אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> צעירה שלא הורשתה לעלות לאוטובוס במכנסיים קצרים תפוצה ב-150,000 ש'

צעירה שלא הורשתה לעלות לאוטובוס במכנסיים קצרים תפוצה ב-150,000 ש'

מאת: עו"ד יעקב לביא | תאריך פרסום : 02/11/2020 15:46:00 | גרסת הדפסה

עורך דין נזיקין, אגד תעבורה תפצה צעירה שלא הורשתה לעלות לאוטובוס בגלל מכנסיים קצריםעו״ד יעקב לביא (אילוסטרציה: LOGAN WEAVER on Unsplash)

הנהג הדתי הוסיף חטא על פשע כשאמר לבת ה-18 שהמכנס היה "כמו תחתונים" והשופטת קבעה כי מעבר לאפליה מדובר גם בהטרדה מינית. את הפיצוי תשלם חברת אגד תעבורה שהעסיקה אותו

השופטת כוכבה לוי מבית משפט השלום בתל-אביב חייבה לאחרונה את "אגד תעבורה" לשלם פיצויים והוצאות של כ-150 אלף לבת 18 שלא הורשתה לעלות לאוטובוס משום שלבשה מכנסיים קצרים מדי לטעמו של הנהג. בפסק הדין נקבע כי מעבר לאפליה ולהשפלה של הצעירה רק בשל אורח חייה החופשי, הנהג אף הטריד אותה על רקע מיני כשיום למחרת הסביר לה שהמכנסיים היו ממש "כמו תחתונים". "נהג אוטובוס שאינו מסוגל לכבד את כל נוסעיו באשר הם, יש לשקול באם ראוי הוא ליתן שירות".

לפני כשנתיים המתינה התובעת ביישוב כוכב יעקב לקו 143 של אגד תעבורה בדרכה למשמרת כברמנית במסעדה בירושלים. אלא שכשהגיע האוטובוס הודיע לה הנהג הדתי ש"ככה" היא לא עולה והמשיך בנסיעה. יום למחרת, כששוב המתינה לאוטובוס ועצר אותו נהג היא שאלה אותו מדוע לא אפשר לה לעלות והוא הסביר לה שהייתה עם מכנסיים "כמו תחתון".

בתביעה שהגישה נגד אגד תעבורה כשחצי שנה לאחר האירועים יחד עם שדולת הנשים טענה התובעת כי הנהג מנע ממנה את הזכות הבסיסית להשתמש בשירותי האוטובוס כדי להגיע למקום העבודה שלה בזמן. היא הרגישה מושפלת ונפגעה ממעשיו וטענה כי הנהג הפלה אותה על רקע "קוד לבוש" נשי בניגוד לחוק לאיסור הפליה במתן שירותים ציבוריים ואף הטריד אותה מינית כשהתייחס למגדר ולמיניות שלה בצורה מבזה ומשפילה – ואגד תעבורה אחראית למעשיו כמעסיקה שלו.

אגד תעבורה טענה כי הנהג לא מנע מהתובעת לעלות לאוטובוס אלא התחנן שלא תעלה מאחר שצפה בעיות מול האוכלוסייה הדתית שפוקדת את הקו. הנהג עצמו הוסיף כי מאחר שהוא שומר דת ומצוות הלבוש של התובעת היה "חריג" מבחינת השקפת עולמו והוא סבר שהיא מבינה זאת.

השירות מיועד לכולם

השופטת כוכבה לוי הבהירה שהיא לא מאמינה לגרסה המעודנת של הנהג ומעדיפה את גרסת התובעת שלפיה מנע ממנה מלעלות לאוטובוס בשל סגנון לבושה. עוד מתחה השופטת ביקורת על אגד תעבורה שלא נקטה הנהג בצעדים משמעתיים מתחייבים אלא לאחר הגשת התביעה.

השופטת קבעה כי הנהג הפר את תקנות התעבורה. 'לבוש שאינו הולם' – על פי השקפת הנהג או נוסעים אחרים באוטובוס – אינו אחת מהעילות המעניקות לנהג את הסמכות שלא להעלות נוסע", כתבה.

עוד קבעה השופטת כי התובעת הושפלה והופלתה לרעה לעומת נוסעים דתיים וחרדיים בשל אורח חייה החילוני והחופשי ועל רקע מיני בהיותה אישה צעירה שבחרה ללבוש מכנסיים קצרים "כמו תחתונים".

יותר מזה, השופטת סברה שהתייחסות של הנהג ללבוש שלה ביום למחרת מהווה הטרדה מינית על פי החוק.

הנתבעת מחויבת לתת לציבור שירות, תהא השקפת עולמו באשר תהא, הבהירה השופטת. בפרט בהתחשב בהטרוגניות הדתית והלאומית של החברה בישראל. לכל קבוצה, חילונית או דתית, הזכות לחיות את חייה ולבחור את הלבוש לפי רצונה. "נהג אוטובוס שאינו מסוגל לכבד את כל נוסעיו באשר הם, יש לשקול באם ראוי הוא ליתן שירות כאמור", כתבה.  

לאור הדברים האמורים חייבה השופטת את אגד תעבורה לשלם לתובעת פיצויים של 120 אלף שקלים בתוספת ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה, הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 28,080 שקלים.

עו"ד יעקב לביא עוסק/ת ב- נזקי גוף ותאונות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
3

נכון

גם אם עולה מישהי ערומה לגמרי הנהג חייב לקחת אותה...
2

מדוע אגד לא פיטרה את הנהג ?!

ודיווחה לעיתון והתנערה מהמעשה ?!
1

כשאי שוויון פוגש את המשפט אזי כל מספר זוכה. הפקרות שיפוטית אמרנו!

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ