אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> אלמנת עובד נמל אילת שנפטר ממחלת ריאות קיבלה הכרה – אף שהיה מעשן כבד

אלמנת עובד נמל אילת שנפטר ממחלת ריאות קיבלה הכרה – אף שהיה מעשן כבד

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 10/02/2022 10:40:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Andres Siimon, Unsplash

בית הדין קיבל את חוות דעת המומחה מטעמו שקבע כי לנוכח העובדה שהאיש הפסיק לעשן שנים רבות טרם מותו, לתנאי עבודתו יש תרומה להתפרצות המחלה

השופט יוסף יוספי קיבל לאחרונה תביעה שהגישה אלמנה נגד ביטוח לאומי. בעלה המנוח של התובעת עבד במשך שנים בנמל אילת ונפטר ממחלת ריאות. ביטוח לאומי טען שאין קשר בין תנאי העבודה לבין המחלה שכן המנוח היה מעשן כבד. המומחה שמונה בתיק סבר בתחילה כי אין קשר סיבתי אך לאחר שנחשף למסמכים בהם נכתב כי המנוח הפסיק לעשן, הוא קבע כי המחלה פרצה גם בגלל תנאי העבודה. השופט לא מצא סיבה לסטות מחוות הדעת.

המנוח נפטר באוגוסט 2015. בתביעה שהגישה אלמנתו באמצעות עו"ד עמוס כהן ועו"ד טל אלבוים ממשרד מרקמן את טומשין, היא עתרה להכרה במחלת הריאות בה לקה כפגיעה בעבודה. לדבריה, בעלה נפטר בטרם עת מאחר שנחשף לחומרים מסוכנים כשעבד בנמל אילת בין השנים 1956 ועד לפרישתו בשנת 1994.

בית הדין מינה מומחה לבחינת הקשר הסיבתי. המומחה קבע בין השאר כי המנוח סבל ממחלת ריאות חסימתית כרונית בדרגת חומרה קשה מאוד, שתרמה להידרדרות מצבו לקראת פטירתו.

באשר לקשר הסיבתי לתנאי העבודה, המומחה שלל תחילה את הקשר הסיבתי מאחר שסבר כי המנוח היה מעשן כבד. ואולם, לאחר שב"כ התובעת הפנו אותו למסמכים רפואיים שלפיהם הוא הפסיק לעשן עוד בשנות ה-70 של המאה הקודמת, המומחה שינה את מסקנתו. הוא קבע כי לתנאי עבודתו של המנוח יחד עם היסטורית העישון שלו הייתה תרומה משמעותית להתפתחות המחלה הריאתית.

התובעת ביקשה לאמץ את חוות דעתו המעודכנת של המומחה ולקבל את התביעה. 

ביטוח לאומי, שיוצג על ידי עו"ד יהודה אדרעי, טען מנגד כי לא הוכח קשר סיבתי בין תנאי עבודתו של המנוח לבין סיבת מותו. הוא ציין כי המנוח היה מעשן כבד וסבל ממחלות רבות. עוד צוין כי השינוי בעמדת המומחה נעשה רק לאחר שהוטעה ביחס להרגלי העישון של המנוח, וסבר כי הפסיק לעשן. כמו כן לטענת המוסד, המנוח עבד רוב הזמן בעבודה משרדית ונחשף לכל היותר שעה עד שעתיים ביום לסוג חומרים שריכוזם לא ברור. 

נסיבות יוצאות דופן

השופט יוסף יוספי מבית דין לעבודה בבאר שבע (בשבתו באילת) קיבל את התביעה. 

הוא ציין כי במקרה זה ישנן נסיבות יוצאות דופן, ולפיהן שינה המומחה את מסקנתו ומצא קשר סיבתי בין תנאי עבודתו של המנוח לבין המחלה בה לקה ושכתוצאה ממנה נפטר. השופט כתב שהמומחה הסביר את השינוי והפנה לרישומים הרפואיים שהוצגו לו ושלפיהם המנוח חדל לעשן. 

עוד כתב השופט כי לא מצא סיבה לסטות מחוות דעתו של המומחה, שלפיה למחלת הריאות תרומה משמעותית לפטירתו של המנוח וכי אחד הגורמים לאותה מחלת ריאות הם תנאי עבודתו של המנוח. 

השופט חייב את ביטוח לאומי בהוצאות בסך 2,000 שקל ובשכ"ט עו"ד בסך 6,000 שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד עמוס כהן ועו"ד טל אלבוים ממשרד מרקמן את טומשין
  • ב"כ הנתבע: עו"ד יהודה אדרעי
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

אחד קפץ מתחת למכונית...

אחד קפץ מתחת למכונית נוסעת ואח"כ תבע את יצרן הרכב בטענה...מה זה משנה, ממילא הוא יזכה בתביעה.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצוי על הטרדה מינית: מדריך לקורבן
עו״ד שרית חרל״פ (צילום: סם יצחקוב)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ