אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> בזכותנו המדינה מכירה בחולי פיברומיאלגיה

בזכותנו המדינה מכירה בחולי פיברומיאלגיה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 31/12/2020 21:11:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Wesley Tingey, Unsplash

עורכת הדין רונית כהן הייתה מנהלת סניף ביטוח לאומי והמצוקות שראתה הביאו אותה ללמוד משפטים. המוטו שלה: ״רק כשאכפת באמת אפשר להביא הצלחות עבור הלקוחות״

 

מה החזון שלך כעורכת דין?

תמיד לחשוב מה טוב ללקוח ולא מה טוב לכיס שלי. אני עושה את מלוא המאמצים על מנת לסייע ללקוחות המשרד במסע שלהם לעבר מיצוי הזכויות הרפואיות שלהם.

מה גרם לך לבחור דווקא בתחומי הנזיקין והביטוח?

במשך 35 שנה עבדתי בביטוח לאומי. ניהלתי סניף ביטוח לאומי במשך 15 שנים, ראיתי את מצוקות האזרחים מול הגוף הזה, ניסיתי לעזור בכל כוחי בעבודתי בתוך הגוף והגעתי למסקנה שהיכולת להניע באה רק דרך החוק ודרישת הצדק. לכן הלכתי ללמוד משפטים ומסיום לימודי אני עוסקת בתחום מימוש הזכויות הרפואיות עבור לקוחותיי. בתחום ידוע שאני לוחמת גדולה עבור לקוחותיי כי אצלי הרגש בא לפני השכל. הניסיון הרב שיש לי בעבודה בתוך הביטוח הלאומי מקנה לי יכולות שאין בנמצא עבור הזקוקים לשירותיי.

באיזה הישג מקצועי את גאה במיוחד?

ההישג שאני הכי גאה בו הוא הבשורה שהבאנו לחולי הפיברומיאלגיה – הצלחנו להכניס אותה כמחלה שמזכה באחוזי נכות (עד 50 אחוז נכות). ההישג הוא בשורה אמיתית לחולים במחלה וישראל למעשה היא המדינה הראשונה בעולם שהכירה במחלה זאת כנכות.

הישג נוסף שאני גאה בו הוא מקרה של אדם בן 60, שעבד שנים רבות במפעל אלומניום וחלה במחלת דם נדירה. הלקוח הגיש תביעה לנכות כללית ונמצא זכאי ל 100% אי כושר מוחלט. הגשתי בשמו תביעה לפגיעה בעבודה בה טענתי שהלקוח היה חשוף לחומרים רעילים במשך כל תקופת עבודתו. ביטוח לאומי דחה את התביעה בטענה כי מחלתו לא נגרמה כתוצאה מחשיפה לחומרים עקב עבודתו. הגשנו תביעה לבית הדין לעבודה ובחלוף שנה וחצי של התכתבויות בבית הדין ביטוח לאומי חזר בו מהחלטתו ואישר את התביעה. הלקוח קיבל 600,000 שקל רטרואקטיבית וגמלה חודשית בסך 10,000 שקל לכל ימי חייו. 

איך היית מאפיינת את הגישה שלך בניהול התיק המשפטי?

כאשר לקוח מגיע אלי אני מתבוננת בסיטואציה תמיד בצורה רוחבית תוך שימוש במלוא הידע והניסיון שלי. כך למשל, ביטוח לאומי מספק גמלה אחת בלבד לאדם, אבל יש גופים אחרים שניתן לתבוע וזכויות נוספות שאפשר לקבל. אני פועלת להגשת כמה סוגי תביעות במקביל על מנת למצות את זכויות המבוטחים, הגשה שרצוי שתיעשה במועד המוקדם ביותר האפשרי.

מהי התכונה החשובה ביותר שצריכה להיות לעו"ד בתחום שלך?

מקצועיות , הכרת התחום ולב ענק – רק כשאכפת באמת אפשר להביא הצלחות עבור הלקוחות.

האם חל שינוי משמעותי במקצוע בשנים האחרונות?  

בהחלט. ביטוח לאומי הוקם ב 1954 כמוסד סוציאלי, שתפקידו לדאוג לביטחון הסוציאלי של האזרחים . עם הזמן שמתי לב שהמוסד הפך להיות במידה רבה מוסד פיננסי שהשיקולים המניעים אותו הם אחרים מאלו שהנחו אותו בתחילת הדרך. כאשר רבים מגיעים לפתחי הביטוח הלאומי כיום, הפקידים אומרים למשל "זה לא אני, אלא החוק", אך לא מסבירים את הזכויות שעשויות להגיע להם.

מה חשוב לדעת על תחום העיסוק שלך שרוב האנשים לא יודעים?

שתשובה מביטוח לאומי זו לא המילה האחרונה. יש מה לעשות, אם התביעה מוצדקת אני פה בשביל לדאוג להצלחתה ויש לי עשרות ומאות מקרים להראות את זה.

* עו״ד רונית כהן עוסקת בדיני נזיקין, ביטוח לאומי ודיני עבודה

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתם בתאונת דרכים? 7 כללים שחשוב לזכור
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ