אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> אושר פרוייקט פרו-בונו לסיוע משפטי

אושר פרוייקט פרו-בונו לסיוע משפטי

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 15/07/2001 09:18:00 | גרסת הדפסה

הוועד המרכזי של לשכת עוה"ד אישר את הקמת פרויקט פרו-בונו לסיוע משפטי למעוטי אמצעים. במסגרת אישור הפרויקט החליט הוועד על מינויים של חמישה עורכי דין שירכזו את הנושא מטעם הלשכה.

בשלב הראשון ימונה רכז אחד ראשי שיישב בוועד המרכזי של הלשכה, ותפקידו (ביחד עם צוות שהוקם לעניין) יהיה לבחון את הקריטריונים לקבלת הסיוע, למפות את כלל הגופים הקיימים שעוסקים בנושא, לבחון את פעולותיהם וצרכיהם, לבנות תוכנית עבודה מסודרת לשיווק הפרויקט בקרב עורכי הדין ולגייסם לקחת בו חלק.

בשלב השני ימונו עוד 4 רכזים (אחד לכל מחוז) ותפקידם יהיה להפעיל את הפרויקט במסגרת המחוזות בהם יפעלו. בין השאר יהיה עליהם לפנות למתנ"סים, רשויות מקומיות, משרדי הרווחה וכל גורם אחר שראוי לשתף פעולה עימו, להפעיל את עורכי הדין במחוז ולנתבם לצרכים שייקבעו.

המטרה היא להקים מאגר של עורכי דין מתנדבים, המפולח לתחומי עיסוק משפטיים, אזור גיאוגרפי, סוג ההתנדבות המבוקש (ייעוץ ראשוני במתנ"ס, סיוע ותמיכה ליועצים צעירים, ניהול תיקים בודדים וכיו"ב) ועוד, ובמקביל לנתב באופן יעיל את עורכי הדין במאגר לאותם גורמים הנזקקים לשירות זה.

עו"ד שחר ולנר, מהפעילים בהקמת הפרויקט, אמר כי "בכל המדינות המערביות בעולם פועלות לשכות עורכי הדין בצורה נמרצת לקידומן של מטרות חברתיות, במיוחד בניצול המשאב המונופולי שלהן - הסעד המשפטי. נראה כי הגיעה העת שגם לשכת עורכי הדין בישראל, לאחר אוזלת יד של עשרות שנים בעניין, תיקח חלק בפעילות חשובה והכרחית זו".

ולנר הוסיף כי "כיום פועלים עורכי דין ומשפטנים רבים במסגרות התנדבותיות מגוונות שמטרתן מתן סעד משפטי למעוטי יכולת, ואולם כל אחד עושה זאת בצורה עצמאית ופרטית. אין לי כל ספק כי הפעלת הפרויקט תביא לתודעת הציבור את התרומה של עורכי הדין בכל הקשור לנגישות ציבור חסר אמצעים למערכת המשפטית, ותתרום רבות להצטרפותם של עורכי דין ומשפטנים נוספים למעגל ההתנדבות בתחום החשוב הזה".

באדיבות www.themarker.com

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות
יריקה ישירה בפרצוף הדרוזי
עו"ד עלי שקיב (שכיב)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ