אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> עונש קל לצעיר שהואשם בנהיגה תחת השפעת קנאביס

עונש קל לצעיר שהואשם בנהיגה תחת השפעת קנאביס

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 27/08/2022 12:22:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: why kei, Unsplash

כתב האישום המקורי ייחס לנאשם החזקת קנאביס ברכב ונהיגה בהשפעתו. הוא סירב לבדיקה. בשל קשיים ראייתיים המדינה הסכימה להמיר את העבירה לנהיגה בחוסר שליטה והוא יצא עם קנס ופסילה קצרה בלבד

נהג שהואשם בהחזקת סמים לצריכה עצמית ברכב ובנהיגה תחת השפעת סמים הגיע להסדר טיעון מקל מול המדינה. בהסדר נמחקו הסעיפים הנוגעים להחזקת הסם, ועבירת הנהיגה תחת השפעת סמים הומרה בעבירה קלה יותר של נהיגה בחוסר שליטה. עוד סוכם כי לא תוטל פסילת רישיון נוספת מעבר לפסילה המנהלית וכי יוטלו על הנאשם פסילה על תנאי וקנס. בית המשפט אישר את ההסדר.

בספטמבר 2019 הנהג נעצר לבדיקה על ידי שוטרים בגן יבנה. הם חשדו כי הוא תחת השפעת סמים ונערך חיפוש ברכב, בו נמצא על פי כתב האשום קנאביס במשקל של כ-4 גרם. הנהג עוכב לחקירה בתחנת המשטרה אך סירב לבצע בדיקה לאיתור סמים בגוף. רישיון הנהיגה שלו נפסל מנהלית ל-30 יום.

בא כוחו של הנאשם, עו"ד רומן קוגן, הגיע להסדר טיעון מול המאשימה. במסגרת ההסדר תוקן כתב האישום ונמחקו הסעיפים הנוגעים להחזקת הסם. בנוסף, האישום של נהיגה תחת השפעת סמים הומר בעבירה קלה יותר של נהיגה במצב השולל מהנאשם את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה. הנאשם הודה בכתב האישום המתוקן.

קושי ראייתי

המאשימה, שיוצגה על ידי עו"ד יעל גבעוני, ביקשה לאמץ את ההסדר ולהטיל על הנאשם בהתאם לסיכום בין הצדדים פסילה על תנאי ופסילה בפועל של חודש, בקיזוז הפסילה המנהלית. זאת, בתוספת קנס ששיעורו נתון לשיקול דעת בית המשפט.

היא ציינה כי הנאשם יליד 1992, ללא עבר פלילי מכל סוג. הפרקליטה הסבירה כי כתב האישום צומצם באופן משמעותי לאור בעיות בראיות שהתגלו במסגרת ניהול ההוכחות בתיק. כמו כן היא ציינה שהנאשם הודה ולקח אחריות על מעשיו.

הסנגור ביקש לכבד את ההסדר ולהטיל קנס מתון בתשלומים.

השופטת אושרית הובר היימן מבית משפט השלום ברחובות אכן כיבדה את ההסדר. היא כתבה כי שקלה את העובדה שכתב האישום צומצם משמעותית על רקע קושי ראייתי, את הודאתו של הנאשם ונטילת האחריות מצידו, את החיסכון בזמן השיפוטי ובזמנם של העדים ואת העובדה שהנאשם נעדר עבר פלילי.

בסופו של דבר גזרה השופטת על הנאשם פסילת רישיון ל-30 יום בניכוי ימי הפסילה המנהלית, פסילה על תנאי וקנס של 1,500 שקל שישולם בשלושה תשלומים.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ