיו צריכים להגיע לעיר הוערך בכ-29 מיליון שקלים.

בעקבות הליך גישור שקיימו המבקשים עם העירייה, שיוצגה באמצעות עורכי דין רינת טוב-כהן ובועז שמעוני, בפני השופטת (בדימוס) הילה גרסטל, גובש הסדר פשרה שהוגש לאישור בית המשפט ותוקן בעקבות הערות של היועץ המשפטי לממשלה.

הנגשה מלאה תוך 3.5 שנים

ההסדר הסופי, שאושר לאחרונה על-ידי השופטת מיכל נד"ב, כולל התחייבויות רחבות מטעם העירייה לפעול למען בעלי המוגבלות והקשישים בעיר.

בין היתר, סוכם כי העירייה תשלים את רצף ההנגשה של תחנות התחבורה הציבורית בעיר, כולל הנמכת המדרכות ותיקון ליקויים בתחנות וסביבתן בתוך 42 חודשים כשלפחות 50% מתוכנית העבודה תסתיים בחצי מהזמן.

עוד סוכם כי העירייה תקצה קרקע שעליה יוקם מבנה שייועד לארגון שפועל בנתניה למען בעלי מוגבלות וקשישים, ותעמיד את היכל התרבות, אחד מחופי הרחצה הנגישים ואת האיצטדיון העירוני לצורך קיום אירועים למען רווחת הנכים.

כמו כן, התחייבה העירייה להפעיל עבור בעלי מוגבלות חוג ריקוד שבועי ולהקים שביל אופניים נגיש באורך קילומטר בפארק אינשטיין ומחסן לאחסון אופני ספורט ועגלות נכים לריקוד.

בהתאם להסדר, העירייה תשלם לחמשת המבקשים גמול של 200 אלף שקלים ו-936 אלף שקלים שכר טרחה לעורכי הדין המייצגים. 50% מהשכר ישולם תוך 60 ימים, 25% נוספים תוך 21 חודשים בתנאי שלפחות חצי מתוכנית העבודה יושמה והיתרה עם השלמת הנגשת התחנות.

  • ב"כ המבקשים: עו"ד טל לביא, עו"ד נירה לביא
  • ב"כ המשיבה: עו"ד רינת טוב-כהן, עו"ד בועז שמעוני
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
"לא קל לשכנע בית משפט להחליט נגד המדינה"
אילוסטרציה: Tingey Injury Law Firm on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ