אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> "דיסקונט" לא נמכר- עכשיו התביעה

"דיסקונט" לא נמכר- עכשיו התביעה

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 11/01/2001 16:25:00 | גרסת הדפסה

3 חברות פרטיות המאוגדות בישראל, שלמה אליהו אחזקות בע"מ, דוד לובינסקי בע"מ וישעיהו לנדאו אחזקות (1993) בע"מ וכן החברה האנגלית סי.פי. הולדינגס לימיטד, תובעות כ-5.5 מליון שקל ממדינת ישראל, משרד האוצר ומחברת נכסים מ.י. בע"מ מרמת-גן. התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, באמצעות עוה"ד רונן בברב ודנה יגור.

ענינה של התביעה, בהשבת פיקדון שהפקידו התובעות במשרד האוצר, במסגרת השתתפותן בהליך מכירת מניות המדינה בבנק "דיסקונט לישראל". לטענת התובעות, החזיק משרד האוצר בסכומי הפיקדון שהפקידו התובעות אצלה ולאחר שבנק "דיסקונט" ביטל באופן חד צדדי את נוהל מכירת מניות המדינה בבנק, המשיך משרד האוצר להחזיק בפיקדון שהפקידו התובעות, ולמעשה התעשר על חשבונן. משהושב הפיקדון, התברר לתובעות לטענתן, כי הסכומים אותם השיב להם משרד האוצר, נמוכים בהרבה מהסכומים המגיעים להן.

התובעות טוענות, כי הליך מכירת מניות המדינה בבנק "דיסקונט", גרם להן להוצאות גבוהות ביותר, הוצאות שלמעשה ובדיעבד התברר שהוצאו לשווא, שכן הליך המכירה של המניות בוטל באורח חד צדדי, דבר שגרם לתובעות נזקים נוספים. התובעות טוענות כי על מעשה הביטול, נוסף עוד "חטא על פשע", בסירובו של משרד האוצר, שהנו זרוע מזרועות המדינה, להשיב להן את מלוא הסכומים המגיעים להן. סירוב כזה לדעת התובעות אינו כדין והוא שהניע את התובעות לפנות לבית המשפט בכתב תביעה זה.

טרם הוגש כתב הגנה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ