אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> בג"צ לביטול מנויו של האלוף עוזי דיין

בג"צ לביטול מנויו של האלוף עוזי דיין

מאת: מירב ישראלי | תאריך פרסום : 28/09/2000 20:14:00 | גרסת הדפסה

דובר התנועה למען איכות השלטון בישראל, שוקי לבנון, מוסר כי התנועה למען איכות השלטון בישראל, עתרה אתמול (ד') לבג"ץ בדרישה כי יורה לבטל את החלטת הממשלה למנוי האלוף עוזי דיין לתפקיד יו"ר המועצה ויועץ לביטחון לאומי, בו בזמן שהוא משרת כאלוף בשירת פעיל. ביו השאר טוענת התנועה כי הממשלה קיבלה החלטתה מבלי שעמדת הרמטכ"ל הובעה במלואה, כך שעל פניו הוטעתה הממשלה וקיבלה החלטתה על סמך מצג כאילו הרמטכ"ל הסכים למנוי בי בזמן שהתנגד למנוי כל עוד מכהן האלוף דיין כאלוף בשירות פעיל. התנועה טוענת כי הדבר מנוגד לכל נורמה של אתיקה ומנהל תקין, מכתים את המנוי ופוגע קשה באמון הציבור כלפי הרשויות.

התנועה, באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא וצרויה מידד מבקשים מבג"ץ כי יוציא צווי ביניים דחופים שיורו לאלוף דיין להמנע מלהיכנס היום 28.9.00 לתפקידו כיו"ר המועצה לביטחון לאומי וזאת עד לקבלת הכרעה בעתירה.

עוד מבקשת התנועה למען איכות השלטון מבג"ץ שיוציא צווים על תנאי שיורו לראש הממשלה ולממשלה לנמק לממשלה מדוע לא תבוטל ההחלטה למנות את האלוף דיין לתפקיד בו בזמן שהוא מכהן כאלוף בשירות פעיל כאשר הינו כפוף ישירות לראש הממשלה וזאת למרות שההחלטה מנוגדת לחוק יסוד הצבא. התנועה טוענת בנוסף, כי על יו"ר המועצה לבטחון לאומי להתוות מדיניות בנושאים בעלי היבטים בטחוניים, כלכליים וחברתיים ואדם המכהן כאלוף בשירות פעיל השואף להתמנות לרמטכ"ל תלוי בראש הממשלה ובממשלה הרי הוא נימצא בניגוד ענינים בבואו לשקול שיקולים אלה ולכן המנוי בלתי סביר באופן קיצוני ופוגע במועצה ובתפקודה.

בנוסף רואה התנועה למען איכות השלטון פסול בכך שאדם המבקש להתמנות כרמטכ"ל המחויב להיות א-פוליטי, נסמך על שולחן פוליטי, שהינו בעל הסמכות למנותו כרמטכ"ל. ערוב תחומים זה לדעת התנועה, בלתי תקין ובלתי סביר וגורם לפוליטיזציה של הצבא לפגיעה באמון הציבור בצבא ובתחושת הסולידריות כלפיו.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ