אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> ניכור הורי >> אם לפעוטה הוזהרה: "אם האב לא יפגוש אותה תשלמי 3,000 שקל"

אם לפעוטה הוזהרה: "אם האב לא יפגוש אותה תשלמי 3,000 שקל"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 07/06/2023 13:57:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Anna Mysłowska-Kiczek, Unsplash

אב לקטינה פנה לבית המשפט בטענה כי האם מונעת ממנו את זמני השהות המוסכמים. השופט מצא סימנים לניכור הורי והאם הוזהרה כי אם תמשיך בהתנהלותה תאבד את המשמורת ויוטלו עליה סנקציות

השופט ארז שני מבית המשפט למשפחה בתל אביב דן לאחרונה בבקשת שהגיש אב לילדה בת פחות משנתיים נגד האם בעניין ניכור הורי. חרף הכחשות האם השופט התרשם שיש סימנים להתנהגות מנכרת מצדה. הוא הבהיר לה כי ימים בהם הקטינה חולה אינם מצדיקים את ביטול זמני השהות עם האב, שכן גם הוא מסוגל לטפל בה. עוד הובהר לאם כי אם תמשיך בהתנהלותה יוטלו עליה סנקציות.

בבקשה בעניין המשמורת וזמני השהות שהגיש האב, באמצעות עו"ד טלי בן יקיר, הוא טען כי האם מסכלת את זמני השהות שלו עם בתו בהתנהלות המגיעה לכדי ניכור הורי.

האם, שיוצגה על ידי עורכות הדין עינת טירר וקרין פפרקוכן טענה כי אין כל ניכור הורי שכן יש קשר בין האב לבין הקטינה. לטענתה היו רק שני נתקים בזמני השהות בשל מחלות, ותו לא.

השופט דחה את טענותיה וקבע שניתן לראות באם כהורה מנכר. "שימוש בתחלואה חוזרת ובלתי מוסברת של הקטינה כצידוק לקטיעה עצמית של זמני השהות ואי ציות להחלטות שיפוטיות אינם בבחינת צידוק", הבהיר.

השופט הדגיש שכשקטין חולה יכול כל אחד מהוריו לטפל בו. עוד לדבריו, כל שהיה של הילדה בבית האם בזמני השהות שנועדו לאב ובלא היתר מבית המשפט מהווה החזקה שלא כדין בקטינה. 

התנערה מאחריות

השופט ארז שני הוסיף כי בעידן של שוויוניות הורית, ילד אינו רכושו של אביו או של אימו והדברים נכונים גם לילדים בגיל הרך. "נשים אינן "מכונות האכלה" או "מכונות כביסה". הן אינן כלי שרת ולא ניתן לכפות עליהן להיות "בייביסיטרים". לנשים הזכות לנהל קשרים חברתיים ולצאת לבילויים, כשמהצד השני מוטלת על האבות החובה לטפל בילדיהם, בדיוק כמו האמהות ולאמרות אין אפשרות לגזול מהאבות זכות זו", כתב.

עוד הוא כתב כי האם ייחסה לאב בעיות פסיכיאטריות ומסוכנות, ללא בסיס של ממש, ומדובר במאפיין למצבים של ניכור הורי. 

השופט הבהיר לאם שכאשר היא משמשת בית עיקרי לקטינה והאב זוכה בזמני שהות רחבים, יש לה אחריות לוודא שמתקיים בין בתה לבין האב קשר טוב, גם אם האם אינה מחבבת אותו, או חרדה מטיפולו בקטינה.

"נראה שהאם ניערה מעליה כל חבות, ומדובר במאפיין נוסף של ניכור הורי", הוסיף השופט.

"אין אני יודע, בראי התנהלותה של האם ולמרות חזקת הגיל הרך, האם בסופו של יום תימצא היא משמורנית", הזהיר השופט את האם והדגיש שהורה מנכר אינו יכול לקבל משמורת שכן הוא חוטא לחובתו העיקרית לשמר קשר עם ההורה האחר, בלא צידוק.

השופט הוציא צו שלפיו משמורת הקטינה תהיה בידי שני ההורים בבחינת משמורת משותפת, שתאפשר לאב גישה במישרין לגורמי רפואה, חינוך וכדומה ללא צורך ב"טובות" מצד האם, כלשונו. 

בנוסף, השופט הזהיר כי אם לא יתקיימו זמני השהות האם תהיה חשופה לסנקציות כספיות ואחרות. כך, אם יופרו זמני השהות תישא האם בקנס בגובה 3,000 שקל לכל ביקור שלא יתקיים במועדו. אם יצטברו 3 ביקורים שלא יתקיימו במועד, יופקד רישיון הנהיגה של האם למשך 30 יום.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום ניכור הורי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום ניכור הורי
מלחמה היא כר פורה לניכור הורי
עו"ד ענבר לב | צילום: ענת קזולה. אילוסטרציה: Piron Guillaume on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ