אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> "אבא שלי היה עורך דין, מאז ומתמיד התחברתי לעבודה שלו, כבר בתיכון, הפכתי למזכירת אחר הצהריים, מהר מאוד הבנתי שאני רוצה להיות עורכת דין."  

"אבא שלי היה עורך דין, מאז ומתמיד התחברתי לעבודה שלו, כבר בתיכון, הפכתי למזכירת אחר הצהריים, מהר מאוד הבנתי שאני רוצה להיות עורכת דין."  

תאריך פרסום : 26/04/2021 16:44:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אלינור ליבוביץ'

עו"ד אלינור ליבוביץ הינה בעלת ניסיון מצטבר באלפי תיקים העוסקים בדיני משפחה. משרדה עוסק בתחום הגירושין על כל הנגזרות שלו, כגון חלוקת רכוש, הסדרי מפגש, הורות ומזונות ילדים, וכן בתחומים נוספים הקשורים לדיני המשפחה כמו: צוואות, ירושות, גישור, אימוצים, ידועים בציבור, ועוד.

היא הקימה את משרדה בשנת 1987 ומאז ועד היום היא עוסקת אך ורק בתחומי המשפחה במטרה להגיע לשלבי משא ומתן והסכם כולל במהירות האפשרית ללא הוצאות מיותרות ועוגמת נפש הכרוכים בניהול הליך ארוך וממושך. 

מתי הבנת שאת רוצה להיות עורכת דין?

אני בת יחידה להורים משכילים ותרבותיים, לאבי היה משרדי עורכי דין, ואמי הייתה מנהלת בכירה בחברה גדולה. בתור בת יחידה קיבלתי מהורי המון יחס ואהבה, כל מה שהם בקשו בתמורה זה שאהיה תלמידה טובה וזה מה שהייתי. מאז ומתמיד התחברתי לעבודה של אבא שלי, הייתי בורחת מבית הספר כדי לצפות בדיונים בבית משפט. בגיל צעיר מאוד הפכתי למזכירה במשרד בשעות אחר הצהריים, ומאותו רגע היה לי ברור שיום אחד אהיה עורכת דין.

לאחר שסיימתי תואר ראשון במדעי החברה התחלתי ללמוד משפטים. למדתי חמש שנים לימודי ערב, במהלך הלימודים הכרתי את בעלי, התחתנתי והקמתי משפחה, והכל במקביל לעבודה. היה מפרך לקיים משפחה ועבודה במקביל ללימודי המשפטים, אך התוצאה הוכיחה את עצמה.

עבדת גם כשכירה?

חודשים ספורים בלבד, מהר מאוד החלטתי לפתוח משרד עצמאי, לא ידעתי אם אצליח להתפרנס, אבל האמנתי בעצמי וביכולות שלי וכנראה שצדקתי כי אני מנהלת משרד פרטי כבר 34 שנים, מאושרת לקום לעבודה בכל בוקר ונהנית מכל רגע.

מה חשוב שיהיה לעורך דין בתחום שלך?

דיני המשפחה הוא תחום מאוד רגשי, הפגישות הראשונות מלאות אמוציות, לא פעם אנשים בוכים ומתפרקים, צריך הרבה יכולת הזדהות עם הלקוח ויכולת הכלה. אני נותנת ללקוח תחושה שמבינים אותו ותומכים בו, שהוא לא לבד. ככלל תחום דיני המשפחה מחייב הבנה בפסיכולוגיה, ויכולת הקשבה ברמה גבוהה, תוך מתן פתרונות יצירתיים וחכמים ללקוחות.

מדוע עדיף להתגרש בעזרת הסכם ולא בבית המשפט?

היתרון העיקרי בהסכם הוא שאדם שולט בתוצאה ולא נותן לשופט לקבוע במקומו איך יתנהלו החיים לאחר הגירושין. מה גם שגישור היא הדרך הנעימה, הפשוטה והזולה ביותר לסיים פרשת נישואין. בתהליך הגישור מתבצעת בדיקה של  ההכנסות של כל אחד מבני הזוג, חלוקת הרכוש, האחריות על הילדים וגובה המזונות, כל זאת בהסכמה ושיתוף פעולה של בני הזוג. הליך משפטי הוא תהליך ארוך יותר, יקר יותר, ויש סיכוי גבוה שבסופו בני הזוג יהיו "פחות חברים". אני תמיד בעד גישור אבל לא בכל מחיר. ביעוץ הראשוני אני מנסה לברר מה הסיכויים להגיע להסכם ומה עמדותיו של הצד השני. יש מצבים שעם כל הצער - גישור הוא לא הפתרון, אם הסיטואציה לא מאפשרת גישור, אני נותנת את האופציה לעבור לבית משפט.

איך עברת את תקופת הקורונה?

כמות העבודה בתחום הגירושים עלתה משמעותית, אנשים נתקעו בבית אחד עם השני כשברקע הילדים, הזום והלחץ הכלכלי... חוויה לא טבעית ולא בריאה לזוגיות. אם בפגישה הראשונה עם הלקוח אני נוהגת תמיד לבדוק האם יש דרך חזרה מפירוק הבית, בתקופה הנוכחית אני בודקת כפליים. יש לי הרבה ניסיון, אני יודעת לקרוא שפת גוף ולזהות דינמיקה, כשאני מזהה גחלת של אהבה ואכפתיות בין בני זוג למרות שכביכול אני מאבדת לקוחות - אני מציעה להם לא לוותר.   זו גישה שמוכיחה את עצמה, ואם הצלחתי להחזיר זוג לשלום בית או לפחות לנסיון כזה  - אני יודעת ששכרי יבוא בדרך כזו או אחרת, גם אם לאותו רגע נתון ויתרתי על שכר הטרחה כדי שהזוג יחזור.

מה היית ממליצה לזוג שהחליט להיפרד בתקופה הנוכחית לעשות לפני שהוא נוקט בצעד משפטי?

תקופת הקורונה וגם החודשים שלאחריה - היא לא החיים עצמם, התקופה של השנה ומחצה האחרונות היא סוג של בועה שהוציאה את כולנו מאיזון, כל החלטה שניקח עכשיו יכולה להתגלות כטעות חמורה כשהחיים יחזרו לקדמותם. תמיד כדאי לחשוב טוב טוב לפני שמחליטים סופית לפרק את הבית.

את אוהבת את העבודה?

הכי בעולם! היום אני מוכנה להודות שאני מכורה, הקורונה הורידה לי את האסימון- מצאתי את עצמי נוסעת למשרד בסגר...אפילו בסגר הראשון כשכולם היו בבית הגעתי למשרד וגם נפגשתי עם לקוחות. העבודה שלי מרתקת אותי, שום משפחה לא דומה לאחרת, תחום דיני המשפחה הוא תחום דינמי שמתעדכן כל הזמן כך שאין כאן חוויה של סטטיות וחזרתיות....כל תיק שונה מהאחר, כל משפחה מהווה אתגר שונה.

מה הדבר שאת הכי אוהבת בעבודה?

אם הצלחתי להביא זוג לכדי הסכם שהושג גישור זה אידיאלי, גם חקירה טובה של עד עושה לי מצב רוח טוב. כל הצלחה קטנה כגדולה עושה לי מצב רוח טוב.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ