אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> "לא אוותר עד שהצדק יצא לאור"

"לא אוותר עד שהצדק יצא לאור"

תאריך פרסום : 13/04/2021 09:10:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אהרון הלוי

 עו"ד אהרון הלוי מתמחה בדיני משפחה ודיני עבודה. הוא מספר כיצד גרם לחברה גדולה לשלם פנסיה ופיצויים לעובד זר שעבד בכסף שחור ומסביר מה הצעד הראשון לפני פתיחת תיק בבית המשפט 

משרדו של עורך דין אהרון הלוי (43) הוא מהמובילים בירושלים בתחומי דיני העבודה. הלוי מספק שירותי ייעוץ וייצוג משפטי לשכירים ומעסיקים בנושאים של תשלומי זכויות סוציאליות לעובדים, פיטורים שלא כדין, פנסיה, פיצויים ושעות נוספות, תביעות חוב עובדים בפירוקי חברות ושלל נושאים בעולם דיני העבודה.

בתחומי דיני משפחה, הלוי מטפל בתביעות בנושאי גירושין, כתובה, משמורת, הסדרי ראייה, מזונות, רכוש, וכן צוואות וירושות.  

הלוי הוא בוגר של אוניברסיטת בר אילן. רגע לפני שנרשם ללימודי מנהל עסקים, הוא נחשף לשיעור בקורס במשפטים. אחרי שהיה מרותק לנאמר בשיעור, הוא הבין כי זה התחום הנכון עבורו. בשנת 2006 הוא סיים בהצלחה את הלימודים, ובמהלך ההתמחות הוא עשה גם תואר שני  במשפטים. 

"אכפת לי מאוד מהלקוח, אני לא בא להחתים שעות וללכת, אלא אני עובד הכי קשה שאפשר כדי לנצח את התיק, זה חשוב לי ברמה האישית", מספר הלוי. "יש לי חשיבה מקורית וחדה ואני משקיע מחשבה רבה לאיזה כיוון משפטי נכון ללכת עם הלקוח, הן במישור הראייתי, והן במישור האסטרטגי מבחינת ניהול המשפט. אם הצדק בידי, אני אמשיך ואלחם. קשיים במהלך ניהול התיק רק מחזקים אותי להמשיך ולמצוא את הדרך כדי להביא את התוצאה הטובה ביותר ללקוח". 

על הייצוג שלו בבית המשפט מספר הלוי כי "אין ספק שאני הכי מתחבר לשלב החקירות ולדיוני ההוכחות, שם צריך מחשבה רבה איך להביא צדק מתוך ראיות, שלעיתים הן דלות, וכן כיצד לחקור את הצד שכנגד עד שהמשפט יוכרע לטובת הלקוחות שלי". 

פיצויים לעובד כנגד כל הסיכויים 

"ייצגתי עובד זר שעבד לפני כחמש שנים כפועל בניין בחברה קבלנית גדולה בירושלים ששילמה לו בכסף שחור", נזכר הלוי בתיק שטיפל בו בשנה האחרונה. "כעבור מספר שנים הוא פוטר, ועל כן הגיע לו לקבל פנסיה, פיצויים, חופשה, הבראה ויתר הזכויות הסוציאליות שהצטברו לו במהלך עבודתו, אך החברה שהעסיקה אותו טענה כי לא עבד בה מעולם. מדובר בתיק מורכב מאחר שהוא ללא ראיות כי העובד עבד כאמור ללא תלושים וללא דוחות נוכחות. בשלב הראשון, הוכחתי כי החברה אינה מוציאה תלושי משכורת לעובדיה הזרים, וכי היא עובדת בשחור. זה אומנם ערער את אמינותם, אך עדיין לא הוכיח כי הלקוח שלי באמת עבד אצלם..." 

"...במקביל, ביררתי מי היו מנהלי העבודה בתקופה שבה עבד, וגיליתי כי הם עדיין עובדים בחברה.  התכוננתי מראש לקראת שאלות עבורם, אבל במהלך החקירות בבית המשפט גיליתי כי החברה הנתבעת בחרה שלא להזמין אותם להעיד. כשעליתי לחקירה טענתי כי הלקוח שלי אכן עבד  אצלם, וכדי להסתיר זאת נמנעו מלהזמין את מנהלי העבודה שמכירים אותו היטב  להעיד. כך, ניצלתי את מחדלם, הצלחתי להוכיח את חוסר אמינותם והם חויבו לשלם ללקוח את הפיצוי המגיע לו". הלוי מסביר כי "זו פסיקה חריגה. היא ללא ראיות, ובלעדיהן קשה מאוד לנצח. עשיתי מחקר מקיף על החברה והבנתי עד כמה היא לא ישרה. כך למעשה הצלחתי להוכיח לשופט את חוסר אמינותם, והצדק נעשה". 

לסיום, מה צריך לעשות לפני שנוקטים בצעד משפטי? 

"חשוב לא להתחיל בשום הליך משפטי ללא פגישת יעוץ קצרה עם עורך דין שמבין בתחום. בדיני משפחה חשוב לחשוב קודם באיזה בית משפט נכון להגיש את התביעה, וכן אסטרטגיות נוספות בניהול הליך גירושין.

 בדיני עבודה לדוגמה,  החברות הנתבעות הרבה יותר משופשפות וממולחות והן יעשו הכל כדי לא לשלם את הסכום המבוקש. אם ברצונכם לתבוע ללא עורך דין, חשוב מאוד לקבוע לפחות פגישת יעוץ לפני שתצאו לדרך מאחר שעולם דיני העבודה הוא סבוך ופתלתל, ולכן נחוץ לקבל מידע ותיווך מבעל מקצוע שמכיר את התחום על בוריו".

  •  עו"ד אהרון הלוי עוסק בדיני משפחה ודיני עבודה
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
נאמנות: למי זה טוב ולמה?
צילום: איציק שוקל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ