אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> בוטלו מזונות לתאומים שנולדו עם תסמונת X שביר

בוטלו מזונות לתאומים שנולדו עם תסמונת X שביר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 13/12/2021 16:21:00 | גרסת הדפסה

עו"ד משפחה, בוטלו מזונות לתאומים שנולדו עם תסמונת X שביראילוסטרציה: teve Buissinne from Pixabay

הילדים, שמאובחנים עם פיגור ואוטיזם, זכו בפיצויים של 7 מיליון שקלים מקופת החולים. בית המשפט קבע כי מדובר בשינוי נסיבות מהותי שמצדיק התערבות

השופטת מירית פולוס מבית המשפט למשפחה בראשון לציון קיבלה לאחרונה תביעה לביטול דמי מזונות שמשלם אב לתאומים שמאובחנים עם פיגור ואוטיזם עקב תסמונת האיקס השביר. בפסק הדין נקבע כי פיצויים נזיקיים של 7 מיליון שקלים שקיבלו התאומים מקופת החולים טרפו את הקלפים והצדיקו בחינה מחודשת של הסכם המזונות בין ההורים. לאחר שערכה תחשיב של הכנסות התאומים ואמם אל מול הכנסותיו המעטות של האב והוצאות הילדים, הגיעה השופטת למסקנה שהם יכולים להסתדר יפה גם בלי מזונות.

ההורים הגיעו ב-2010 להסכמות שלפיהן האב ישלם לילדים מזונות של 2,700 שקלים בחודש, וכיום הם עומדים על כ-2,800 שקלים. האב לא הצליח לעמוד בתשלומים לאורך השנים וכיום האם מקבלת אותם באמצעות הביטוח הלאומי. נכון להיום האב משלם לביטוח לאומי 1,000 שקל בחודש כהחזר במסגרת תיק ההוצאה לפועל, כשחוב המזונות עומד עד כ-200 אלף שקלים.

לפני מספר שנים הגיעו ההורים לפשרה עם קופת החולים במסגרת תביעה נזיקית שהגישו נגדה, ובמסגרתה קיבלו התאומים פיצויים של 7 מיליון שקלים. הסכום הופקד בנאמנות ומתוכו מועברים לאם, שמשקיעה את כל כולה בגידול הילדים, 7,000 שקלים בחודש לכיסוי הוצאות הגידול והתמיכה בילדים. בנוסף, האם מקבלת קצבאות של 7,158 שקלים לכל אחד מהילדים מביטוח לאומי.

בתביעה שהגיש האב לפני כ-3 שנים, הוא ביקש לבטל את המזונות. עו"ד אמיר קוזקוב, שייצג את האב בהליך, טען כי חל שינוי נסיבות משמעותי מאוד מאז שהילדים קיבלו את הפיצוי. לדבריו, נכון להיום האם נשארת עם הכנסה גבוהה מאוד ואילו הכנסת האב נמוכה ומסתכמת בכ-6,000 שקלים בקושי, והוא לא עומד בתשלומים.

האם, שיוצגה על-ידי עו"ד נטלי לביא חלפון, התנגדה לשינוי סכום המזונות. היא הדגישה שהאב לא משלם את המזונות אלא הביטוח הלאומי, וטענה כי הפחתתם תעמיד את הילדים בסיכון.

תישאר עם סכום ראוי

השופטת מירית פולוס קבעה כי אין ספק שמאז הסכם המזונות קיבלו התאומים תוספת קצבאות משמעותית מאוד – גם מביטוח לאומי וגם מכספי הפיצויים. בסך הכל, הכנסותיהם כיום ללא המזונות עומדות על 10,915 שקלים בחודש לכל ילד. כמו כן, מהנתונים שמסרה האם הפיקדון שלהם לא נפגע כמעט בגלל המשיכות החודשיות, וכיום עומד על קרוב ל-7 מיליון שקלים.

השופטת קבעה כי מדובר בשינוי נסיבות משמעותי שמצדיק לבחון מחדש את סכום המזונות שהאב צריך לשלם לילדיו. לאחר שערכה תחשיב הגיעה השופטת למסקנה שאם המזונות יבוטלו יישארו לאם כ-7,000 שקלים לצרכיה, מהקצבאות שהיא מקבלת עבור הילדים והמשיכות החודשיות מהפיקדון. השופטת קבעה כי מדובר בסכום ראוי ביותר עבור דמי טיפול, בפרט בהתחשב בכך שהכנסתו של האב מצומצמת ויכולת ההשתכרות שלו נמוכה.

לפיכך, השופטת החליטה לבטל את תשלומי המזונות של האב ממועד פסק הדין. כמו כן היא אישרה לו לקבל החזר של 400 שקלים לחודש מכספי הפיקדון של הילדים למימון הדרכה הורית.

לא נפסקו הוצאות.   

לפסק הדין בתלה"מ 55671-07-18

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ